Veien med lavbudsjett ble til drømmekjøkken

Som jeg tidligere har snakket om så har vi prøvd å være kreative ved å nå vårt drømmekjøkken. Med lavbudsjett er det ikke alltid så lett, men endelig kan jeg si – drømme kjøkkenet er i boks! – Okei med noen visse småting som gjenstår.

Vi har over lengre tid jobbet med kjøkkenet vårt. Vi var så heldig og fikk kjøkken innredningen gratis på finn.no og vell var det ikke riktig farge. Etter å ha gått å suglet på et drømme kjøkken på IKEA, fikk vi tak i fargekoden til det kjøkkenet som vi drømte om. Vi fikk malt vårt gratis kjøkken om til den gråfargen – vips, så hadde vi fargen og var nermere målet med drømme kjøkkenet. Benkeplate er dyrt, vertfall for oss – så vi fant en billig utgave, mikset til som en kjøkkenbenk og en kveld jeg satt på wish appen (har du hørt om den? Den er helt genial!!!) så kom jeg over tapet lignende ting med "tape" på den ene siden og valgfritt farge som tåler vann og som er til kjøkken. Jeg klikket hjem en hau av disse rullene og i helgen kom endelig den mørke kjøkkenbenken frem i hus. Jeg har lenge drømt om en svart kjøkkenbenk men denne toppet alt. Den er mørk/svart med liv i. Noe som for oss ble perfekt.

Så ved litt maling, Finn.no og wish appen – har vi fått drømme kjøkkenet i hus. Ja til å med uten å måtte bruke mangfoldige tusen kroner.

Det er helt utrolig å se hvordan kreativiteten og andre løsninger kommer når enn har et sterkt ønske og plutselig klarer å finne andre veier for å nå det. På bilde under ser det mørkt ut, men dette pga det var langt over midnatt da jeg tok bildet i går. Men bedre bilder kommer, og det som gjenstår er et strøk til med maling, skifte håndtak på skuffer og skap, sette på speil brikker med vasken slik at de grønne flisene der blir borte og skifte ut gardinene med persienner. Så nå er det bare små ting igjen til kjøkkenet er offisielt ferdig! Hurra!!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top