SJARMTROLL GLEDE!

// SPONSET INNLEGG //

La barne lære tidlig, la dem få positive opplevelser i lærdomen, la det skape en ekte glede!

For en liten stund siden, ble jeg introdusert for noe som fanget min oppmerksomhet med det samme. Det innebar tidlig lærdom for min datter, samtidig som det også skapte en stor glede og en oversikt. Hvem ønsker vell ikke å kunne la barna sine lære ved tidlig stadie, samtidig som det blir en glede med det hele? Hvem ønsker vel ikke å kunne få en klarhet og en oversikt i hverdagen og ukene? Det er hvertfall noe jeg ønsket, og her ble jeg introdusert til det som forandret våres hverdag, til det bedre. Jeg fikk oppleve sjarmtroll.no!
 

Mange tenker nokk at barna er så små når de er litt over 1,5 år – 2 år, men sannheten er jo den at vi foreldre ønsker at barna våre skal for alltid være små. De skal i våres hode, alltid være de små kjære barna våres som vi holder og bærer i armene våres. Men utviklingen skjer uansett, og lærdom tar de med seg og oppfanger veldig tidlig. Tidligere enn jeg i utgangspunktet trodde!

Jeg merket tidlig at jeg kunne stille små krav til min datter, ikke bare nå men for en liten stund siden kunne jeg starte med det. Hun begynte å teste grenser, hun ønsket å delta på mer, være med på både rengjøring, oppvask, stall arbeidet, skifte dekk på bilen, osv. Hun ønsket å ta del i de tingene jeg gjør i hverdagen. I starten var den den som holdt til bake, jeg tenkte hun var for liten til å forstå det og ta del i det, men Mina Adeline sto på sitt, og jeg måtte gi meg. 

Jeg merket også at jeg kunne spør hun om ting, hjelp, osv, og hun forsto det, samt også gjorde det. Det var da jeg forsto, lærdom og utvikling er allerede lengre i prosessen enn jeg hadde trodd. 

Jeg fikk en mail, ifra en koselig dame. Hun fortalte meg om sjarmtroll.no, og ønsket å la meg teste ut noen produkter ifra dem. Jeg kjente at dette virkelig var det rette, og det var som hun var sent ifra himmelen. Det var perfekt tidspunkt og få en slik mail! Kort tid etter, mot tok jeg to produkter som jeg var utrolig spent på, Ukeplan & Stjernedryss.

 


 

La meg fortelle litt nærmere om hver enkelt av disse produktene, og dette med både mine egne meninger samtidig også noen fakta om disse produktene som stjernebarn selv har skrevet, som jeg også har merket stemmer!

Jeg starter med UKEPLANEN!

I våres hus, er det ingenting som er mer fortvilende enn å gå på butikken, med et lite barn som skal ha alt og ingenting. Samtidig som det å skrive handleliste også blir en utfordring. Grunnen for det er at Mina Adeline har stor sans for å tegne. Hun synes ikke det er så kult når jeg har pennen, og skal skrive. Da ønsker jo hun og ha det jeg har og heller ta over min handle liste skriving. Det å samtidig prøve å tenke ut, ukens meny og hva vi trenger, er en egen prøvelse i seg selv.

Etter vi fikk ukeplanen ifra sjarmtroll.no ble ting lettere! Nå har jeg en plass som jeg kan skrive opp og planlegge på en kveld, hva vi skal ha til middag den kommende uken. Jeg kan skrive handlelisten på kvelden når jeg har satt opp ukens meny. Jeg kan skrive opp gjøremål for den kommende uken, slik at jeg slipper å glemme det ut. Jeg har jo ikke den beste hukommelsen, samtidig som jeg prøver å tenke å huske på alt på en gang 24/7. Da henger hode litt etter til tider, og ting blir glemt. Jeg kan også la den være synlig for Mina Adeline, slik at vi kan se på den i sammen og jeg kan forklare hun hva vi skal ha til middag, hva vi skal gjøre denne uken, osv. Noe som er helt suverent, for da får hun også en forståelse av den kommende uken.

Når jeg får en slik oversikt, kan jeg kjøpe inn alt jeg trenger med å bare handle en gang i uken. Jeg sparer både penger, og tid! Bedre sakt, det er helt himmelsk, for våres del hvert fall. Ikke nokk med det men denne ukeplanen har også to andre kolonner der du kan skrive opp huskeliste for hva du enn ønsker og trenger å huske den uken, og du har også en egen kolonne for ukens gode gjerning. Det blir satt fokus på så mye bra på en samlet plass.

Når jeg er inne på det med ukens gode gjerning kolonnen, så synes jeg det er viktig og legge vekt på at enn må huske på de positive tingene og gjerningene enn gjør i løpet av en uke. Sette seg ned å huske på hva enn gjorde i uken som gledet både deg selv og andre. Sette det litt mer i fokus enn hva enn kanskje husker å gjøre ellers. Det er også som sjarmtroll.no skriver ? I sin bok ?Power of Intention? siterer Dr.Wayne Dyer vitenskapelig studier som konkluderer med at godhet både øker nivået av signalstoffet serotonin (lykkehormon) og styrker vårt immunsystem. Serotonin gjør oss lett, glad og avslappet. Ved å øke produksjonen av dette signalstoffet motvirker det også depresjon?.

Det at jeg siterer til hva sjarmtroll.no selv har skrevet om dette produktet, er bevist for jeg har slev opplevd det! Etter vi begynte å legge mer fokus på det positive og gjøre bevist hvert fall en god gjerning for hver uke, har det gjort noe med oss. Vi er generelt sett veldig glade, men etter det ble mer bevist på positiv gjerning hver uke, er gleden større, vi har faktisk også mer ro i oss! Vi kan gjøre en ? to ting om gangen, mens før gikk det helst i 4 ting om gangen. Flere ting har jeg også merket, som at vi gjør flere gode gjerninger både ubevist og bevist, som glede både andre og samtidig også oss selv. For det å glede andre, gir oss så mye mer glede enn om enn bare er ute etter å glede seg selv. Det gir ikke samme lykken og gleden bak alt.

Alt skal tas på, rives ned, og helst være med over i hele huset. MEN! Ukeplanen har en smart løsning på det. Den er magnetisk, og kan derfor henges direkte på kjøleskapet. Dette gjør at det ikke har falt Mina Adeline inn, å prøve å rive den ned! Den får henge av seg selv og samtidig også i fred på kjøleskapet. Det er også noen spesielle penner som en skriver med på den, som gjør at enn kan skrive og viske det bort. Slik blir ikke ukeplanen oppbrukt! Den kan brukes i det uendelige, noe som jeg synes er helt vidunderlig.

   
// KLIKK PÅ BILDENE, FOR Å SE DEM STØRRE! //
Ukeplan koster kr 399,-
3pk med tusjer koster kr 79,-
 

Men jeg fikk også den store gleden av å teste ut stjernedryss!

Stjernedryss er kanskje noe som er nytt for andre, og som noen ikke har hørt om før, i så fall kan jeg informere om at det var nytt for meg hvert fall. Da jeg fikk høre om dette, ble jeg med en gang oppslukt. Jeg kjente spenningen og iveren etter å begynne å benytte oss av dette produktet var på topp.

Da vi fikk hjem stjernedryss var jeg utrolig spent på hvordan dette kom til å bli. Jeg satte opp først gjøremål for Mina Adeline, der hun ble helt i hundre for hver gang hun skulle få en ny stjerne. Jeg merket at motivasjonen hennes ble stor, og iveren kom veldig frem. Endelig fikk hun en synlig oppmerksomhet og belønning som vi alle kunne se. Jeg kjente at det motiverte meg også, så nå har jeg tenkt å sette opp gjøremål som hver oss skal ta oss av. Bedre sakt, vi alle skal faktisk benytte oss av gjøremål på stjernedryss og gjøre hver sine gjøremål. Stjernedryss har 3 typer farger på stjerner som er belønningen som viser hvor god enn har hvert med gjøremålene. Gul, Grønn og rød stjerner er det som en kan beskrive hvor bra enn har utført gjøremålene som står på stjernedryss.

Hva betyr hver farge?
Gul – Supert!
Fantastisk, fortsett med din gode innsats!

Grønn – Bra!
Godt jobbet, med litt mer innsats klarer du lett å få en gul stjerne!

Rød – Obs?
Har du glemt noe i dag? Prøv igjen i morgen!

Nå som jeg har tenkt at vi andre i huset også skal benytte oss av stjernedryss, har jeg tenkt å benytte meg av alle fargene på stjernene. Der vi er hver sin farge, og får stjerner for hver oppgave som står der som vi skal gjøre, når den er fullført. Som dere ser så kan enn benytte seg av stjernedryss på de måtene som enn selv ønsker, men samtidig har den samme virkningen. Den motiverer og får frem glede i hverdagen, der de alle oppgaver blir lagt merke til å blir belønnet! Noe som gjør at motivasjonen blir større, uansett hvor travelt det er i hverdagen til tider, er det viktig å gi alle en belønning med å bli lagt merke til. For alt enn gjør i løpet av en dag, kan fort bli litt mer glemt. Da er det viktig med en påminnelse om at det blir satt pris på, at det blir lagt merke til, og få opp motivasjonen på den måten og samtidig få følelsen av at vi alle mestrer noe i løpet av en dag. Det er faktisk veldig viktig!

Det er viktig og starte tidlig med gjøremål, og gjøre det om til noe kjekt. Det kan jo til tider bli kjedelig i lengden av å springe rundt og pusse støv, men når enn kan gjøre det om til en lek og inkudere Mina Adeline også i det, der vi kan danse rundt og ha det kjekt når vi gjør gjøremål, som vi kan sette oss ned å gi hverandre en stjerne etterpå. Ja det er motiverende. Det gjør at er alle blir inkludert og at vi kan inkludere alle også. At vi viser at vi har tillit og har en oppgave i hverdagen som vi klarer å mestre. Som igjen skaper lærdom, glede, det gir utfordring og det inspirerer. Vi får en bedre balanse i hverdagen og den søte lille familien som vi er.

Det er veldig godt å ha stjernedryss i hverdagen våres. Barnslig eller ikke, så merker jeg selv også at jeg gleder meg til å sette på nye stjerner å se den gleden som blir skapt av hver stjerne. Det er en liten stjerne som skaper mye glede og mestringsfølelse oss alle.

Stjernedryss har hele 18 forslag til aktiviteter, og alle brikkene er magnetiske. Det gjør at de er lette å flytte rundt på eller å kunne forandre på gjøremålene. Enn kan også lage sine egne gjøremål, med å bruke whiteboard tusjer. Da kan enn skrive egne gjøremål på kalenderen og samtidig kan enn også viske dem bort, om enn ønsker å forandre på noe. Slik blir dem ikke brukt opp, og enn kan bruke den også i det uendelige. Jeg ønsker også å nevne at de whiteboard tusjene som sjarmtroll har er giftfrie tusjer, som både har vaske klosse og magnet, slik at den kan henge på tavlen og på kjøleskapet om enn har ukeplan som henger der.

  
// KLIKK PÅ BILDENE, FOR Å SE DEM STØRRE! //

Stjernedryss koster kr 299,-
Men ut uke 13, er den på tilbud til kr  249,-
3pk med tusjer koster kr 79,-

Jeg skriver egne å erlige meninger og tanker rundt alle produkter som jeg tester ut. Hadde jeg ikke vært fornøyd med noe av det jeg tester ut, hadde jeg ikke skrevet positivt om det og heller ikke anbefalt noe videre. Jeg er veldig opptatt av erlige meninger, og synpunkter. Jeg ønsker aldri og anbefale noe som jeg ikke kan stå for at jeg synes er bra, for det gir ikke noen noe bra. Men disse produktene her synes jeg virkelig at alle barn bør få oppleve i hverdagen. Både barn og foreldre vil ha en stor glede av det. Samtidig som det gir en positiv og inspirerende ønske om lærdom. Det gir mestringsfølelse, utfordringer, lærdom, og mye mer. Det gir enn rett å slett mye positive overraskelser og en bedre hverdag. Jeg merker stor forandring på Mina Adeline etter vi begynte med dette, hun er mer ivrig og motivert til å være mer, samtidig som hun skjønner når jeg snakker om stjernene som hun kan få med å gjøre forskjellige oppgaver. Da blir hun helt i hundre!

Ikke nokk med det, men jeg merker også hvor mye lettere hver uke og hverdag er etter vi fikk ukeplan med oversikt over ukens gjøremål/planer, middagsplanleggeren i egen kolonne, huskelisten og ukens gode gjerning. Jeg har mindre handleturer til butikken, jeg sparer penger, og jeg har en oversikt som ikke bare jeg kan se, men som hjelper andre i huset også til å få en letter oversikt over ukens planer.

Jeg anbefaler virkelig alle å ta en titt på sjarmtroll.no sin hjemmeside, der dere kan se flere produkter som sjarmtroll har. De har blant annet bøker, som enn kan skrive i med whiteboard tusjer, som igjen ikke blir utskrevet og brukt opp. Det som er så genialt er jo at enn kan viske bort det enn har skrevet med disse tusjene. De har også andre typer kalender som lar barn lære og blir kjent med både ukedager, datoer, måneder, årstider og forskjellige vær. De har også blant annet aktivitetskort, memospill, dukkehus med møbler, bord og stoler i herlige motiv og farger, og mye mye mer. Det er virkelig en anbefaling og klikke seg inn å ta en titt på all utvalget som de har, som også gir så mye bra lærdom og positivitet for barna.

To andre produkter som jeg har lagt godt merke til hos sjarmtroll.no, men som jeg ikke har testet ut men som jeg har veldig lyst å få kjøpt etterhvert (ettersom jeg ikke har test ut dette produktet kan jeg dermed ikke kan utrykke meg om hvordan produktene er). Det som jeg har sett og som jeg også synes er ekstra spennende er det innholdsrike pengeskrinet som de har. Der enn kan lære barn om penger, verdien av hver penge og hvor mye penger faktisk er. At 100 kr er faktisk mye penger, og enn kan lære dem verdien med å spare penger osv. Jeg synes det virker utrolig spennende, ettersom jeg selv har ADHD og før når jeg var liten trodde jeg at banken alltid hadde penger. Trengte vi penger kunne vi jo alltid gå i banken trodde jeg, men jeg så ikke verdien av penger i mine yngre dager. ADHD en gjor at jeg slet med å se verdien i hvor mye penger var og at det ikke var noe som varte evig, men at vi måtte spare og jobbe for å få mer penger.

Dette har gjort at jeg er ekstra oppmerksom på at jeg ønsker å lære Mina Adeline verdien av penger i tidlig alder. Jeg ønsker å lære hun og spare (noe som hun allerede gjør) og jeg ønsker å vise hun gleden i å spare og hvor viktig det faktisk er. Derfor synes jeg at pengeskrinet som sjarmtroll har, virket veldig spennende.

Samtidig la jeg også merke til noe søte små wallstickers som de har med speileffekt. Speil er jo alltid så koselig, å nå som jeg nesten er helt ferdig med å pusse opp barneromet til Mina Adeline er det jo alltid kjekt å ha noen speil. Hun er jo en prinsesse som elsker å se seg selv i speil, så jeg ønsker virkelig å få kjøpt noen speil ifra sjarmtroll. De har 3 varianter, sommerfugler, skyer og hjerter. Jeg synes de er så søte alle sammen, men tror jeg kommer til å kjøpe noen sommerfugler til å henge på veggen hennes om litt. Jeg har somsakt ikke prøvd ut disse søte wallstickers speilene, så jeg kan ikke utale meg om hvordan de er. Men de har uansett vekket min oppmerksomhet.

 

Jeg ønsker å gjøre dere oppmerksom på at dere kan komme direkte til sjarmtroll sin hjemmeside ved å trykke –> HER!

Det er også en koselig dame som er forhandler for sjarmtroll.no sine produkter i Kvinesdal, så om noen i nerområdet eller andre plasser ønsker å kjøpe noen produkter, kan hun være til stor hjelp! Hun kan bli kontaktet enten på facebook (à HER ) eller dere kan kontakte meg (facebook siden til bloggen, eller på mail) , så gir jeg beskjed videre slik at dere får kontakt med hverandre. 

Jeg håper dere likte produktene like godt som det jeg gjør!

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top