REDDENDE ENGEL PÅ 4 HJUL


For en morgen, en stresset morgen med fortvilelse å kapløp med tiden! 
 

Klokken ringte så flott og vakkert i en forferdelig klang i øyrene mine i dag. Det var barnehage dag, og med sykdom på besøk i kroppen min, hadde jeg mest lyst til å bare skrie av klokken å sove videre. Pliktene kalte og mer søvn var bare å sette på vent. Gradestokken hadde i dag falt ned til nye nivåer, og det ble vist ifra -18 til -20 ich på gradestokken i dag tidlig. Fy flate så kaldt! 

Med slike kuldegrader på besøk er det ikke alt som tar det like godt i mot. Det er kalt for både store og små, dyr og bil. Ja bil! Vi fikk skiftet batteri på bilen våres i går, og var godt fornøyde med håp om at bil problemet var løst. Med uventet dvale på bilen den siste tiden, takket være de fryktelige minus gradene, var håpet i boks om en fint svivende bil. Men den gang ei.. En morgen i utgangs punktet skulle være en koselig å avslappende morgen, før barnehagen sto for tur, ble stig motsatt av hva jeg trodde den skulle bli. 

Hjernen min fikk fikk start med rene hjertestartere, BILEN STARTET IKKE! Jeg som er syk og hadde vert så stygg og sett frem til denne dagen med noen timer til å slappe av på og prøve noen tapre forsøk om å slappe av å bli frisk, ente opp i en stor fortvilelse. I dagens samfunn er vi skammelig av hengi av bil. Med en datter på 2,5 år og minus grader som topper listen på når det er for kaldt for små søte barn, måtte andre løsninger til. På så tidlige klokketimer i morgen klangen, er det begrenset med hvor mange på to ben som er våken. Jeg hev meg rundt på facebook med en fortvilet status og skrik etter en søt bil som ville overføre litt strøm til vårt dåvendyr av en bil. Jeg gikk igjennom venner og bekjente som jeg har i hode mitt om hvem som kunne være våken på de tidlige traltene, som vi valset rundt i. 

Til slutt dokket det opp en reddende engel ifra klar frost kald himmel, men samtidig en vakker himmel. En av de som jobber i barnehagen kjører forbi her som vi bor om morgenen, og hun var rask på tastene som vi har på mobilen og kom meg til redning. Tanken om å ringe etter taksi hadde slått meg, ettersom det var for kaldt for Mina Adeline til å være ute så lenge som det tar å gå til barnehagen, samtidig som jeg viste at jeg kom til å ligge halv slaktet i vei kanten sammen med snøen om jeg prøvde meg på å gå til barnehagen med min kropp som er kraftig redusert pga sykdom. Jeg viste at det hadde blitt en mindre kjekk og flott tur til barnehagen for både meg og ikke minst den viktigste av alle Mina Adeline. Men den reddende engelen kom oss til unsettning. 

Jeg har aldri vert så lettet å samtidig overrasket over at det finnes så gode mennesker. Vell vet jeg at jeg har noen fantastiske, herlige og vidunderlige mennesker rundt meg. Men jeg hadde ikke trodd at en av dem skulle være en jente jeg har fått kontakt med igjennom barnehage året som vi holder på meg nå, og at en av de reddende englene skulle være våken og dukke opp på så kort varsel. Jeg er lettet og evig takknemlig her jeg ligger godt plantet under dynen, med feber og teite influensa dritt som styrer vilt i kroppen min. Denne snille og fantastiske jenta reddet dagen til Mina Adeline og meg. Mina Adeline elsker å få gå i barnehagen, så det hadde vert veldig kjipt å ikke fått hun i barnehagen i dag, bare pga bilen og minus grader. Siden hun hadde fridag ifra barnehagen i går, var hun virkelig lysten på å få gå i barnehagen i dag og få springe ifra seg å leke med de andre herlige barna som er der. 

Nå har vi heldigvis fått en bil lader i hus, så jeg håper virkelig at bilen kan få manerer å sammarbeidsvilje! For det er ikke hver dag jeg er så heldig og møter en så snill og fantastisk jente som er en reddende engel på 4 hjul, og på så kort varsel. Jeg gleder meg til å høre senere når Mina Adeline kommer hjem, hvor kjekt og fint hun har hatt det i barnehagen i dag. For det er ikke hver dag enn møter mennesker som til å med jobber i barnehage som har mulighet for å hjelpe med å få barne ditt i barnehage på slike vanskelige dager som denne morgenen i dag ble. 

Så hvis du som reddet morgenen til meg og Mina Adeline plutselig kommer over dette å leser det, skal du vite at jeg er evig takknemlig og en mega stor tusen takk til deg. Du er virkelig et flott og fantastisk menneske! 
 


Minner om to flotte giveawayer som pågår på bloggen min nå, samt også Mom & dag blogger awards som vi er så heldige å er nominert til! 

Giveawayene finner dere her : 
// GIVEAWAY // NIVEA – Q10 MAKEMESMILE 
GIVEAWAY – LINETTS HUDPLEIE OPPFYLLER DINE DRØMMER! 

Vil du gi oss din verdifulle stemme? 
Klikk her –> http://www.saleduck.no/awards/mom-dad


 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top