-18, & JEG BRENNER OPP!

This girl is on fire! Med hele -18 grader.. Ja hele 18 MINUS grader.

 

Det skal jo teknisk sett ikke være mulig, når det er så kalt.. Men her ligger jeg godt plasert under dyna med både ull klær å teppe.. Kroppen balanserer ifra å være stiv fråse, til å følels at den brenner av varme. Første sykdom har ankommet kroppen min for året, og her ligger jeg med feber å resten av sykdoms pakken. Bedre sakt, hele sykdoms pakken som inneholder… Nei tro om igjen, jeg gidder da ikke å remse opp det! Ingen av dere som sitter her å leser gidder å lese den klassiske sykdoms pakken.

 

Med både – 16, -17 å nå hele – 18 har jeg i mine 24 år aldri opplevd så mange minus grader. Eller i huskende tilstand har jeg aldri opplevd det, hva jeg opplevde før hjernen min var i brukbar tilstand er uvisst. Men alt i alt så må jeg si at det er virkelig nydelig også. Naturen har forandret seg til Winther Wonder land, og alt er nydelig. Så øynene får virkelig se flotte motiver mens kroppen å huset får kjenne på kulden. Det er skremmende å se å høre hvor mange som jobber på spreng med å klare å holde en god varme temperatur i huset. Vell er vi nordmenn å skal være vant til skikkelig vinter, men her i landet som jeg bor er det nytt for min del hvertfall at vi får se så mange tall på minus siden.

 

Ull er gull!

 

Nå som årets første sykdom har inntatt kroppen min og min søte prinsesse også har fått årets første forkjølelse, har vi virkelig fått tatt i bruk ull klær. Ull er det som enn finner innerst på kroppene våres, og jeg jubler i stillhet over julegavene som vi fikk, med innhold av ullklær. Det er i bruk hele tiden, og var en av di beste julegavene som var i kategori – fornuftige gaver. Som der igjen er helt supert!

 

Julestemningen kom vell egentlig på overtid, for bare jeg ser ut tenker jeg mer på desember enn januar. Uten julepynt til stede, er det sprøtt hvor mye snøen i seg selv gjør. Men koselig er det å se på å leke i, men jeg har fått kjent på den harde realistiske måten at jeg er tydeligvis ikke den som går på to bein her som er mest lagt for kulde og minus grader. Litt kulde er Okei, men det begynner å bli litt for mye kuldegrader nå. Men samtidig får jeg gjøre det beste ut av det, så lenge eller kort som det varer.

– Minner dere om at det pågår hele 2 spennende konkurranser på bloggen nå. Så husk å delta!

 

One thought on “-18, & JEG BRENNER OPP!

  1. Au da. Det er jo ikke noe hyggelig. Ja ull er gull. Vi har -20 på natta og nå i sola er det +7! Var å foret for litt siden og da var det +4,5 og det føltes egentlig som 0 grader. Dette er ikke første kalde vinteren våres. Vant til -30 og enda litt kaldere over lang tid. MEN da spretter det ikke på denne måten. Det som nå er problemet er at det blir brå varmt i sola, det ødelegger hus, dyr, oss ja alt vettu. Det er jeg veldig fortvilet over. Hestene liker det ikke dem heller. Snøen smelter jo og så fryser det igjen på dem. Alt fryser der det ikke skal fryses. Så det er det eneste jeg kan klage på. Og når man endelig har fikset seg så orker man ikke gå ut når det blir levelig temp 😉
    Jeg får håpe dere snart er på bena. Ikke noe godt å ha det slik. Ikke for noen av dere. MEN like greit at minsten også er redusert når mamma er det da 😉 Da blir man gjerne litt roligere og kan kose seg sammen. Så litt kos blir det jo tross alt 😉 Husk, kulda dreper basillene deres 😉 Når du orker vel og merke. Eller, kulda gjør det jo uansett om man orker eller ikke da 😀 Bare måtte 😛

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top