HALLOWEEN MED EN NY VRI

God søndag alle dere flotte mennesker. 
Jeg har sittet å mimret litt tilbake til halloween dagen og vil ta dere med tilbake og mimre litt! 

Forberedelsene startet noen dager før den store dagen, der barna får kle seg ut – gå på dører og smiske fint etter litt snop. Her i gaten er det ikke mange barn og derfor valgte vi en litt annerledes halloween kveld enn nokk de fleste andre. Men i år tok vi halloween feiringen til et nytt nivå! 

Gresskar dekor med fantasien i sving så jeg mange forslag på da jeg rullet ned over den kjente fjes boken som er mer populær enn selve avisen. Avisen er nå blitt nedgradert, og facebook gir oss faktisk informasjon som både er og ikke er i avisen – ja vi trenger jo ikke å spørre andre lengre nesten om hva som er siste nytt.. Bare ta en tur på fjes bokas nyeste oppdateringer og du er oppdatert! 

Med masse motivasjon og inspirasjon ble denne halloween tatt til et nytt nivå. Vi måtte selvfølgelig ha nytt kostyme i hus, og ikke nokk med det men også gresskar. Om du tror det bare ble ett gresskar må du dessverre tro om igjen, det ble flere enn bare en. Vi ble så sykt bitt av basillen av gresskar dekor, spindel vev og det hele. Fantasien tok bare ikke stopp her i hus. både store og små storkoste seg og halloween ble plutselig super kjekt! Men hvorfor skal det bare vare i en dag og over igjen dagen etter, det er jo så mye spenning og glede som enn ser i de små barna sine øyner og de store forventningene som senker seg over dem da kvelden kommer å de får kostyme på. Det er jo helt fantastisk å se og virkelig en koselig dag. Selv er jeg utrolig redd for klovner å de skumle kostymene, så sannelig er jeg glad nå når hun er liten og ikke har startet med det utrolig skumle som jeg selv er redd for. Haha, tenkt deg når den tiden kommer – jeg kommer til å bli liv redd men samtidig må jeg være den tøffe og voksne som ikke blir redd (OMG hvordan skal dette gå, noen som vet om kurs for redde foreldre når halloween i en eldre alder kommer?! tror virkelig jeg kan trenge det). 

Gresskar skjæringen så utrolig lett ut! Folk skapte de flotteste motivene jeg noen gang har sett på gresskar og troen på at vi skulle klare det samme var stor. Høstværet slo til ute den helgen og vi benyttet anledningen til å kose oss inne med forberedelser til halloween. Jeg tok meg av skjæringen og M.A tok seg av tegningen på gresskaret. Men fy fillen så paff jeg ble da jeg innså selv hvor vanskelig det faktisk var å skjære ut de ansiktene på en god måte. Heldigvis har jeg ikke en kravstor jente i hus, og stoltheten å gleden ble stor da hun så resultatet. Hallo, vi fikk det jo faktisk til! Små ting ble virkelig stor glede for oss.. 

Da selve dagen sto for tur var både huset dekorert og hadde et preg av halloween, M.A kom tidlig hjem ifra barnehagen og vi storkoste oss til å lage enda flere gresskar. Finnes det en “bitt av gresskar basill?” isåfall ble vi virkelig tatt av den. Kvelden kom som vanlig på de koselige høst dagene raskere enn forventet, og kostymet var klart for å komme på å knask eller knep sto for tur. tusen kroner spørsmålet dukket opp da vi skulle planlegge hvor vi skulle gå, siden vi bor i en gate med få barn i, derfor tok vi en helomvending å en ny vri. Vi gikk på det herlige hundesenteret som er her i kvinesdal på øyesletta og tilbringte halloween kvelden der. M.A fikk gå knask eller knep der og her hjemme, og hadde en pose full av masse snop (Det var faktisk veldig mye snop til å bare ha vert to plasser). Vi hadde en himmelsk flott kveld og både store og små, firbente og tobente storkoste seg. Det å kunne tilbringe tid sammen med flotte og herlige venner er det beste som finnes. Og samtidig få tilbringe tid sammen med de beste vennene enn kan også ha, nemlig de helt bedårende flotte og herlige firbente som de har. Tiden fløy og klokken tikket over på sene tikk i kveldens mørke, og uheldigvis gikk tiden alt for raskt. Jeg skulle ønske vi kunne stoppe tiden når vi er der, for det er så uendelig kjekt og koselig. Alle her i hus elsker å få tilbringe tid sammen med dem og på hunde senteret – kunne vi valgt hadde vi nokk skrevet oss inn som besøkende der selv bare for å få være i deres herlige selskap uten å måtte tenke på klokken. 

Halloween er nå over for i år, men sannelig nærmer julen seg mer å mer – det er helt vilt vi skal snart inn i enda et nytt år. Dette året har fløyet! 

Hvordan var deres halloween? 
Dekorerte dere noe til halloween? 

2 thoughts on “HALLOWEEN MED EN NY VRI

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top