FULL BUKPLASTIKK – FØR OG NÅ!

Jeg kom over noen bilder av hvordan magen min så ut dagen før full bukplastikk operasjonen, for ca 1,5 år siden. Jeg husket at det var ekstremt og at jeg virkelig følte sterkt behov for full bukplastikk operasjonen, men aldri husket jeg at det var så ille! 

Det er snart 1 uge siden jeg hadde korrigerings operasjonen av full bukplastikk. Det har vert en uke som har svevet forbi meg. Dagene har godt i ett, ved det samme kjedelige som egentlig har vert så å si det eneste jeg har klart, nemlig og ligge i sengen pga smertene. Smerter har vert store denne uken, og jeg hadde faktisk ikke så smertefulle dager over så lang tid etter første full bukplastikk operasjonen. Smertene da ble mye mindre etter drenet var tatt ut, og jeg klarte da å gå oppreist og hverdagen ble mye lettere. Nå der imot.. Jeg går normalt, men har store smerter. Jeg føler nesten ikke at jeg har gjort så mye annet enn å ta antibiotika kur, og smertestillende etter tur og orden. Det skal jo sies at det bare er en følelse jeg har, ettersom jeg tar smertestillende som jeg skal i samråd med kirurgen min. Men aldri hadde jeg trodd det skulle være så mange dager med smerte som skulle slå meg helt ut.

Dag 3 etter operasjonen fikk jeg endelig se magen min. Den var ikke savnet, men jeg kjente så mye spenning på å se hvordan resultatet så langt var, at spenningen bare boblet i hundre og nitti inni meg. Det som møtte meg var sjokkerende! Magen min var plutselig normal. Jeg hadde ikke et stort arr midt på magen min lengre, jeg hadde plutselig ikke en stor bulk på øverste del av magen min lengre. Alle merker etter komplikasjonen var plutselig blitt historie, og ikke lengre synlig. Jeg var så glad og sjokkert, men jublet høyt inni meg. Endelig har jeg fått den magen jeg hadde før, endelig kan jeg føle meg vell med meg selv. Ikke nokk med det, men endelig kan jeg finne bukser som kan passe meg igjen! Endelig!.. 

Facebook er jo en plass som mange benytter seg av på nettet. Bilder, statuser, filmer, osv blir lagt ut der. Det er jo bedre enn avisen, for nyhetene kommer jo opp med en gang. Eller det er nesten litt for ekstremt til tider, det skal enn jo ikke legge skul på. Jeg som alle andre har også lagt ut bilder der, og blant annet delte jeg et før og etter bilde ifra første full bukplastikk operasjonen min der. Da jeg nå så tilbake på det, ble jeg sjokkert! Vell husket jeg at magen min før var ekstrem, og at jeg virkelig følte sterkt behov for denne operasjonen som jeg hadde. MEN! Jeg hadde aldri i min villeste fantasi husket at det faktisk var så ille.. Jeg ble litt paff da jeg så før bildet igjen, for det er virkelig som natt og dag, med hvordan det ser ut nå. 

Det ble mange delte følelser som dukket opp inni meg, da jeg så tilbake på det. Samtidig som jeg er så takknemlig for at jeg hadde muligheten til å ta denne operasjonen. Det var en omfattende og stor operasjon, det var en operasjon som bydde på sine utfordringer og som fikk meg til å teste mine grenser og meg selv på et helt nytt nivå. Det var en operasjon som ble mer omfattende og som ente med komplikasjoner, men som jeg nå har fått rettet opp i. Det var en operasjon som koster flere tusen, men som jeg heldigvis hadde klart å spart penger til. Noe jeg har fått slengt i ansiktet flere ganger, eller bedre sakt slengt over tastaturet av andre etter operasjonen min og etter jeg la ut før og etter bilde ifra sist var blant annet. Trening, kosthold, osv.. At jeg skulle prøvd mer, at det var den “lette” utveien jeg tok, at maten min og trening hadde alt å si. At jeg var overvektig og rett å slett lat. Først og fremt vil jeg bare si en ting! Andre bør virkelig ikke snakke som om at de kjenner min kropp.. Ingen kropper er like, og om noen virkelig tror at det å legge seg under kniven og betale flere tusen er noe enn gjør før enn prøver alt annet, ja da må enn tro om igjen. Jeg hadde ikke en kropp i seg selv som var overvektig, men jeg hadde en mage som ga meg plager og som jeg ikke klarte å få mindre. Det var mye ekstra hud som ikke klarte å trekke seg tilbake etter graviditeten, samt også andre skader som var på magen min etter å vert mobbeoffer i 10 år. De største forandringene ble jo etter graviditeten men slik er det for noen. Jeg prøvde å trene mye, jeg var og er enda alene mamma og har en aktiv datter. Jeg var i mye bevegelse hele dagen. Maten passet jeg på hele tiden, jeg prøvde mange dietter osv, men ingenting fungerte. Etter mye prøving av det meste var det ikke noe annen utvei for meg enn å få hjelp. Derfor valgte jeg å faktisk ta den “harde” utveien. Fordi en operasjon er ikke noe lett utvei, det er faktisk en tøff og hardt og gå igjennom slike operasjoner. Det er en lengre periode der kroppen skal få komme seg etter slike store inngrep, osv. Samt også det koster mye! Det koster flere tusen.. Jeg fikk også slengt mye dritt ang at jeg valgte og bruke så mye penger på meg selv og at jeg forsømte min datter, men andre bør igjen ikke ut tale seg om noe de ikke har begrep om. Jeg har aldri og kommer aldri til å forsømme min datter. Hun er førsteprioritert i alt hos meg. Hun har alt hun trenger og mangler ikke noe. Hun er omgitt av uendelig med kjærlighet og omtanke. Hun har tak over hode, mat på bordet, varme og gode klær og sko, hun har en mamma som er der for hun hele tiden og som stiller opp hele tiden, hun har en flott familie som elsker hun og som er der for hun hele tiden, osv. Jeg kan ramse opp i det uendelige med hvor mye hun har, men samtidig har det ikke noe med min operasjon og gjøre. Min datter har ikke noe med min operasjon å gjøre i det hele. Hun har aldri blitt forsømt på noen måter, og kommer aldri til og bli det heller. 

Så jeg håper virkelig at andre mennesker der ute kan lavere og prøve å snakke/ kommentere ting som de faktisk ikke har noe anelse om realiteten ved. Det er faktisk unødvendig bruk at tid. 

Men ferdig med den saken og tilbake til hva dette innlegget handler om, før og etter bildet! Jeg har nå laget til nytt før og etter bilde, men er enda hoven på disse etterbildene som jeg har nå. Jeg kommer til å legge ut nye før og etter bilder når hevelsen av magen har forsvunnet og det endelige resultatet er fremme i dagens lys. 

Hvis du ønsker å lese noen av di tidligere operasjons innleggene mine om korrigerings operasjonen av full bukplastikk så klikk under:

// Les også: UTVIDET KORRIGERINGS OPERASJON //
// Les også: OPERASJON – SØKER IKKE ETTER DET PERFEKTE //
// Les også: KORRIGERINGS OPERASJON – DAG 3 //
// Les også: OPERASJON – DET SJOKERENDE RESULTATET! // 

OPS!
Jeg ønsker også å minne dere på at det pågår en stor konkurranse nå på bloggen min. 
Klikk deg inn her, for å lese mer ang den! 

 


Jeg ønsker også å opplyse om at nominasjonen til årets vixen blog awards er igang. Jeg hadde blitt kjempe glad om dere flotte lesere hadde ønsket å ta dere noen få minutter, og nominert bloggen min! Dere må selvfølgelig se hvilken tittel dere føler passer best til min blogg, men selv føler jeg at disse passer: Årets livsstilblogg, årets gullpenn, årets blogger, eller den store æren av å bli nominert til folkets favuritt. Uansett hvilken kategori som dere føler passer best, blir jeg evig takknemlig!

KLIKK HER FOR Å NOMINERE MEG!

4 thoughts on “FULL BUKPLASTIKK – FØR OG NÅ!

  1. Jättefint resultat 🙂 Har letat men har nog missat det men vilken klinik opererade du dig på? betalade du båda operationerna själv? Jag har två täta graviditeter (2 st på 22 månader) och har en del överflödig hud på magen som det är tveksamt om det kommer dras in och funderar på operation. Har varit i kontakt med Akademiklinikken i Oslo men bor numera på Sørlandet.
    Hur löste du det med att ta det med ro efter operation när du har barn tanke på att du är alenemor?
    Svar uppskattas och gärna på min blogg så jag får med mig de 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top