FULL BUKPLASTIKK – Lys i enden av tunnelen

Det er nå over en måned siden jeg hadde min andre operasjon, full bukplastikk. Det var en operasjon jeg så veldig frem til, men samtidig var jeg nervøs. Hvem er ikke nervøs når enn skal operere, uansett om det er en operasjon enn har valgt selv eller om det er en operasjon som enn ikke har valgt selv. I det enn skal operere spiller det ingen rolle for min del hvertfall om jeg har valgt det selv eller ikke. Disse operasjonene som jeg nå har hatt har jeg valgt selv! Men like nervøs var jeg uansett. 

Operasjonen som jeg hadde sist, full bukplastikk gikk ikke helt som planlagt. Dette har jeg holdt dere oppdatert på tidligere å har nå ikke fått samlet hode til å skrive noe mer om den før nå. Tiden har gått å jeg har hatt en utfordrende tid frem til nå etter operasjonen. Jeg ente opp med å få et stort sår på magen, ettersom operasjonen kom oppi en hektisk tid, nemlig flytting. Det å holde seg i ro hele tiden når enn er oppi flytting er ikke det letteste og jeg løftet derfor min datter mer enn jeg hadde gjort før. Det å ligge å slappe av var ikke det store alternativet i flyttetiden. Dette fikk jeg virkelig igjen for med å få et stort operasjons sår på magen, som gikk inn i magen på meg. Dypt var det og det var langt ifra fint. 

Tiden til å komme seg etter operasjonen har å enda tar lenger tid enn planlagt. Såret har nå kommet seg veldig, og jeg ser stor fremgang ifra starten av når det begynte å gå den galne veien i forholt til nå når det går den rette veien. Jeg har hatt en tøff tid etter operasjonen med hele 3 penselin kurer nesten på rad! Siste penselin kuren var hele to kurer på en gang. Men endelig var det et godt resultat som kom etter den siste kuren. Såret er ikke lengre betent og det har begynt å gro veldig fint. Mindre har det også blitt, og jeg synes nå at såret begynner å se mye finere ut enn hva det så ut i starten av, bedre sakt det så virkelig ikke ut i starten av når det ble galt. 

Jeg har igjennom denne prosessen og ferm igjennom tar jeg bilder av såret for å kunne se fremgangen og for å vise dere hvordan det har vert for meg. Det er en operasjon jeg ikke angrer noe på, men jeg skulle ønske jeg virkelig ikke hadde vert oppi flytting på nesten samme tidspunkt som operasjonen ble. Ikke viste jeg hva jeg hadde i vente med denne operasjonen, så lite kunne jeg ha gjort annerledes. Gjort er gjort, og på bedringens vei er jeg med operasjons såret. 

Jeg har hatt og har enda god oppfølging etter operasjonen og operasjons såret får en god behandling. Det er en dyr behandling, men slik må gjøres av å til når det blir slik som det ble. 

Når det sto på som verst var det veldig mye arbeid med såret! Det var dusjing hver dag og av å til opp til flere ganger til dagen, skifting av plaster og det som var forran såret, rensing av det opp til flere ganger på en dag, fordi det vesket igjennom. Klær og alt måttes vasket i ett, fordi såret vesket igjennom og over på beltet som jeg har på magen og over på klærne. Første gangen dette startet, vesket det så mye at det bare rant igjennom klærne mine og når jeg åpnet åpp belte rundt magen for å sjekke såret, var det som en tynn vann stråle som rant ned ifra magen min i ett. Det var da det startet og alt var igang. Heldigvis har jeg en fantastisk kirurg som vi kan kontakte hva tid som helst og han hjalp oss igjennom hendelsen og hva vi skulle gjøre. 

Nå er det somsakt gått over en måned siden operasjonen, og såret har kommet seg veldig! Jeg har tatt bilde igjennom dette og frem til nå, slik at dere kan få se hvordan det har kommet seg og for min egen del for å se fremgangen. 

Det første bilde øverst til venstre er i starten av når det begynte å bli veldig galt med såret. Det svarte som er på såret er hud som er dødt. Videre på høyresiden øverst, er når den døde huden ble fjernet og hvordan såret så ut da. Det er veldig betent men samtidig er det på bedringens vei og penselin kur nr 2 var jeg på da. Nederst til venstre ser dere bilde av såret etter jeg hadde begynt på den dyre behandlingen om den siste penselin kuren. Som dere ser har det allerede kommer seg veldig da, det er mindre betent og det er mindre. Det siste bildet til høyre er det siste bildet som jeg nylig har tatt. Slik ser såret ut nå! Det er igjen mye mindre og det er friskt og fint, eller så fint som det kan være iforholt til hva det var tidligere. Det er ikke så dypt lengre og har begynt å gro veldig fint. Jeg er enda på den dyre behandlingen men er ferdig med penselin kurene. 

Nå er det bare å smøre seg med tolmodighet og ta det rolig med tanke på hva jeg kan gjøre og hva jeg burde passe på å gjøre, slik at såret kan få komme seg helt. 

Uansett om jeg har opplevd at det ble slik etter operasjonen, så angrer jeg ikke på operasjonen. Det høres nokk veldig merkelig ut, men dette var en operasjon jeg virkelig følte behov for å det er derfor jeg ikke angrer noe på den. Selvfølgelig skulle jeg ønske jeg hadde sluppet og oppleve slik operasjons såre etter operasjonen og at jeg hadde sluppet og vert oppi flytting kort tid etter operasjonen. Men slik var det og nå går det bare en vei, den gode veien! 

Håper dere alle har hatt en flott helg, og at dere får en flott søndag. 

 

2 thoughts on “FULL BUKPLASTIKK – Lys i enden av tunnelen

  1. Nei faen i helvete det der var ekkelt ! Bare de bildene der er motivasjon nok for meg til å komme meg på trening… Å herrefred…. Jeg tåler ikke slikt :O OMG ! Herreguuuuud…. Er det ikke vooooondt ? SHIT..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top