OPPUSSING – Barnerom & Soverom

Oppussing står for tur, og fyller store deler av dagene nå for tiden. Ting tar jo sin tid og derfor er det greit å starte så raskt som enn kan. Ikke går det i en reser fart ettersom det også en en liten søt prinsesse som skal ha sin dose av opmerksomhet å ønske å la sin mamma å momma holde på å pusse opp rom for rom. Ikke er jeg lengre sjef, og ikke har jeg vert det på det på utrolig lenge. Min datter er en god sjef og en utrolig snill sjef. Hun vet hva hun vil men samtidig er hun så snill som bare det. Aldri har jeg opplevd et så snilt barn før, så heldig føler jeg meg virkelig. 

Vi var veldig enstemninge om at det første rommet som skulle pusses opp var min datter sitt rom. Ikke mye skal gjøres eller trengs gjøres der, for det er utrolig hvor mye litt maling gjør bare i seg selv. Som jeg har sakt er det ikke bare 1, 2, 3 å pusse opp når jeg har en fantastisk liten datter. Derfor gjenstår det enda litt å gjøre på rommet hennes. Men godt i gang har vi hvertfall fått kommet. Rommet skal males hvitt med en rosa vegg og nytt gulv skal legges. Den rosa veggen har vi nå fått malt, og kleskapet hennes har vi også fått malt. Hun har nemlig et lite walk in closet. Det er bare hun selv som kan gå inn i det, men større trenger hun det ikke nå. Kleskapet er snart ferdig og da kommer jeg til å legge ut egne bilder av det. Som sakt har jeg fått malt den ene veggen hennes rosa, vindus karmen er malt rosa og døren hennes er også malt rosa. All rosa malingen er nå gjennomført og det gjenstår bare hvitmaling på resten av rommet. Rommet i seg selv er jo lyst, men ønsker å få helt hvite vegger. Gulvet som jeg skal legge er også kjøpt inn, men har ikke enda fått kommet så langt til å begynne å legge gulvet. 

Barnerom er det hvertfall, og det begynner virkelig å ta sin form nå! Litt inventar er satt opp, men mer gjenstår enda. Men når vi enda lever i litt esker og sekker så skal det noe til å få opp alt på en gang. Mange hadde nokk fått alt opp på den tiden som vi nå har bodd her, men somsakt så er jeg ikke min egen sjef lengre og derfor flyr tiden avsted og da røkker enn ikke over alt. Heldig vis er det ingenting som haster og vi kan ta det i våres eget tempo. Min herlige lille datter, Mina Adeline stor trives iallefall allerede på sitt barnerom. Hun elsker å få være oppe på rommet så vi kan leke og sengen sin er hun super glad i. Hvis jeg skal rydde eller gjøre noe på rommet der hun ikke kan være på gulvet samtidig, elsker hun å få sitte i sengen sin med masse leker å leke og lese bok, men jeg gjør det jeg skal gjøre. Hun prater og synger, så der er virkelig koselig å høre hvor mynter og glad hun er uansett om hun leker i sengen sin eller om hun leker og hopper i min seng.

Jeg har også fått begynte å fikse til mitt eget rom. Malte vegger skal det forhåpentligvis bli om ikke så alt for lenge til. Inventar har jeg begynt å få mer opp av på rommet mitt, og mitt rom begynner også å endelig ta mer form. Jeg skal legge nytt gulv på mitt rom også, og siden meg og Mina Adeline har soverom rett på siden av med en før imellom oss, så skal vi ha samme gulv og farge på rommet. Det blir utrolig koselig og jeg gleder meg kjempe mye til å se resultatet når den tiden kommer. 

Store planer har vi hvertfall, men god tid har vi også. Mye kommer jeg til å lære underveis nå når vi pusser opp å flytter tingene mer å mer på plass. Dette er virkelig en utrolig spennende og kjekk tid. Ikke bare me tanke på oppussingen og alt som skal gjøres i huset, men også er det en utrolig spennende tid med tanke på utviklingen til min datter. Det er mye som har skjedd på kort tid, og jeg føler tiden flyr ifra oss. Det er så rart hvor mye som skjer nå i utviklingen og alt med hun, og samtidig føler jeg tiden flyr. Det var føles som det ikke var lenge siden hun var en liten baby og lå i armene mine, der hode var veldig tungt å holde oppe ifra gulvet og skjennerelt. Men nå er hun er virvelvind som flyr rundt over alt. Stemmen er i orden og bena får virkelig trimmet seg. Ja mye skjer på en gang, men kjekt er det. 

I dag har vi brukt den solfulte og nydelige dagen til å være ute og jobbe litt. Vi har feiet, luket i blomsterbedet, satt opp lykter, osv. Det var virkelig blitt flott og kommet seg veldig ute også. Og sol har vi fått på kroppen våres. To flotte ting på en gang, virkelig helt fantastisk. Mina Adeline har fått lekt og storkost seg ute med hundene. Vi har bedre sakt hatt en fantastisk dag! Jeg har ikke enda fått tatt bilder av det vi har jort ute i dag, men bilder kommer av det etterhvert. 

Der imot så har jeg bildet av hvordan min datter sitt barnerom seg ut nå, og hvordan min rom ser ut nå. Somsakt er det ikke ferdig enda, men vi er godt igang og bedre skal det bli. Vi gleder oss! 


// Mina Adeline sitt barnerom, begynner nå å ta form. Helt utrolig hva litt maling gjør med et rom. // 

// Mitt soverom begynner også å ta litt mer form nå med inventaret mer på plass. Men enda bedre vil det bli når jeg får malt litt. //

Har desverre ikke noe før bilder enda av rommene, men håper på å klare å finne noen etterhvert. Nå mangler det bare litt hvitmaling på veggene på begge rommene, male taket og legge nytt gulv. Gleder meg til å gjøre resten og til å se hvordan resultatet blir. 

Hva synes du om soverommene til nå? 
Liker du og pusse opp?

 

7 thoughts on “OPPUSSING – Barnerom & Soverom

  1. Kjempe flink 🙂 Hvor fikkdu tak i de fantastiske nydelige fuglene ??? Jegvil ha en slik på rommet til prinsessa mi på snart 8 mnd 🙂

  2. Eva: Tusen takk 🙂 Jeg kjøpte de fuglene på Barnas Hus i kr.sand 🙂 De er kjempe fine, så forstår godt du vil ha slik på prinsessen din sitt rom også 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top