1 ÅRS FEIRING – 32 ble til 2!

Bursdags barnet ligger i sin seng og sover, mamma hjerte fylles med tårer og trishet. Dekurasjon er unnagjort, noe gjensto men ligger nå ensomt på bordet. En tåre treffer mitt kinn, etterfylt av sine søsken som triller ned over mitt kjinn. Øynene gliser ikke lengre av glede, men av tristehet. 32 inviterte over 2 dager, til min datters første bursdags selskap ble til 2. En dag alene unten noen som kommer i bursdagen, og en ny dag i morgen med en realitet av feiring, som ble til 2 som kommer. 2 er bedre enn ingen, men tristhet er det uansett.

Kakene står ulaget, dags deprisjon har nå tatt over dagen. Det som var en stor dag for litt over 1 år, er bare en helt vanlig dag for alle andre. Smerter og alt som fylles med i en fødsel og får å få et barn ut til denne verden, skal husket som en heders dag. Det å feire en bursdag skal gjøres med en stor glede, latter og muntre toner skal fylle dagen og gaver og mennesker skal stille opp på en slik dag.

Et ensomt hus, puntet til fest, får nå støvet over seg. Ingen drikke fylles opp i glasset, ingen kake kommer på alle de talerknene som står dekket og klart til bursdags fest. To bursdags anntrekk for to dager, blir hent fint inn igjen i kleskapet. 

Er dette virkelig måten andre respekterer en bursdag på? Er det virkelig slik som er okei for andre å behandle andre sitt barn sin bursdag på?!

Ensom sitter jeg i sengen med tårevåte øyner, klokken tikker og menneskene skulle vert her nå. Et tomt hus, ingen latter, ingen glede, ingen mennesker.  Et års feiring til min datter har nå gått så hardt i ?dass? som det kan gå ann. Andre koser seg med det de ønsker å bruke dagen sin på, mens vi ?koser? oss i tåre festen som de andre har påtatt oss. Takk gud for at min datter ikke er eldre og blir preget av denne store tragedien som andre påfører henne med en slik egoisme som jeg vil påstå at det er å ikke ta seg tid til å komme i en bursdag. Fellesferie inn my ass! Det må kunne gå ann å planlegge ting litt, ikke absolutt reise bort på ferie akuratt når et lite barn har bursdag. Over halvparten skulle på ferie og noen var fult klar over at det var denne helgen det skulle være den store feiringen.

Ja skuffet og trist er jeg. Men samtidig er jeg takknemlig, jeg ser nå hvordan familie er. Og hvordan min familie er. Enda mer gleder jeg meg til jeg har en større familie og vi kan feire bursdager uten og måtte invitere så mange som ikke kommer og bli full av skuffelse og tristhet.

Jeg har hvertfall 3 mennesker som er gull vert, som kommer og har vert. Et fantastisk besøk hadde vi på dagen til min datter, når hun hadde 1 års dagen. Mange gaver kom på døren og besøket var der helt til hun la seg og etterpå koste vi oss med å se på film. Kose mat sto på bordet og puntet var huset. Den dagen var hvertfall full av latter og glede og min datter kunne ikke hatt en koseligere dag enn på selveste 1 års dagen sin. Takket være dette fantastiske menneske som tok seg tid til å komme på den store dagen hennes. Et valg som han tok selv og brukte god tid sammen med oss. Han var der helt til hun la seg for kvelden og gave fikk hun også av han. Etter hun hadde lagt seg koste vi oss videre med å se film og spiste mer mat. Selveste 1 års dagen hennes var helt perfekt, men uvitende var jeg om hva vi hadde i vente til bursdags helgen meldte sin annkomst.

I morgen kommer det hvertfall to andre som også er fantastiske mennesker. Det min datter sin fadder og hennes mamma. Det ser vi veldig frem til og skal få en koselig dag. 32 inviterte ble til 2 denne helgen men samtidig hadde vi også en koselig dag på hennes fødsels dag. Takket være 3 mennesker som velger å ta seg tid til en stor feiring som nå blir mindre.

Dere som har tatt og som tar dere tid til den store dagen på fødsels dagen hennes og i morgen, hvet hvem dere er. Tusen takk for at dere er hvem dere er. Det blir satt stor pris på å vi er uendelig glad i dere! 


 

9 thoughts on “1 ÅRS FEIRING – 32 ble til 2!

  1. Trist å lese, men uteblidde gjester kan kanskje ha noe med at det er ferietid å gjøre?
    Selvfølgelig skal man feire en 1-årsdag, men jeg har aldri bedt så mange på mine barns 1-årsfeiring.. Bare de nærmeste som besteforeldre, tanter og onkler, søskenbarn osv! La listen for feiringen litt lavere enn du, og dagen ble fantastisk😊 Håper ikke du blir fornærmet, og jeg er lei meg på dine vegne!!

  2. Know the feeling. Begge mine jenter har bursdag midt i fellesferien og i år slo eg sammen barne og voksenbesøket for d var så manfe som var reist på ferie. Beste oppmøte hadde eg når eg utsatte det til beg av august så det er jo et tips 🙂 heller finne på noe gøy med noe få på selve dagen 🙂

  3. Det er jo kjempe trist å høre! Jeg blir veldig lei meg på deres vegner, men tenker at hun er jo enda liten så hun vil jo uansett ikke huske akkurat denne bursdagen… men jeg synes virkelig at folk burde stille opp så lenge de har mulighet.

  4. Nina Maria: Tusen takk for medfølelsen. Ja heldigvis er hun så pass liten og ikke kommer til å huske denne bursdagen, men minnene i seg selv er triste å tenke tilbake på når slik skjer. Men noe bra var det som hente uansett, så vi kommer til å holde fast på med minenne ifra 1 års dagen og feiringen hennes.

  5. Katrine Helen: Tusen takk for tipset. Jeg har kommet ferm til at jeg kommer til å feire bursdagen hennes og min på en annen måte frem igjennom, når slik skjer 🙂 så blir spennende å se hvordan feiringen blir til neste år 🙂

  6. Doktor Proktor: Listen for feiringen innebærte de nermeste i familien min. jeg har en stor familie å derfor ble det såpass mange som ble invitert. Jeg blir ikke fornermet og tusen takk for medfølelsen. Jeg har valgt at frem igjennom kommer bursdagene til meg og min datter til å bli feiret på en annen måte enn hva som er vanlig 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top