Livet er som en dans på roser!


Livet mitt som ung mor til Adeline er helt fantastisk! Jeg har skrevet om det siden jeg gikk gravid og fortalt dere lesere her på bloggen min å skrevet hele tiden om hvor fantastisk det er å være ung mamma til min fantastiske datter Adeline. Jeg elsker å få være ung mor til Adeline og hun sprer så uendelig mye glede at jeg finner ikke ord som kan beskrive den uendelig store gleden hun gir, for som jeg har sakt tidligere er det ingen ord som er så fantastiske at de klarer å beskrive det.

Det jeg ikke har skrevet om her er noen av de tøffe valgene jeg som alene mor har tatt, må ta og kommer til å måtte ta. Jeg har gått mange runder med meg selv å nå kommet fram til at det er på tide å prøve å sette ord på noen av det. 


NB! Dette blir skrevet ut ifra meg å ikke ut ifra hvordan andre opplever det som er alene mor. Blogg min har jeg valgt å skrive om meg å mitt liv sammen med min fantastiske datter, Mina Adeline. Der jeg også skrive om mine tanker å følelser å hvordan det er for meg å være ung alene mamma. Jeg skriver om hverdagen til meg å Adeline som vi to har i sammen. Jeg legger ikke vekt på andre enn mine venner å min familie. Dette er fordi jeg ikke ønsker å utlevere noe informasjon om ting som jeg føler kan være feil over for andre mennesker som ikke er involvert i våres hverdag på den måten som de få jeg av å til skriver om. Spørsmål å kommentarer som ikke handler om det jeg skriver blogger om å som går inn på ting som ikke handler om meg å Adeline med våres hverdag innenfor det jeg skriver blir ikke god kjent å blir ikke besvart eller publisert.


Livet er som en dans på roser!
En stor og nydelig rød rose som skinner så mye at det ser ut som det er glitter rundt på de store å flotte røde rosebladene. De er av en blank og nydelig klar rødfarge som for meg beskriver en uendelig stor kjærlighet. Denne rosen har også en grønn stilk som alle roser har men det vi ofte glemmer er det at på stilken av rosene er det torner. Denne rosen har som alle roser torner på stilken sin. Dette er det som jeg kan sammenligne den siste tiden med og tiden frem igjennom. Toppen på denne nydelige røde rosen som skinner så utrolig mye at det ser ut som glitter er det som er det fantastiske som er i live mitt og min hverdag å det er min fantastiske datter Mina Adeline. Hun er alt for meg å det de sier med at en mors kjærlighet er så sterk at hun er i stand til å gjøre hva som helst for sin datter er helt sant! 

Tornene på denne rosen er det som er min måte å forklare noen av de tøffe å vanskelige valgene som allerede har vert å som kommer til å komme etter hvert. Som alene mamma er det tøffe og vanskelige valg som enn må ta, i alle fall i mitt tilfelle. Det å være alene mamma til Mina Adeline er ikke vanskelig i det hele tatt. Det er rett å slett helt fantastisk! Jeg kan ikke se tilbake på før å tenke på at det var ikke sånn det skulle bli osv. Jeg ser frem over å er glad over at jeg har fått denne fantastiske gaven ifra gud med å få bli mamma til en så fantastisk og herlig jente som min datter er. Hun gjør hverdagen min til et levende eventyr som jeg er så ufattelig glad for at jeg får ha. Hverdagen er totalt forandret men når kvelden kommer å jeg ligger i sengen så tenker jeg ofte, ?hverdagen min før var jo dritt kjedelig? men nå er den fult av minner, gleder å en uendelig viktighet som min datter fyller hverdagen min med. Jeg ville aldri ha byttet min hverdag og mitt liv med noen andre sitt, jeg elsker live mitt akkurat sånn som er. Jeg gleder meg over at jeg er alene mamma og klarer det så utrolig lett å bra som jeg faktisk synes at jeg klarer det. Jeg trodde det skulle være vanskelig men for meg er det langt ifra det.
Jeg kan ikke fokusere på å synes at det er trist at jeg er alene eller noe, for alt skjer med en mening. Jeg ser heller frem over å tenker at en dag i fremtiden møter jeg den perfekte mann for meg som elsker meg for den jeg er å elsker min datter like mye som meg uansett om han ikke er hennes pappa. 

Disse tornene som jeg snakker om lengre oppe og forklart at det er min måte å sette de tøffe valgene som har kommet allerede i et perspektiv som kanskje kan bli forstått. For hvordan skal man hvite at enn tar det rette valget å hvordan skal enn hvite hva som er rett. Det vet jo ingen å det vet ikke jeg heller men jeg tenker mye før jeg tar noen valg. Jeg er ikke en person som blir påvirket av hva andre synes å mener, jeg tar valgene selv å står for valgene jeg tar. Det er tross alt valg som gjelder min datter å hennes liv. Jeg ønsker hun det beste å vil for alltid gjøre det som jeg føler å ser ut ifra situasjoner kan være rett for hun. Når hun blir gammel nokk til å kunne snakke å si hva hun selv ønsker kommer jeg alltid til å respektere det. For det er hele tiden snakk om ting som kommer til å prege hun på forskjellige måter senere i livet hennes. Å alle mødre ønsker å gjøre så godt som de kan for å beskytte sitt barn å prøver å ta de valgene som enn føler kan være riktig i forskjellige situasjoner for sitt barn til de kan si hva de selv ønsker. Jeg kommer alltid til å beskytte Adeline så godt som jeg kan men samtidig kommer jeg til å respektere hva hun selv ønsker når hun er gammel nokk til å kunne snakke å fortelle selv hva hun ønsker.

Frem til nå har det vert noen utfordrerne valg men jeg har tatt meg tid til å tenke igjennom valgene jeg har tatt men noen ganger har det blitt litt intenst enn hva jeg selv har ønsket. For av å til trenger jeg litt tid men tidsperspektivet for meg er nokk litt annerledes enn hva mange andre sitt er. For meg kan noen dager kanskje sammenlignes med å være det samme som noen minutter i en hverdag for andre, for tiden min blir brukt på min fantastiske datter å når jeg er sammen med hun så er det all fokus på hun å da bruker jeg ikke tiden på å tenke på valg å avgjørelser. Det er noe som er viktig for meg å legge all fokuset på min datter i hverdagen så derfor blir det til å andre prioritere tiden på å tenke på hvilken valg som jeg føler ut ifra situasjonene er rett å gjøre med tanke på min datter.

Mina Adeline kommer alltid først uansett hva!


#mammablogg  #alenemor  #barn  #personlig  
 

10 thoughts on “Livet er som en dans på roser!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top