OPERASJON – DET SJOKERENDE RESULTATET

Sannhetens time har kommet! Tiden var endelig inne og dag nr 3 etter operasjonen var her. Dagen der jeg endelig skulle få se magen min for første gang etter korrigerings operasjonen. Aldri hadde jeg trodd det skulle være så spennende å få se en mage igjen, men sannelig har det vert noen nervepirrende dager med mye spenning på at akkuratt denne dagen endelig skulle komme. Dagen i seg selv har egentlig vert en dritt dag, men heldigvis har jeg klart å skytte all driten bort ang denne dagen med koselig besøk av en kjempe god venninne, samt også var dagen endelig her for å få se magen min! Så ingenting dritt skulle på noen måte klare å ødelegge dagen min helt!

Når dagen snart er over, kan jeg trykt si.. Ja dritten som har preget dagen min litt har godt innpå meg, men samtidig prøver jeg å legge det bort ettersom det ikke er noe jeg kan gjøre noe med nå. Jeg prøver å være egoistisk å tenke på meg selv og finne små gleder som kan prøve å legge seg litt over dritten som oppsto i dag. De gledene som jeg har lagt vekt på i dag har selvfølgelig vert den store hverdags gleden min som alltid gjør dagene mine flotte, nemlig min kjære datter. Jeg har også lagt vekt på hvor heldig jeg er som har en så god venninne som har kommet på besøk til meg i dag, og jeg har lagt fokuset på gleden ved å endelig få se magen min for første gang etter operasjonen. 
Så nå skyver jeg bort igjen dritten og legger fokuset på noe kjekt! Nemlig resultatet så langt etter operasjonen. 

Mange har nokk ventet i en liten spenning på at jeg skulle legge ut bilder eller film ifra det store øyeblikket i dag. Noen ler nokk av meg for at jeg synes det er så stort øyeblikk, men for min del så er det faktisk det. Det er faktisk en viktig operasjon som har mye for min trivsel i egen kropp å gjøre, så det er stort for min del hvert fall! 

Da magebelte og bandasjen skulle fjernes for første gang, valgte jeg å filme. Jeg tok også noen bilder underveis, men syntes det var veldig greit å ha det på film. Jeg fikk se resultatet samtidig som min mamma fjernet magebelte og bandasjen, jeg måtte ikke vente til etterpå for å se noe siden jeg filmet det. Når enn ikke har speil rett ved siden av som er stort nokk, er det godt å ha en mobil og selfie stang. Haha, ja selfie stang har jeg funnet ut er virkelig helt genialt. Jeg har hele tiden ledd av det tidligere, fordi jeg har syntes at det så så latterlig ut og teit ut, men sannelig er det veldig greit! 

// SE DET SJOKERENDE RESULTATET PÅ FILMEN NEDENFOR! // 

Sjokkerende resultat, ja det vil nå jeg si! Jeg er så overlykkelig og glad. Endelig har jeg en flat mage, en mage uten et stort arr som gir meg ubehag og stikninger. Endelig har jeg en mage som ser normal ut, og som jeg allerede er kjempe stolt over. Jeg er så lykkelig og glad så langt, og håper resultatet videre blir like bra! jeg skulle bare ønsket at det snart var sommer igjen, så jeg kunne ha spradet rundt i bikini og hatt en flott sommer der jeg følte meg komfortabel og vell. Der jeg slapp å føle meg som søppel i bikini, der jeg slapp og føle at andre mennesker så rart på meg pga magen min var ødelagt. Jeg vet det ikke er så mange som har sett på magen min slik, men det har noe med hva du selv følger og hvordan du selv følger deg i din egen kropp. 

Jeg har hele livet mitt fått kommentarer på kroppen min, og allerede i andre klasse på skolen fikk jeg store problemer med å klare å trives i egen kropp. Det ga meg store vanskeligheter og dårlig selvtillit, osv. Jeg har også som flere ganger nevnt graviditeten som ga meg store forandringer på kroppen og som gjorde så store forandringer på den at det ikke var mulighet for meg å få fikset deg selv. Jeg prøvde som sakt det meste, uten noe hell. Nå der imot har jeg fått fikset opp i alt som skadet magen min. Både mobbingen som ga meg en ødelagt mage allerede ifra ung alder av, graviditeten som påførte så store forandringer som jeg ikke klarte å fikse opp i selv, og komplikasjonene som oppsto og ga et resultat som ikke var slik det skulle være. Endelig kan jeg være stolt av magen min, kroppen min og jeg kan trives mer med meg selv. Jeg kan endelig få jobbe meg opp selv, få frem selvtillit igjen og få den ekte og gode styrken i meg selv som jeg en gang hadde. Jeg kan endelig klare å føle meg vell med meg selv i min egen kropp. Dette takket være plastikk kirurgi, men det har hjulpet meg. Det var ikke en lettvint løsning som mange liker å si. Det var en omfattende vei og gå, en tøff og vanskelig vei å gå. Men nå, etter 1 år kan jeg endelig smile og være fornøyd. Etter 1 år med med store og traumatiske opplevelser med komplikasjonen som oppsto, kan jeg nå heve hode mitt og si “jeg kom sterk igjennom det, jeg har fått et flott resultat!”. 

Jeg er så utrolig glad for det, så fuck alle de store smertene som enda herjer i kroppen min. De får bare være der så lenge de absolutt må, jeg føler hvertfall nå at det er vert det. Det å se resultatet etter 3 dager ga meg mer pågangsmot og styrke. Jeg har ikke klart å spise stort på disse 3 dagene pga store smerter, osv. Men jeg vet at det blir bedre og jeg angrer ingenting. Hadde det vert 1 år tilbake i tid og jeg var klar over hva jeg hadde i vente, hadde jeg faktisk gått igjennom det igjen. Kall meg gjerne dom, men for meg var og er det vert det. Det har gitt meg så uendelig mye som jeg virkelig trengte. 

Nå er dette ikke det endelige resultatet. Jeg er enda veldig hoven og er skamslått flere plasser som dere også ser på filmen. Kroppen skal igjennom en lengre prosess med å komme seg helt etter dette. Men så langt er jeg strålende fornøyd og kjempe lykkelig. Nå gleder jeg meg bare enda mer til hevelsen har godt ned å jeg får se det endelige resultatet, samt også begynne å trene igjen. Det skal bli fantastisk! 

Uansett om det var det rette for meg å ta plastikk operasjon, betyr det ikke at det er de rette for alle. Jeg ønsker ikke å oppfordre noen til å gjøre det, fordi det er så langt ifra en lettvint løsning å gjøre. Det er veldig omfattende og store smerter enn skal gå igjennom. Det er samtidig også en lengre prosess der kroppen skal få komme seg igjen etterpå. Det er ikke alle som får det dekket, og da koster det mye. Jeg ønsker ikke at andre skal se på mine operasjons innlegg som en oppfordring for andre til å gjøre det samme, men jeg ønsker å være åpen om det for at dere flotte lesere skal få se realiteten av hvordan det faktisk er. Det at jeg opplevde komplikasjon skjer ikke i alle tilfeller, men jeg håper det kan være en tankevekker for mange der ute, slik at det kan få andre til å tenke seg flere ganger igjennom før de legger seg under kniven. Jeg valgte å være åpen om mine operasjoner før komplikasjonen oppsto, men da den oppsto var jeg aldri usikker om å være åpen om den også. Jeg hadde følt det var helt feil og bare legge ut litt og skjule det verste med det, og hadde ikke klart å ha en god samvittighet om jeg hadde lagt skjul på komplikasjonen som oppsto. Jeg valgte å dele bilder, som for mange kan ha vert skremmende bilder. Dette fordi jeg ønsket å vise realiteten av hvordan det ble for min del. Nå har jeg fått en flott resultat så langt, men jeg har godt en lang vei før jeg fikk det. Det har vert en tøff tid frem til nå, men endelig er det lys i tunellen og det er masse glede som nå har kommet etter flere tårer ifra det siste året som har godt. 

 

 


Jeg ønsker også å opplyse om at nominasjonen til årets vixen blog awards er igang. Jeg hadde blitt kjempe glad om dere flotte lesere hadde ønsket å ta dere noen få minutter, og nominert bloggen min! Dere må selvfølgelig se hvilken tittel dere føler passer best til min blogg, men selv føler jeg at disse passer: Årets livsstilblogg, årets gullpenn, årets blogger, eller den store æren av å bli nominert til folkets favuritt. Uansett hvilken kategori som dere føler passer best, blir jeg evig takknemlig!

KLIKK HER FOR Å NOMINERE MEG! 

One thought on “OPERASJON – DET SJOKERENDE RESULTATET

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top