5 Måneder, 3 Operasjoner også deprimert!


Jeg er bare en 22 år gammel jente. De siste 5 månedene har dere fått følge meg igjennom 2 operasjoner som jeg nå har hatt. Ikke nokk med det, men jeg har nå hatt 3 operasjoner! Jeg hadde for 2 dager siden den siste operasjonen som jeg hadde planlagt at jeg skulle ha (et konkret blogginnlegg om den siste operasjonen kommer).

På bare 5 måneder har jeg gått igjennom hele 3 operasjoner, kroppen min har vert igjennom store smerter, 3 narkoser og 3 penselinkurer, og mye mer. Mange vil si at jeg har meg selv og takke, og jeg skal ikke benekte det. Operasjonene har jeg fult og helt valgt selv! Men tanken slo meg aldri at det kom til å bli tøft for kroppen min å gå igjennom alt dette.

Tanken slo meg aldri med å gå igjennom 3 narkoser, 3 forskjellige operasjoner, og i tillegg risikere å få komplikasjoner, skulle være utfordrende å ta på for kroppen min. Jeg trodde aldri jeg skulle være den som nå etter siste operasjonen og skulle sitte å felle tårer pga jeg ser nedfor og deprimert. Men jo, jeg er den personen!



Jeg er ikke deprimert eller nedfor pga selve operasjonen og resultatet, nei langt der ifra! Jeg er så strålende fornøyd med resultatene og at jeg har klart å gå igjennom disse operasjonene som jeg selv har valgt. At jeg har klart alle de smertene som spesielt de to siste operasjonene har medført rett etter jeg var ny operert. Jeg vil faktisk si at jeg er stolt av meg selv og min kropp som har klart all den påkjenningen som det faktisk er med å gå igjennom slike operasjoner. Uansett om vi mennesker velger slike operasjoner selv, så vet vi aldri hvordan kroppen våres reagerer på narkose osv.

De siste 5 månedene har det blitt gjort mye! Det har vert hektiske måneder for meg og ikke minst for kroppen min. Jeg har gått igjennom 3 operasjoner, brust løft, full buk plastikk og tatt silikon. Samtidig har jeg valgt å ta restylane og vippe extensions, ja jeg har fått oppfølgt mine store ønsker om utseende mitt. Ikke har jeg gjort det for andre sin del eller for at jeg skal prøve å være ?perfekt? i andre sine øyner, men jeg har gjort det for min egne del! Jeg ønsker å føle meg vell og komfortabel i min egen kropp.

Samtidig som jeg har gått igjennom alle disse operasjonene har jeg også stått oppi flytting, og bare kort tid etter den andre operasjonen var det i gang med flytting.

Hardt? Ja, helt ærlig så var det sin sykt hardt! Jeg er så takknemlig for at en uendelig god kompis av meg, stilte opp å hjalp oss når vi virkelig trengte hjelp igjennom flytte perioden. Uten den store og fantastiske hjelpen han ga oss da, vet jeg faktisk ikke hvordan vi skulle klart det. Han er fult klar over at jeg er han evig takknemlig for den hjelpen han ga oss da og har gitt meg i ettertid!

Men alt har ikke bare vert tøft di siste 5 månedene, mye fantastisk og helt magiske ting har skjedd i løpet av denne tiden også. Men når enn sitter ny operert for 2 dager siden, med store smerter og en kropp som er sliten og trenger å komme seg etter 3. Operasjonen, har enn lov å kjenne at enn faktisk er nedfor og deprimert. Det er ikke at det er noe galt med meg, men kroppen min har gått igjennom store forandringer og mye smerter på relativt kort tid. Jeg har meg selv og takke, men jeg tenkte aldri så langt at det kom til å ta slik på.

Smilet mitt kommer på om dagen, og min datter muntrer meg opp. Får latteren min frem og gjør dagen lys og fin, men når kvelden kommer å hun sover, da presser tårene på og små ting blir plutselig store, ute av ingenting. Det blir som min kropp og smerter blir min verste fiende og en stor kamp. Sier noen ?Bø? til meg da, ja da blir det også plutselig galt. Tårene kan trille ut av ingenting og tidlig kveld har det blitt etter siste operasjon, om jeg ikke får sove med en gang så er det å bare hvile og slappe av godt nokk i seg selv.

Alle har sine dager og små tider der de har gått igjennom en del og noen dager er tøffere og enn kan være litt nedfor å deprimert, men snart er jeg tilbake på toppen og snart er hverdagen og alt tilbake slik som før. Ingenting blir mer fantastisk enn det. Og endelig kan jeg si med et stort smil rundt munnen og stor fornøyd med resultatene: jeg er ferdig med de 3 planlagte operasjonene som jeg skulle ha, jeg er ferdig operert!

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top