GRAVID


En graviditet er gjennomgått, men så i gang med enda en graviditet?
Mangen har sin form og sin størrelse, den har tydeligvis ikke noen planer om å bli mindre.

Etter et utfordrende svangerskap tidligere som ga sine preg på kroppen min. Kroppen min er ikke den samme som den var før, og ung er jeg. En ting er at jeg har strekk merker, men etter å bli så stor igjennom et svangerskap så har det blitt veldig tøft å få magen til å bli den samme igjen. 

Jeg har passet på hva jeg har spist, mål tiden jeg har, jeg har trent og vert aktiv. Kroppen har kommet seg veldig og vekten peker i underkant av hva jeg veiet før jeg ble gravid med Mina Adeline. Men det eneste som ikke kommer seg er magen min. Jeg var fikk en stor mage da jeg var gravid, og enda ser magen min ut som jeg er i starten av en ny graviditet. Noen jeg ikke er. Jeg er ikke gravid igjen! Men jeg har en fasong på magen og fett som har lagt seg rundt magen og ikke har noen planer om å forsvinne bort. Dietter har jeg prøvd og trening har jeg holdt på med over lengre tid.

Siden mange lager såpass store plager for meg, og min hverdag med å føle seg vell med min egen kropp og selvbilde har jeg tatt et valg. Et valg en del nokk kommer til å reagere på men som jeg står for. Jeg skal ta operasjon av magen. Jeg skal ta full bukplastikk med fettsuging. Det blir en større og omfattende operasjon, men valget er tatt og valget står jeg for.

 

Jeg er rett å slett utrolig oppgitt og lei av å føle jeg må pakke meg inn i større klær for å tørre og gå ut blant mennesker. Jeg er lei og har fått nokk av at shopping skal bli en trist opplevelse med å måtte gå opp en størrelse ekstra rundt livet for å få buksene på meg, men at de da er for store rundt lårene mine. Jeg klarer ikke å gå i bikini og jeg tørr ikke å gå i topper som sitter inntil magen min når jeg er rundt andre mennesker. Slik ønsker jeg ikke å ha det i hverdagen og livet mitt, jeg ønsker å føle meg vell og ønsker å ha et godt selvbilde og være mer komfortabel med meg selv. Jeg ønsker å kunne kjøpe bukser som kan passe til meg enn å passe på en plass men ikke på resten. Jeg ønsker å kunne legge bort de store klærne som jeg skjuler meg inn under, og gå i noe som faktisk er penere og som jeg kan føle meg komfortabel i og se mer normal ut.

 

Jeg er 22 år, jeg skal ut ifra min mening ikke gå rundt og gjemme meg i store klær for å tørre og gå ut blant mennesker. Jeg skal ut ifra min oppfatning og meninger kunne klare å gå i bikini om sommeren, sole meg osv uansett om det er andre rundt. Derfor har jeg tatt det valget og skal nå igjennom operasjon nr 2. Dette var planlagt allerede ifra da jeg bestemte meg for å ta den første operasjonen ?brystløft?, så det er ikke noe med at jeg er bitt av operasjons basillen og er totalt kropps fiksert og skal kjøpe med ?perfekt?. Jeg kjøper kroppen min etter slik jeg ønsker å ha den, men jeg gjør å står for det som har vert mine planer ifra starten av.

 

Operasjons dagen er bestilt og operasjonen skal gjennomføres allerde på førstkommende tirsdag (17.06.14). Kort tid er det etter den første operasjonen men jeg ønsker å få gjennomført dette nå mens jeg har muligheten og jeg ønsker å bli klar med dette før jeg skal ut i jobb igjen. Det å ta seg fri ifra jobben pga operasjon ønsker jeg å slippe.

 

Jeg er utrolig takknemlig for at min mamma og andre flotte mennesker har hjulpet meg igjennom den første operasjonen og nå skal hjelpe meg igjennom den andre som jeg skal igjennom allerede nå til uken. Jeg er spent på hvordan denne operasjonen blir og hvordan resultatet blir.

 

Jeg har valgt å være åpen her på bloggen med bilder og skriv om operasjonen mine som jeg tar. Jeg har også tidligere skrevet at jeg kommer til å være åpen til min datter også om dette, men jeg kommer aldri til å oppfordre hun til å ta slike operasjoner uten at det er noe hun virkelig ønsker å føler et stort behov for i så fall når hun er blitt 18 år. Jeg kommer aldri til å utgi noe som helst oppfordring eller noe over for noen, men jeg støtter de som velger å ta operasjoner når det er noe de virkelig føler behov for. Det er så mye bedre å være ærlig enn å skjule seg bak noe, derfor har jeg valgt å både være ærlig og åpen om det her og til min datter når hun blir større. 

Har du hatt slike operasjoner før eller har planer om å ha det?

Håper dere alle får en fin dag. 

 

9 thoughts on “GRAVID

  1. Jeg ønsker deg masse lykke til, håper du blir fornøyd 🙂 Jeg har ikke gått i gjennom en slik operasjon men, jeg har vært operert tidligere av andre grunner.

  2. Masse lykke til med operasjon, håper du blir fornøyd med resultat når det har fått tid til å heles.. Stå på, kjekt å lese hvordan du har det selv om jeg ikke er innom så ofte.

  3. Evy: Tusen takk, det var kjekt å høre 🙂 Ut ifra hvordan det er nå, så er jeg kjempe fornøyd med gleder meg til å se hvordan resultatet blir når det har fått hele seg litt å jeg får se magen min uten den støtten som er rundt nå 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top