BRYSTLØFT – FØR & ETTER BILDER

Nå er det godt 5 uker siden jeg opererte, og ukene etter operasjonen har bydd på sine utfordringer. Jeg er utrolig glad for at jeg valgte å ta operasjonen og at den er gjennomført. Sårene ville ikke lukke seg med en gang, og åpnet seg igjen. Sånn har det pågått i disse ukene, men endelig har de lukket seg! Jeg er fult klar over at jeg har nokk mest sansynlig meg selv å takke siden operasjons sårene ikke ville lukke seg med en gang, siden jeg har vert dårlig til tider i disse ukene til å passe på min egen begrensning med å løfte over 5 kg. Det å være alene mamma og mamma skjennerelt når enn har en begrensning på hva enn kan løfte å barne sitt veier mer enn 5 kg, så blir det utrolig tøft til tider å prøve å lavere å løfte barne sitt. Jeg har derfor ikke klart å hele tiden lavere å løfte Mina Adeline, uansett om jeg har hatt kjempe god hjelp så har jeg ikke klart å lavere. Jeg har løftet hun mye mindre enn hva jeg pleier men savnet etter å holde barnet i armene sine og det å klare de hverdags tingene selv, har jeg kjent et stort savn etter.

Vanligvis er jeg en person som liker å klare seg selv, men disse ukene så har jeg virkelig vert avhengi av andre rundt meg som har kunnet stille opp å hjelpe meg. Jeg har fått fantastisk hjelp ifra min kjære mamma, En herlig nabo familie og min gode beste vennine. Jeg hvet virkelig ikke hva jeg skulle ha gjort hvis det ikke var for hjelpen jeg har fått av de. Jeg tror faktisk jeg da hadde måttet utsette operasjonen. 

Jeg har valgt å være åpen om operasjonen min, dele bilder og fortalt litt om den til dere lesere. Men noe jeg har holdt tilbake med å dele er bildene før operasjonen, som viser den store forandringen som det faktisk er. Jeg står for de bildene jeg har lagt ut, og jeg ser ikke noe galt i de bildene. Selv har jeg forandret hele synspunkte mitt på bryster etter jeg fikk barn. Mange ser på bryster som noe som er opphissende eller seksuelt for noen, men realiteten med bryster er jo faktisk noe helt annet! Det er faktisk ene å alene matfatet til små barn. Hadde det ikke vert for brystene og amming ifra langt tid tilbake så hadde ikke små barn overlevd. Nå i det år hundre som vi nå er i, finnes det så mye erstatninger å forskellige rarieteter sånn at de som ønsker å slippe å amme kan det også. Delte meninger er det rundt det, så det legger jeg meg ikke opp i. Hver sine meninger har vi alle. 

Selv har jeg ammet, og det var da jeg gikk gravid de store forandringene kom på brystene mine. De mistet hele formen og alt. Det ble som to slappe vannballonger! Det var det jeg kalte dem helle tiden fra da jeg ble gravid. Jeg fikk sår og store plager, som ga meg smerter under brystene. Dette gikk jeg med i over 1,5 år. Noen kjenner nokk til litt av historien med hvorfor jeg valgte å ta brystløft operasjonen, å for de som ikke kjenner til den så står den på bloggen så de som ønsker kan lese. 

Bryster forandrer jeg somregel etter enn har valgt å amme og for meg ble det store forandringer allerede ifra graviditeten og videre når jeg ammet. Men skaden på brystene var allerede kommet da jeg gikk gravid. Det er heldigvis ikke alle som oplever så stor forandring og plager på brystene, men jeg har valgt å være åpen om dette her. Først fordi bloggen er min “fri plass” og min dagbok, forde om den er offentlig så er det min plass og jeg skriver å legger ut det jeg føler behov for å skrive om. Det å få satt ord på ting, situasjoner, tanker og følelser gjør veldig godt for meg. Den andre grunnen for at jeg har valgt å være åpen om dette er fordi, det er flere enn bare meg som opplever store forandringer på brystene og som får slike plager, og noen vurderer en slik operasjon. Derfor tenker jeg at selv at det kanskje kan være greit for de som vurderer det eller ønsker selv en slik operasjon å se forandringen som jeg har hatt og høre hvordan det har vert for meg. 

Jeg har tatt bilde før operasjonen og ukene etter operasjonen. Jeg tenkte derfor å nå dele disse bildene med dere, så dere kan få se den store forskjellen som det har gjort for meg å ta denne operasjonen. Det har hjulpet meg utrolig mye allerede og jeg er allerede kjempe fornøyd. Jeg angrer ingenting på valget med å ta en slik operasjon! Jeg hadde egnetlig tatt før bildene og etter bildene for jeg ønsket å se forskjellen selv, og hadde ikke tenkt å legge de ut her. Men etter å se en så stor forskjell så kom jeg frem til at jeg ønsket å legge de ut å vise andre som kanskje vurderer en slik operasjon, eller som er i samme situasjon som jeg var i. 


// Dette bildet er tatt FØR brystløft operasjonen //


// Dette bilde er tatt ETTER brystløft operasjonen //


// Dette bilde er også tatt ETTER brystløft operasjonen //


// Dette bilde er tatt FØR brystløft operasjonen //


// Dette bilde er tatt ETTER brystløft operasjonen //

Som dere kan se har det blitt en stor forskjell på brystene mine. Jeg slipper nå de store plagene med sår, ubehag og smerter under brystene. Jeg har fått brystene plasert der de en gang sto, og det føles helt fantastisk og endelig ha brystene på “rett” plass igjen. Slik de var før operasjonen fikk meg til å føle meg som en 60 år gammel dame (der brystene hadde hatt et hardt liv). Nå føler jeg meg virkelig som en 22 år gammel jente igjen, som har bryster som passer til alderen min og alt. Endelig kan jeg føle meg mer komfortabel med kroppen min! Det er for meg helt fantastisk! 

En brystløft operasjon koster litt, men for de som føler et stort behov for dette så tenker de ikke på pengene på den måten som vi alle vanligvis gjør. Når det kommer til kroppen våres så trenger vi alle å føle oss komfortable og vell med oss selv. Jeg skriver ikke dette og legger ut bilder for å oppfordre til en slik operasjon! Jeg ønsker heller at dette kan hjelpe de som virkelig vurderer slik operasjon fordi de trenger det pga store krops forandringer som gir de plager i hverdagen. Jeg har også skrevet tidligere at jeg kommer ikke til å oppfordre min datter til en slik operasjon, jeg kommer til å være åpen med hun om operasjonenen jeg har tatt og støtter hun heller om hun en dag skulle føle et behov for en slik operasjon selv, hvis hennes kropp en dag får store forandringer som gir hun hverdags plager eller sår. Jeg står solt frem og skjemmest ikke fordi jeg har tatt operasjon og har noen planer til som skal snart gjennomføres. For meg har dette vert det rette å ta en slik operasjon og jeg er super fornøyd med resultatet så langt. 

Håper dere alle får en flott dag!

46 thoughts on “BRYSTLØFT – FØR & ETTER BILDER

  1. Stor forskjell! 🙂
    Jeg har veldig lyst til å ta samme operasjon, men skal jo ha flere barn med tiden å da blir de vell ødelagt igjen. Har heller ikke penger atm 😜

  2. Louise: Tusen takk 🙂 Ja det er ikke domt å vente til du har fått flere barn, så lenge du føler det er de rette for deg 🙂 Det er en risiko å ta om de blir ødelagte igjen eller ikke.

  3. RegineSusan’sVerden: Er nokk smart å vente, så lenge enn kan vente og ikke har store plager som gir smerter. Det er viktigst at du er fornøyd selv både me størrelsen og helheten 🙂

  4. Så flott resultat ! Eg må ha løft og redusjon , men er så skummelt synes eg. Mine pupper er ødelagt etter 2 graviditerer no. Mykje smerter har eg i rygg , skuldre og ribbeina og ! Hvordan var tiden etterpå ? Var det vondt..

  5. Så flott resultat!! Kan jeg spørre hvor mye du betalte? Jeg kan få det dekka, men det tar så lang tid. Jeg orker ikke gå sånn lenger, og vurderer og bare betale det selv :/

  6. Mamma Veronica: Tusen takk! 🙂 Så trist å høre at brystene dine er ødelagt og at du har mye smerter. Forstår godt at du føler et behov for å ta brystløft og reduksjon når det er sånn som det. Tiden etterpå gikk veldig greit, det var ikke en stor og omfattende operasjon med et brystløft. Det var ubehagelig og litt smerter, men smertene er ikke på den samme måten som enn er vant til. Smertene er på en helt annen måte som går helt fint å klare seg igjennom. Det var mer ubehag, ømhet og sånn.

    Jeg har skrevet et innlegg som går litt innpå det du spør om her også. Om du ønsker så kan du lese det her –> http://xtinemichelle.blogg.no/1402134214_brustlft__pent_innleg.html

    Hvis du har noen flere spørsmål, så er det bare til å spørre så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan 🙂

  7. Et mammaliv: Tusen takk! 🙂 Et brystløft på teres, som er der jeg tok operasjonen koster ca kr 37 000,- Så bra at du kan få det dekket. Ja det tar veldig lag tid å hvis det er noe som du føler et stort behov for å gjøre innen kort tid. Så annbefaler jeg selv å heller ta den kostnadden selv, sånn at du kan få det bedre enn å gå med det som er grunnlaget for at du ønsker og trenger operasjonen. Det er mye penger der å da til å legge ut, men i det lengre løp er det plutselig ikke så mye penger når enn tenker på alle årene etterpå 🙂 Håper du får mulighet til å gjøre det som er best for deg, om det er å vente å få det dekket eller om det er å betale det selv. Lykke til 🙂

  8. Linn Merete: Så trist å høre at du føler det faktisk er så gale med at brystene dine er verre enn hva mine var på før bildet. Det er ikke noe greit å gå rundt med sår under der til tider. Selv gikk jeg konstant med sår, åpne sår og ubehag, jeg klarte ikke å gå med det lengre etter over 1,5 år. Så for meg var det de rette å ta operasjonen, men forstår og respekterer at det ikke er noe som passer for alle. Så lenge det er noe du kan klare å leve med, og ikke ønsker å operere og ikke minst at det er det rette for deg, så er ingenting bedre enn det 🙂

  9. Kari M Y Bakøy: Tusen takk 🙂 Så bra at du er veldig fornøyd med resultatet som du fikk etter å ha gjennomgått en slik operasjon selv! 🙂 Ingenting er bedre enn det.

  10. RegineSusan’sVerden: Så kjipt å høre at du har slike plager og smerter, men så lenge du ikke annser det som et stort problem å at det følese rett for deg å ikke gjøre noe med det. Så er det kjempe bra 🙂

  11. Silje: Tusen takk 🙂 Godt å høre at andre skjønner at jeg ville ta slik operasjon. Er så trist å høre at andre og du ikke føler deg bra på den måten du fortjener etter svangerskapet og amming. Håper du får gjøre noe med dette, slik at du kan få føle deg vell! 🙂 For det fortjener vi alle! 🙂

  12. Charlotte: Tusen takk 🙂 Jeg har ikke lagt inn silikon nå på den første operasjonen, men skal legge inn silikon når sårene og alt har kommet seg etter brystløftet. Ble rådet av kirurgen til å ta det over to operasjoner, så da lytter jeg til det å gjør som han rådet meg til 🙂

  13. Jane Teland: Tusen takk 🙂 Det er såpass nylig operasjon og derfor vet jeg ikke enda hvordan arrene kommer til å bli etter litt tid. Men frem til nå så er det godt synlig der de har åpnet opp for å utføre brystløftet. Men det plager meg ikke at jeg har det såpass synlig nå og mest sansynlig kommer til å bli mindre synlig etterhvert. Men ut ifra at jeg fikk det så mye bedre etter operasjonen så er det helt greit for meg at det har sine spor på brystene med at jeg har vert igjennom en slik operasjon 🙂 Kommer til å dele bilder av hvordan det ser ut nå etter operasjonen med sårene som har lukt seg og hvordan det blir etter hvert som det kommer seg mer å mer 🙂

  14. Frøken Erik Ribsskog: Så bra du er veldig fornøyd med resultatet du fikk etter brystløftoperasjonen. Forstår godt du liker når andre legger merke til resultatet etter operasjonen, med å snu seg. Det er jo kjekt med slike reaksjoner av andre når enn er så fornøyd selv med resulatet 🙂

  15. Jeg var igjennom mitt første løft da jg var 20 år. Det tok et bare noen få mnd før puppene “datt” ned igjen. Så ble det gjort et løft til som et resultat av at jeg klaget og da fikk jeg ny operasjon gratis. Denne gang la de inn silikon og løftet enda mer. Det ble finere, men puppene begynte å henge igjen. Ca 10 år seinere fjerner de silikonen og løfter enda en gang, det samme skjer igjen. Jeg fikk korrigering gratis og jeg ber de om å redusere. De reduserer MYE og nå har puppene holdt seg på plass. Nå er jeg fornøyd.. Selvom det er uvant å se seg selv. Jeg skvetter til noen ganger ;)!! Husk å bruke en god sports bh og arrkrem i lang tid.. I sverige sier de at du bør bruke sports bh i minimum 4 mnd!! Jeg teipet arrene mine i nesten et år, og de ser veldig fine ut nå.

  16. Når det gjelder å sårene dine så skal du ikke ha dårlig samvittighet fordi du har løftet mer enn 5 kg. Jeg tror ikke det har så mye med det å gjøre. Man kjenner sine egne begrensninger. Jeg gjorde jo en stor reduksjon sist gang og jeg dro fra helsingborg med en stor koffert alene på toget dagen etter. dag 3 var jeg tilbake på jobb på h&m. jeg valgte å stå i kassa, slik at jeg ikke skulle strekke på arrene.. i helsingborg sa de at så lenge man lyttet til kroppen å følte seg frem så skulle det gå bra 🙂

  17. vurdere dette. Hvordan er følelsen i brystvortene etterpå/nå? Har bare sett operasjonen på dette, og da fristet det ikke siden dem kutter så mye rundt der. Så..hvordan er vortene nå? 🙂 Vil liksom ikke miste følelsen der :/

  18. Rangelica: Så kjipt å trist å høre hvordan du har hatt det etter en slik operasjon å at du har måttet gå igjennom så mange operasjoner :/ Godt det har kommet seg nå etter lengre tid og så mye å gå igjennom. Håper virkelig jeg slipper å oppleve dette selv, for det hørtes virkelig forferdelig ut. Tusen takk for tipset med bruk at arrkrem å sports bh over lengre tid 🙂 Og tipset med å teipe arrene over lengre tid. Alltid kjekt å få tips med hvordan enn kan få arrene så fine som mulig 🙂

  19. Rangelica: Oy, det står respekt av det du valgte å gjøre, å at du klarte å reise så langt på så kort tid etter operasjonen. Du har rett i at det handler om å lytte til sin egen kropp å føle seg frem med hva enn klarer å gjøre å ikke klarer å gjøre.

  20. Kvelstad: Følelsen har ikke enda kommet tilbake slik den var før med brystene mine ettersom det er så kort tid etter operasjonen. Men følelsen i brystvortenen er så å si den samme. Den er litt mindre ettersom de har kuttet opp rundt der og derfor trenger det litt tid før følelsenne kommer årntlig tilbake. Men har mindre følelser der de har kuttet enn i brystvortenen. Men somsakt så kommer følelsenne mer tilbake når det har gått lenger tid å alt har fått kommet seg mer 🙂

  21. jeg har gått ned en del i vekt så de henger litt, men det er jo ganske normalt at bryst henger, men jeg vet at når jeg har gått ned mer og hvis brysta mine er for store enda da så får jeg operasjon innen 1 mnd og dekket, altså brystreduksjon, tar kort tid å få gjort det i drammen

  22. Brystoperasjonen min er noe av det smarteste jeg har gjort 😉 ELSKER de <3 Eneste ips jeg kan gi deg er å ikke ta av sportsbh`en for tidlig.. Da henger de fortere 😉
    Ellers, masse lykke til 🙂

  23. mulig jeg er blind, men jeg klarer nesten ikke se noe forskjell jeg..? kanskje det er lettere å se in real life da.. men en ting skal du ha, du har faktisk fine pupper. både før og etter. syns du er heldig jeg.

  24. Utseendemessig, så synes jeg brystene dine var fine før operasjonen også jeg da! Men om man har fysiske plager, så forstår jeg problemet!
    Jeg ønsket å forstørre mine bryst da jeg var like ung som deg, (20 år siden…) og hadde fått mitt 1. barn – og er glad for at jeg ikke gjorde det da!
    Nå er jeg så “gammel” at jeg kanskje vurderer det…en gang!
    Tiden får vise! 😉

  25. Hei på deg!
    Dette er faktisk første gangen jeg er innom bloggen din, og jeg kjenner allerede et stikk i meg at jeg ikke har oppdaget den før.. Tror dette innlegget her traff meg skikkelig. Har vært igjennom så og si samme operasjon som deg, i en alder av 18. Men da heller i en form av reduksjon, enn bare løfting. Har alltid vært hun i gjengen med de største ‘muggene’, og alle har vært sånn ‘åååh, du er SÅ heldig. skulle ønske jeg hadde sånne!!’. Men nei, det har aldri vært stas å gå rundt med ekstremt dårlig holdning, en rygg og nakke som verker, og heller ikke at klær ser like bra ut på som de som er tynne og flatbrystet.
    Jeg sier deg bare: GLED DEG TIL TIDEN FREMOVER! Gled deg til neste gang du skal traske rundt i bikini eller klær generelt. En selv merker stor forskjell! Både det med at klær passer generelt bedre, samt rygg- og nakkeplager vil sakte men sikkert bli mindre av. Dette skal bli så bra!!
    Masse lykke til videre! 🙂

  26. jeg gjorde der samme selv for 3 år siden, og jeg er fortsatt kjempe fornøyd! Fikk et nytt liv med mindre vondt i skuldre, og i tillegg en mye bedre holdning! 🙂 lykke til videre, og resultatet ser kjempe flott ut!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top