DOKTOR MINA, VERSEGOD!

En glad jente kom springende inn i stuen i ettermiddag i dag. Hun hadde hatt en strålende flott dag i barnehagen, og var super klar for helg nå. Vi hadde kjempe koselig besøk av min Morfar (Mina Adeline sin oldefar) som også hadde vert med å hentet hun i barnehagen. Hun fikk starte helgen litt tidlig, siden vi hadde besøk av hennes oldefar. Jeg tror virkelig det falt solstrålen min godt i smak, for humøret var i tipp topp. 

Det gikk ikke lang tid før Mina Adeline kom på hennes nye doktor ting. Hun fant dem frem og det var på tide å leke doktor. Hun er fult klar over at jeg har smerter i magen og er nyoperert, derfor var det ikke som et stort sjokk her i hus at det var jeg som skulle være pasienten. Jeg lå på sofaen og slappet av, for så mye annet klarer jeg ikke å gjøre enda. Mina Adeline var fult ut rystet med doktor tingene sine som er i noen lekre farger! Hun kom bort å skulle se magen min, som hun faktisk ikke hadde fått sett før. Jeg fjernet støtte beltet bittelitt og lot hun få se magen min. Hun syntes det var veldig fascinerende å se at jeg hadde både teip og plaster på magen min, samt også var litt mørbanket med blåmerker. Hun tok forsiktig handen sin bort på magen min og strøk den lille handen sin forsiktig over magen min. Deretter var hun rask med å skulle blåse for å få bort det som var “aoa” på mamma sin mage. Den lille jenta mi er så omtenksom, og legger merke til det meste. Små ting som andre ikke legger merke til i hverdagen, fanger hun opp. Hun har et hjerte av gull og en omtenksomhet over for andre, som er stor!

Hun fant ferm doktor tingene sine som hun hadde rett ved seg, og skulle lytte på magen min, sjekke at jeg var frisk og at alt så bra ut. Hun fant ut at jeg trengte sprøyte og var rask med å fine leke sprøyten sin og skulle gi meg medisiner. Under hennes flotte behandling blåste hun på magen min flere ganger, koste på magen min, og kysset den for at den skulle bli god. Etter det fikk hun være med når jeg tok på støtte belte igjen. Så fort støtte belte var på, skulle hun også ha plaster på magen! den lille jenta mi hadde lagt merke til plasteret som jeg hadde på magen, og skulle også ha plaster der siden jeg hadde det. 

Jeg kjente jeg ble nesten rørt av å se den lille god jenta mi, leke doktor for meg. Se hvor forsiktig hun var over for meg å hvor omtenksom hun var. Hun gjorde alt hun har lært og gjøre når noe er “aoa” som vi kaller det, når vi har vondt. Samt også at hun skulle kysse og kose forsiktig på magen min. dette fordi vi pleier å kose hun på ryggen når hun gråter og har fått vondt, om andre har fått vondt er det klem eller kyss som vi pleier å si at vi må gi for å gjøre de andre glad. 

Det å se at hun fanger opp alt dette, husker på det og utfører slike omtenksomme handlinger av seg selv, gleder virkelig mitt mamma hjerte. Jeg er så stolt av god jenta mi! Hun gjør hver å en dag, helt fantastiske og fulle av glede. 

 


Jeg ønsker også å opplyse om at nominasjonen til årets vixen blog awards er igang. Jeg hadde blitt kjempe glad om dere flotte lesere hadde ønsket å ta dere noen få minutter, og nominert bloggen min! Dere må selvfølgelig se hvilken tittel dere føler passer best til min blogg, men selv føler jeg at disse passer: Årets livsstilblogg, årets gullpenn, årets blogger, eller den store æren av å bli nominert til folkets favuritt. Uansett hvilken kategori som dere føler passer best, blir jeg evig takknemlig!

KLIKK HER FOR Å NOMINERE MEG! 
 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top