SILIKON OPERASJON – FORBYTTE SOSIALITET

Smerter har florert i kroppen min den siste uken etter operasjonen. Det har vert en tøffere og mer utfordrende operasjon å gå igjennom etter at operasjonen var gjennomført enn jeg hadde trodd.

For rett over en uke siden hadde jeg min siste operasjon som var planlagt av de 3 operasjonene som jeg har hatt. De tidligere operasjonene jeg har hatt (som mange allerede kjenner til) er brustløft og full buk plastikk. Så nå på den siste operasjonen var det silikon som stod for tur.

Etter jeg gikk gravid og fikk de store forandringene på kroppen, ble det store forandringer på brustene mine også. Jeg har alltid vert en jente som har hatt litt bruster, men etter svangerskapet og amming mistet jeg størrelsen og de begynte å henge mer. Jeg fikk derfor store plager med åpne sår og smerter pga dette, og derfor tok jeg brustløft som den første operasjonen min. Jeg hadde allerede ifra starten av et ønske om og legge inn silikon også, men ettersom jeg ble rådet til å ta det over to operasjoner for å få best resultat, valgte jeg å gjøre det. Jeg ønsket også å se etter mage operasjonen om jeg følte behov for å legge inn silikon eller ikke, ettersom jeg hadde blitt rådet til og også vente å se etter de to operasjonene var gjort å ta et valgt da.

Nå i ettertid etter de operasjonen merket jeg på meg selv at det var det rette og legge inn silikon, og derfor ble valget avgjort helt da. Jeg hadde hele tiden vurdert det og ønsket meg det, men jeg holdt det åpent for å se resultatet og behovet for hva jeg følte for.

På Mandag 1.september var operasjons dagen og silikon ble lagt inn. Jeg valgte å legge silikonen under muskelen og er virkelig fornøyd med det så langt. Smertemessig hørte jeg at det skulle være mer smertefult og legge det under muskene enn å legge det over muskelen, og det stemmer!

Jeg valgte å legge silikonen under muskenen ettersom kirurgen mente jeg kom til å få større glede av resultatet over en lengre tid med å gjøre det, enn å legge det over. Og ettersom jeg kunne risikere at brustene min kunne begynne å henge igjen så valgte jeg derfor å legge den under muskelen.

Til nå er jeg super fornøyd med dette valget, men på en smerte skala er det virkelig på en høy skala! Det er virkelig store smerter som kommer etter operasjonen, og enn føler nesten som melkespreng igjen bare med smerter. Vell kan melkespreng gjøre vondt men denne måten med smerter var enn helt annen følelse og smertemessig.

I den siste uken har det vert mye smerter som har fult mine dager. Humøret har vert sjonglerende pga smertene og jeg har kjent at 3 operasjoner på 5 måneder har virkelig tatt på kroppen min. Det å legge seg i narkose 3 ganger på relativt kort tid, fikk jeg kjenne på kroppen på den siste operasjonen som jeg nå hadde. Jeg er super fornøyd med resultatet men samtidig er jeg mer nedfor og litt deprimert. Jeg vet kroppen min trenger tid til å komme seg, og at det er det som er grunnen for det, men når det står på er det litt hardt.

Jeg har vert heldig og får kjempe god hjelp av min kjære mamma og en fantastisk passepike som jeg har til min datter, ettersom jeg ikke kan løfte hun nå på 5 uker og enda har en del smerter i brustene etter operasjonen. Noen dager er bedre enn andre, men smerter og ubehag er det enda.

Nå den siste uken når smerter har florert og styrt i kroppen min har jeg virkelig merket meg en ting. Sosialiteten min har ikke vert den beste men samtidig skulle det nesten vert forbutt og være sosial i det hele tatt når enn har smerter. Jeg har merket meg at jeg tolker ting på en annen måte og har lettere for å ta ting innpå meg enn hva jeg ellers gjør. Små ting og samtaler kan bli større pga jeg tolker det på en ?feil? måte eller henger meg opp i små ting. Idioti spør du meg, så sosialiteten min burde jeg egentlig holdt forbytt den siste uken som har vert etter operasjonen, men det har jeg uheldigvis ikke innsett før nå (noe som er litt sent å innse nå). Men slik er det nokk for alle som har nylig gått igjennom en operasjon og har smerter etter den.

Som tidligere med operasjonene mine har jeg tatt før og etterbilde. Jeg er kjempe fornøyd med resultatet så langt og er spent på å se hvordan resultatet også er når hevelsen har gått ned.

Ettersom jeg har valgt å være så åpen om mine operasjoner her, så velger jeg og fortsette å dele før og etter bilder med dere. Så her får dere se bilde før jeg tok silikon, men hadde tatt brustløft da og etter bilde nå når jeg har tatt silikon. Før bildet er tatt på operasjons dagen, før jeg reiste inn og etterbilde er tatt noen få dager etter operasjonen.

 

 

Somsakt så er jeg hoven nå på etterbildene, men er veldig spent på å se hvordan resultatet blir når hevelsen har gått ned. Jeg gleder meg også til å finne ut hvilken bh størrelse som jeg nå må bruke og hvilken klær og kjoler som jeg nå må kvitte meg med, ettersom de ikke kommer til å passe.

 

Håper dere alle får en flott dag videre!

// Mer om selve operasjonen kommer i eget innlegg etterhvert. // 

 

8 thoughts on “SILIKON OPERASJON – FORBYTTE SOSIALITET

  1. Eg må innrømme at eg synes brystene dine så bedre ut før silikon. Men det viktigste er hva du selv føler er riktig for deg og din kropp:) er spent på hvordan mine bryst ser ut når eg når matchvekt. Løft trenger de uansett;)
    kan eg spørre om hvordan du har finansiert 3 operasjoner på så kort tid?
    Klem Katrine

  2. Syns brystene dine så bedre ut før, så må si meg enig med de ovenfor. Selvfølgelig er det du selv som må være fornøyd og da nytter det ikke med hva andre folk sier, så creds til deg for det. Lurer også på hvordan du i alle dager har klart å finansiere operasjoner til 110 000 på så kort tid? Driter du penger? 🙂 (fortell oss gjerne hvordan det går, isåfall) . Og, hvilken klinikk tok du på? 🙂

  3. Wow. Syns du er tøff jeg! 3 operasjoner på så kort tid! Aldri vært igjennom en operasjon selv, men en ting har vi til felles, begge har gått gravide og begge har født. Å det med amming ja.. ohoooi sier jeg bare. Hvor ble av puppene mine?! Amming er jo det beste for barnet, så jeg er og det burde du å være, stolt av å ha amma barnet ditt, men det regner jeg med at du er også! 🙂 Noe så koselig hadde jeg ikke opplevd før jeg fikk barn og begynte å amme! 🙂 Men så er det jo den der kroppen og selvfølelsen du får når du er ferdig å amme.. kjenner til den! Å jeg skal også legge meg under kniven og ta silikon, men det blir ikke før jeg har fått de barna jeg vill ha. Så nå går det i push up bh’er 🙂 Syns resultate ble bra jeg! Å det blir jo sikkert enda bedre når hevelsen har gått ned 🙂

  4. Oi, det var litt gøy å se. Trodde silikonpupper kun var sånne runde baller som stod rett ut, visste ikke man kunne få de sånn der. Takk for at du deler 🙂

  5. Jeg tok brystforstørrelse, 420 gram under muskel, anatomiske innlegg. Hadde særriøst ingen smerter i det hele tatt etter operasjon. Alt har gått lekende lett for min del 🙂 Klarte å gjøre alt selv allerede når jeg våknet på klinikken, men måtte selvfølgelig ta noen forhåndsregler slik at jeg ikke påførte meg selv kapseldannelse osv x) Men det er jo selvfølgelig individuelt + at du hadde allerede gått igjennom to operasjoner kort tid før!
    Synes resultatet ditt ble kjempefint forresten, synes du er tøff som tør å dele dette på internett!

  6. Forresten, hvorfor la ikke kirurgen inn anatomiske proteser? Hvis han/hun isåfall la inn anatomiske, så ser det ut til at du har feil profil i mine øyne.. Du har jo fått mer tydelige tubulære bryster (har det samme, derfor jeg fikk anatomiske proteser). Ikke negativt meint, men om du er misførnøyd kan du klage husk! De ser ikke stygge ut altså, husker bare hva min kirurg sa til meg ang det. Så ikke fra-siden bildet før jeg posta forrige kommentar.
    klem <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top