22 ÅR OG KUL I BRYSTET!

De siste dagene har det vert litt stille her på bloggen. Flere ting står på skriveplanen min, men når en situasjon oppstår som ikke føles så bra og hode blir fylt av tanker. Da er det litt vanskelig å klare å skrive på best mulig måte.

Denne uken startet ikke helt som alle andre ukene. Søndags kveld oppdaget jeg noe jeg ikke hadde trodd jeg skulle oppdage. Jeg fant en kul i bryste mitt! En klump som aldri har vert der før, men som plutselig var der. Vell har jeg kjent ubehag og stikninger oftere i det ene bryste, men jeg har ikke tenkt noe over det. 

Gratulerer med kommende 23 års bursdag, din gave var en kul!

Mandags morgen var det bare å få ringt til legen og kommet seg bort å få sjekke dette ut. Når undersøkelsen pågikk, merket legen kulen med en gang. Jeg ble henvist videre til ultralyd av brystet, og venter nå på timen for å få svar på hva dette er.

Da jeg var hos legen, var det ingen god følelse å høre når han ringte sykehuset til brystkreft avdelingen for å høre om det var til dem jeg skulle for å ta ultralyden. Jeg er liksom bare 22 år, jeg skal ikke sitte i en stol hos legen og høre han ta en slik telefon. Jeg har nylig hatt flere operasjoner, og føler meg endelig vell. Jeg har en fantastisk datter, og har det jeg kan ønske meg i mitt liv. Jeg skal ikke plutselig sitte i en situasjon der slike telefoner blir tatt. Det hele er bare helt absurd!

Hva kulen kan være er ikke godt å si, men uten svar og uansett hva det kan være så setter ikke det noen stoppere på mange tanker. Tankene kommer stormende i hode, uansett om det er alvorlig eller ikke. For en går i det uvisse. Selvfølgelig kommer tanker om det ene og det andre, og alt på en gang. Det er en naturlig ting som jeg tror de fleste som kommer i en slik situasjon opplever i ventetiden.

Det har vert noen vanskelige dager etter dette, og hode har som sakt jobbet på spreng. Redselen kommer selvfølgelig, og alle de følelsene som en kan klare å få i en kropp fyller seg opp.

Jeg har selv bursdag på førstkommende søndag, og dette var det siste jeg verken tenkte på skulle skje, og det siste jeg ønsket noen gang å oppleve. Det å stå i den uvissheten og alle tankene nå som bursdagen min nærmer seg, er ikke mitt største ønske. Men slik er det nå, og det er ikke noe jeg kan gjøre noe med. Jeg tar dag for dag, og ser frem til å få svarene på hva denne kulen er! Men det tror jeg egentlig de fleste hadde sett frem til å få svar på.

 

Selvfølgelig kan det være helt ufarlig men samtidig er det noe jeg ikke enda vet, og jeg har gått flere runder med meg selv før jeg valgte å skrive dette. Men jeg ønsket å skrive dette innlegget, fordi jeg ønsker å høre om det er noen andre jenter/damer der ute som har opplevd det samme? Og hva det eventuelt var i deres tilfelle? 

 

14 thoughts on “22 ÅR OG KUL I BRYSTET!

  1. Uff… forferdelig å gå uvitende også… Men husk også at i dag er preparater og norske leger eksperter på hva de gjør, så uansett er du i trygge hender! Lykke til! Ha en nydelig dag!

  2. Nei, herlighet dette må være en vond situasjon å være i. Jeg ville bare si at jeg tenker på deg og spesielt siden du er ung og mamma. Jeg er også ung alenemor til premature jenter. Jeg håper virkelig at dette er uskyldig.

  3. Dette var ikke noe greit å lese! Skjønner godt du er redd, det vil nok hvem som helst være!
    Men husk at du er ung og kroppen din er sterk, i tillegg har du så mange gode ting i livet ditt, så ikke mist motet!
    Ønsker deg lykke til og håper at det bare noe uskyldig! 🙂
    Tvitvi!

  4. Off, det kan umulig ikke være noen ålreit situasjon.. det er slikt man bare kan forestille seg, og man tror jo aldri at det kommer til å skje med en selv.. Jeg håper og krysser fingrene for at det ikke er en ondartet kul, håper du opdaterer når du finner ut av noe.. Jeg unner ingen slikt. Vi får håpe på det beste, vet ikke om det er riktig å si men, – god bedring 🙂

  5. Det er nok helt sikkert bare en liten kjertel eller en mini cyste 🙂
    Jeg har vært på haukeland å tatt slike bilder av brystene hele 3 ganger.. Og de er veldig flink der oppe, så det går nok veldig bra skal du se :):):)

  6. Skjønner at dette ikke var noe koselig, og selv om du nok ikke klarer å tenke på så mye annet akkurat nå, vil jeg likevel oppmuntre deg ved å si at jeg tror dette går helt fint, du er veldig ung og uten at jeg VET, så tror jeg nok dette er ufarlig! En slik kul i brystet kan være så mangt, og de fleste, slik jeg har forstått det, er ufarlige/ godartede! Og uansett hva de finner ut, så er akkurat dette et område de kan mye om her i Norge, som det har vært mye fokus på, og som har gode resultater! Men tror det er mer uskyldig uansett i ditt tilfelle! Lykke til, dette går bra!:):)

  7. Fikk klump i brystet da jeg var 16 år, og måtte vente 1 år på sykehusplass i Flekkefjord for å fjerne klumpen. Det var ikke noe farlig, så håper det går bra med deg & at det ikke er noe farlig 🙂

  8. Huff, dette var ikke morsomt,
    Har du noen tips til hvordan du kjenner etter kuler?
    Og hvordan det kjennes ut?

  9. Hei! Fant nettopp en kul i mitt bryst(viste seg visstnok at det var 7 stk. Jeg er nettopp fylt 21 år. Sannsynligheten for at det skal være noe farlig når du er under 25 år er så og si ikke-eksisterende. Mest sannsynlig er det et fibroadenom. Jeg fjernet to av mine fibroadenomer forrige fredag. Dette er ikke farlig i det hele tatt, selvom situasjonen var stressende.
    Lykke til:-)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top