SOLSTRÅLE I EN REGNFULL DAG

// En trøtt liten solstråle, etter en fantastisk dag //

En liten tullejente er det min datter har vert i natt. Da nattens mørke var på sitt fulle og klokken tikket over til 03.30 tiden, var det en liten solstråle som ikke var helt eni i at det ikke var morgen enda. En liten grine alarm vekket meg og en solstråle som var godt fornøyd da hun så igjennom døren at jeg begynte å våkne. Tonen forandret seg fort og hun var fast bestemt på at nå var det morgen.

Etter litt tid klarte hun å forstå at det enda var natt. Søvnen kom snikende tilbake og natten fikk tusle stille forbi der vi fikk de siste timers søvn, før morgen timene sto for tur.

I dag var det barnehage dag igjen, og det virket som Mina Adeline fort var klar over det da jeg måtte vekken hun i sin søteste søvn. Etter all sykdom som har florert og festet i kroppen hennes, var det få dager i barnehagen sist uke. Etter morgen rutinene var gjort og tiden tikket i en heidundrende fart, følte jeg virkelig at morgenen fløy avgårde.

Det var en sannfryd og levere hun i barnehagen i dag og hun kunne nesten ikke vente med å få komme inn på avdelingen og leke med de andre barna. Glad og lettet var jeg når jeg fikk med et smil rundt munnen etter å sett at det gikk så bra i dag å levere hun. Ingen grining når jeg gikk eller noe, det var helt fantastisk. Det viser så tydelig at hun trives godt i barnehagen og at jeg har klart å finne den barnehagen som er rett for Mina Adeline og gå i. 

Dagene der hun er i barenhagen flyr avgårde, mye skal gjøres og samtidig skal jeg klare å få unna litt arbeid samtidig. Oppi alt som skal gjøres de timene hun er i barnehagen, er det ikke alle timene hode mitt er like mye med. Mye av tiden går tankene mine over på min datter og jeg undres over hvordan hun har det i dag i barnehagen, osv. De vanlige tankene som jeg tror de fleste mødre har og kjenner igjen. Ikke noen store og uvanlige tanker, det er vell egentlig bare en mamma ting. 

I dag har timene virkelig sprunget maraton løp for min del. Kroppen er ikke helt i hundre enda, ettersom jeg enda er små syk. Men det lager ingen hindring for tiden og dagene. Etter jeg hadde levert hun i barnehagen var det avgårde og få fikset strømboksen til strømgjerde til hestene. Dette viste seg og ikke være den letteste tingen, og ente opp å ta flere timer. Heldigvis var jeg og min mamma sammen å fikset den. 


 

Da dette begynte å bli klart var det inn og rydde å gjøre litt husarbeid. Husarbeid når Mina Adeline også er hjemme og er med, er utrolig koselig men samtidig er det mye mer effektivt og få gjort litt av husarbeidet også når hun sover eller er i barnehagen. Men husarbeid stopper aldri opp når enn har et lite barn. Det er alltid noen leker som hun hjemmer på de merkeligste plassene, og hjemsel er en vanlig lek her i hus, for å finne noen av lekene hennes etter hun har lekt og kost seg. Om det ikke er hjemsel så er det plukk opp leken. 

Timene fløy og etter dette var gjort var det plutselig tid for å hente min herlige solstråle i barnehagen!

Det som møtte meg når jeg hentet hun var helt fantastisk! Da jeg kom inn på avdelingen var hun på “kjøkkenet” og lekte med de andre barna. Hun kom tuslende frem med en leke i handen og koste seg. Plutselig så hun at jeg var kommet inn på avdelingen og en lynrask reaksjon der det ble fart på bena. En smilende og strålende glad Mina Adeline, kom små løpende imot meg. Hun strålte og viste tydelig at hun hadde hatt en fantastisk dag i barnehagen og samtidig var hun så glad for å se meg igjen. Det er så herlig følelse å få en sånn velkomst når hun skal hjem. Det er ingenting som er bedre enn å se og høre at min datter har hatt en flott dag i barnehagen og ikke felt en eneste tåre men bare vert i topp humør. Det gjør så godt å få slike tilbakemeldinger ifra barnehage dagen. 

Da vi kom hjem var det på tide med middag, og på menyen var det fiskegrateng som sto for tur. Grytene skulle settes på og matlaging skulle gjøres. Mina Adeline var helt fantastisk i dag når jeg skulle lage mat. Hun fant hundeburet og syntes dette var utrolig spennende. Hun ente opp med å leke med det og krype inn å ut av det, stenge inne “ninen” sin for så å ta den ut igjen, hele tiden mens jeg laget mat. Det var helt utrolig å se hvordan hun kunne leke alene å med samme ting hele tiden. Det vekket virkelig hennes oppmerksomhet, helt ut av det blå. Av alle lekene hun har, så var det hundeburet som var det kjekkeste i dag. Virkelig morsomt å se slike ting som vekker mer oppmerksomhet en dag, og hva som vekker mer oppmerksomhet en annen dag. 


Da maten var laget var det tid for den en liten lur. Det var da jeg benyttet tiden til å få sette meg ned å slappe av litt. Er helt utrolig hvor god sofaen kan være noen ganger, og hvordan noen minutter på sofaen kan gjøre godt. Jeg fikk slappe av en stund siden min gode mamma og to flotte jenter ønsket å ta stallen alene i dag, slik at jeg kunne få slappe av litt. Det var noe jeg satte stor pris på etter en dag med litt å gjøre. 

Etter min herlige solstråle hadde fått sover litt, var det tid for lek og morro. Mina Adeline har blitt så glad i bøker, så vi satt lenge og leste i bøker. Hun har 3 bøker hun er veldig glad i men bare en favuritt bok, for å si det slik. Så et utall av ganger leste vi i denne ene bok, før vi omsider kunne lese litt i en av de andre to som hun fant frem. Det er ingen overraskelse at favuritt boken hennes, er en bok med mange forskjellige dyr i. Hun har også begynt å si litt hva noen forskjellige dyr sier, noe som smelter mitt hjerte å høre. Det er jo bare så fantastisk og herlig å høre på. 

Været har ikke vert på sitt beste i dag, og regnet har falt ned i bøtter og spand og vinden har følt med rundt. Virkelig et surt vær når vinden også har vert så kraftig, så derfor ble det lek og morro inne. Men vi hadde det kjempe koselig og tiden fløy og plutselig var det tid for å ta kveld. 

Mina Adeline ligger godt å sover i sengne sin, noe som hun har gjort noen timer nå. Jeg har plantet meg godt ned i sofaen, og kjenner det snart er tid for å ta kvelden for meg også. I morgen er det en kjekk dag som står for tur. Vi skal nemlig på besøk til mine flotte besteforeldre ( Mina Adeline sine fantastiske oldeforeldre) og tilbringe dagen sammen med dem. Jeg kjenner jeg gleder meg utrolig mye.  

Håper dere alle har hatt en flott dag og kost dere mye! 


 

 



Synes du www.xtinemichelle.blogg.no (mammatiladeline) 
fortjener nominasjon til Vixen blog awards 2014?

–> STEM PÅ OSS HER! 


 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top