NEW IN – Selv designet barnetøy

Støvet er endelig pusset bort ifra symaskinen og hode mitt, etter et lengre opphold med sy prosjekter. Ønsket har vert dere hele tiden om å sy klær og forksjellige ting til min datter osv, men tiden har vert noe annet. Oppi all flyttingen i sommer og ting som skulle gjøres klart og få på plass, har jeg ikke fått meg til å sette meg ned og sy før nå. 

Ideene har vert mange, utrolig mange, men å gjøre de til en realitet med symaskinen, har ikke fått blitt gjort før nå. Nå har jeg somsakt endelig fått pusset støvet bort ifra både hode mitt og symaskinen (ikke at det var noe fysisk støv, men den har blitt stående lenge). 

Mange av plaggene jeg har sydd tidligere til min datter har begynt å bli for små, og da er det ingenting som er kjekkere enn å kunne sy nye men i en større størrelse og samtidig gjøre det om til sitt eget. 

Da jeg endelig klarte å finne roen til å klare å sy igjen, var det body og bukse som sto for tur. Jeg hadde mine store planer om å prøve ut noe nytt, nemlig og lage en figur som var på begge plaggene. Aldri hadde jeg gjort dette før, men spennende var det å prøve å se om det ble noe bra. Bodyen har jeg sydd tidligere, og mange av. Derfor ønsket jeg å sy en som ikke var helt likt som de “gamle” bodyene. Jeg valgte derfor å prøve ut en ny “åpning” oppe rundt halsen, og jeg valgte å prøve å lage til og sy på Hello Kitty figur. 

Buksen jeg laget sydde jeg i samme farger som bodyen, slik at det kunne være et sett. Jeg klippet til og sydde på en lik hello kitty figur som jeg hadde valgt å ha på bodyen, og vips så var det et sett. 

Det var utrolig morsomt å kjekt å prøve ut noe nytt, og det å gjøre det til sitt eget er noe jeg er utrolig glad i. Noen ganger bruker jeg ikke mønster mens andre ganger igjen så bruker jeg mønster. Det varierer egentlig. Men når jeg bruker mønster er jeg utrolig glad i å bruke stoff og stil sine mønster. De er lette og bruke, og lette å kunne utvikle til sitt eget. 


// Her ser dere bilde av Hello kitty bodyen og buksen som jeg har sydd til min datter //
(OPS, på bildet her mangler jeg trykk knappene ettersom de ble satt på dagen etter)

Håper dere alle får en flott helg, og si gjerne ifra om det er noe dere ønsker DIY av som jeg lager. 


 

 

 



Synes du www.xtinemichelle.blogg.no (mammatiladeline) 
fortjener nominasjon til Vixen blog awards 2014?

–> STEM PÅ OSS HER! 


8 thoughts on “NEW IN – Selv designet barnetøy

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top