WC kosten som ble full av dritt

noen ganger tror jeg at jeg har opplevd det meste av hva enn kan oppleve av rare påfunn ifra barna. vell å merke, kun noen ganger. Hvis vi spoler tiden tilbake noen kvelder, så skal dere få høre om da jeg møtte ropene ifra min datter ang do kosten som hadde fått en uønsket farge. Sa jeg virkelig at jeg turte å tenke tanken på at jeg trodde jeg hadde opplevd alle de mest rareste påfunnene som barna her i hus finner på?! jeg trekker det tilbake.

Kvelden hadde senket seg og en sliten mamma telte ned minuttene til det var senge tid. Ja vi mødre gjør slik på dager som både har vert gode og dårlige. Jeg vil tro de fleste foreldre om det er mamma eller pappaer der ute, teller ned minuttene en eller en annen gang til det er leggetid. Eller er du en av mamma mafiaen der ute som lever det rosenrøde livet og kan med hånden på hjerte si at du aldri har hatt nedtelling til det er leggetid av små krapylene som springer rundt?

Jeg skal hvert fall med handen på hjerte si, jeg telte ned minuttene. Dagen hadde vert super, men jeg var sliten. Arrester meg, døm meg, gjør hva dere vil – det er realiteten. Alle blir slitne iblant og det er lov.

Da mini ble sendt på badet og skulle gjøre unna tann pussen og do besøket, tenkte jeg hurra nå har jeg noen minutter stillhet. Så fort jubelen inni meg hadde funnet sted kom det rop ifra badet. et rop etter det andre. De fleste ropene å spørsmålene var ren oppmerksomhet påfunn, men ikke noe å måtte sprette opp av sofaen for. Men plutselig kom det! det ropet som ikke fikk meg til å slappe av lengre på sofaen.

“MAMMA, Do kosten er full av drit!”

WTF tenkte jeg, hva i alle dager er det nå hun tuller med. Dette var jo ikke en morsom spøk engang. Dette var jo direkte ekkelt. Aldri har do kosten vert full av drit, men den er jo full av bakterier siden det er en do kost. Mens jeg gikk ut mot badet tenkte jeg “Det er nokk bare et av flere påfunn av hun ang disse bakteriene som de lærer så mye om på skolen nå”. Jeg tenkte med meg selv at hun bare hadde latt bakteriene få en farge i hode hennes og at dette bare var et av mange andre merkelige påfunn som et barn kan ha.

Synet som møtte meg var til å spy av. Ja til å med vi voksne foreldre kan møte syn som ikke bare er koselige, hyggelige, imøtekommende og delikate… Da øynene mine traff inn på baderommet så jeg mini sto der med do kosten i do, papir i doen, rester etter drit smørt på do kosten og en do som ikke var trekt ned. Selv viste jeg med en gang at hun har hatt et rart øyeblikk der hun tenkte at hun skulle stappe den stakkarslige do kosten som er full av bakterier ned i en do med drit. Hvordan kan enn komme på slikt. Jeg spurte hun rett ut om hun hadde tatt do kosten ned i do før hun trakk ned. Men dette ville hun ikke innrømme. Hun hadde selvfølgelig dratt ned i do. Men etter å forklare hun at jeg ser jo at det enda ligger do papir og drit i doen.. Da kom sannheten frem. Mini me hadde hatt et øyeblikk jeg ikke finner ord for, hun hadde tatt do kosten å skulle vaske doen etter do besøket sitt uten at hun hadde dratt ned i do først.

da jeg forklarte hun at enn ikke skal gjøre det (ja noe jeg har gjort sikkert 10000 ganger før) var det som himmelen datt i hode på hun. Hun sto der sjokkert over at enn ikke skulle bruke do kosten før etter det var dratt ned. Men jeg var fult klar over at dette var noe hun viste ifra før, men bare var ute etter å finne på noen spøkefulle ramp for å få oppmerksomhet i de få minuttene jeg tok meg en pause.

Heldigvis fikk jeg reddet denne stakkarslige do kosten, den ble ren og jeg fikk til slutt kveld. Jeg lærte hvert fall det at når enn tror enn har opplevd det meste av påfunn som barna kan finne på, må enn virkelig tro om igjen. For du vet ikke hva det neste påfunnet som inntreffer deg er.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top