4 Plastikk operasjoner – 4 år senere

Det begynner å bli en stund siden jeg skrev om operasjonene som jeg har hatt. Det var jo mye ang operasjonene når det sto på og både lokal aviser og flere nettsteder skrev om det. Tenk en alene mor som tok 3 operasjoner på 5 måneder og til sammen 4 operasjoner på 1 eller 1,5 år ble det vell. Det ble spesielt mye fokus på infeksjonen jeg fikk og det skapte flere reaksjoner og vekket media sin oppmerksomhet. Selv synes jeg det var ganske greit at media vekket sin oppmerksomhet rundt det, fordi det blir ofte snakket om glans historiene bak plastikk kirurgi. men det ble for meg naturlig og dele både opp å nedturene bak det. Det ble jo et levende helvete for min del.

Mange lurer nokk på hvordan alt står til i dag etter alle de operasjonene, infeksjonene, om jeg er fornøyd, osv. La oss starte med magen. Magen som ble et levende mareritt! Jeg hadde først full bukplastikk og som mange av dere vet ble det infeksjon og jeg ente opp med et stort hull rett inn i magen min, samt også måtte jeg ha korrigerings operasjon. Etter korrigerings operasjonen ble det større arr enn planlagt da også. Såret begynte å tulle igjen og det ble ikke fikset opp i raskt nokk. Jeg ente også opp med en kul øverst på magen og har derfor ikke flat mage i dag. Kulen er synlig og den er hard. Arret er også godt synlig og jeg har fått flere blitt fordi magen min ser ut som den gjør. Magen min er mye bedre enn hva den var, men samtidig er jeg ikke fornøyd. Jeg trivest ikke med den magen jeg har og jeg skjemmes over hvordan den er. navlen min er også for trang slik at jeg kan heller ikke ha piercing i navlen for å dekke over arrene der litt mer og siden jeg synes navlen min ser helt forferdelig ut. Jeg prøver for det meste å skule magen min.

Men hva meg brystene. Jeg tok to operasjoner ang brystene mine. Først brystløft også la jeg inn silikon etterpå. Det jeg ikke var klar over var at det er forskjellig type silikon med hvordan formen og utseende vil bli. Jeg har alltid ønsket meg bryster som står fint og som jeg selv merker størrelsen på. Jeg som person liker mer de som ikke ser naturlige ut. Mange liker naturlig, men jeg ønsket ikke det. legger enn først inn silikon, hvorfor skal det da se naturlig ut når det ikke er naturlig. Mange er nokk uenig med meg der, men hver sin smak og hver sine meninger.

Først var jeg kjempe fornøyd med brystene mine, ja så fort silikonen kom i dem. Før det følte jeg meg helt flat. Jeg elsket hvordan de så ut når de var hovne og de sto av seg selv. Nå ca 4 år senere hater jeg dem. De har falt ned og står ikke der de skal. Det ser ikke ut som jeg har silikon og de ser naturlig ut men samtidig hengete. Jeg har fått et større heng igjen, og samtidig har jeg også fått plager av å ha silikonen. Jeg sliter med å kunne gå med BH, finne BH som passer, smerter osv. Jeg trivest ikke i det hele tatt og har vurdert om jeg skal ta ut silikonen. Jeg ønsker å kunne ha mindre bryster men samtidig ønsker jeg ikke å ha flate bryster – noe jeg er redd dem skal bli hvis jeg fjerner hele silikonen. Så jeg tenker mye på det. Jeg merker jo ikke størrelsen på brystene mine nå, fordi jeg føler fylden ligger under. Men jeg skal heller skrive et eget innlegg om silikonen å hvilke smerter, plager, osv det gir meg.

Så konklusjonen etter 4 operasjoner på såpass kort tid – jeg var kjempe fornøyd og fikk en skrekk opplevelse som alltid vil gjøre at jeg har en redsel ved slikt. MEN jeg er ikke lengre fornøyd og gremmes over hvordan det ser ut. Jeg ønsker ikke å vise meg i lys for noen uten å dekke til overkroppen min. Jeg gruer meg til sommeren hvert år, fordi jeg ønsker ikke å måtte gå i bikini eller badedrakt. Jeg prøver hele tiden å dekke meg til og det er ingen god følelse. Enn skal jo prøve å trives i sin egen kropp, og enn burde hvert fall det når den er kjøpt og betalt. Men den gang ei. Slik ble det ikke for min del, og det er nokk flere der ute som har opplevd noe av det samme. Men om jeg noen gang får føle meg vell igjen, det er ikke godt å si.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top