VINTER IDYLL MED TOG BILETT PÅ LUR

En vakker morgen, med snø idyll var det vi våknet til i dag. Snøen hadde kommet igjen, og jeg velger å tro at det er de siste krampe trekningene av vinteren som nå kommer. Koselig er det jo med snø, men jeg kjenner at jeg ser frem til våren kommer, for da vet jeg at sommeren nermer seg mer å mer. Kalde tider begynner å dette ned ifra den koselige skalaen hos meg, etter en tid med ekstreme minus grader i mine øyner. 

Som jeg nevnte i går har vi startet på den store junior seng prosessen, og i går var det for første kjekt å raskt å legge Mina Adeline. Hun hadde ikke sovet i barnehagen, og det virket som å gjøre susen for å få en koselig og rolig neggetid. Før leggetid var hun helt i hundre men det roet seg raskt når hun kom i sengen. Jeg hadde også tidligere på dagen snakket med en av de som jobber i barnehagen om tips å råd, og jeg valgte å prøve ut de gode tipsene jeg fikk der. De funket kjempe bra i går, og satser på at de vil fortsette å virke bra videre også. I kveld er det ikke jeg som skal ta meg av leggeingen siden jeg faktisk skal på besøk til en vennine av meg å spille. Kjenner jeg gleder meg til i kveld, og det blir kjekt å faktisk bevege seg ut å gjøre noe sammen med andre. Det er så skjeldent det skjer, så de gangene gleder jeg meg stort over. Vi har jo alle godt av litt tid sammen med gode venner, uten å alltid ha med barn. Samtidig som Mina Adeline også har godt av å være litt alene uten at jeg er til stede hele tiden. Jeg merker jo at hun er en skikkelig mamma dalt, for hun er ikke vant med at jeg går ut på noe i noen timer av å til. Så det blir koselig å gjøre noe annet i kveld. 

Men tilbake til i dag, med den vakre snødekkede jordene og vinter idyllens siste krampe trekninger. Vi våknet i dag til en forandring ikke så for mye over tiden, og det var en liten jente som hadde gått inn i min seng i natt og lagt seg der. Jeg våknet til noen små søte ben godt opp i ansikte mitt, og en liten prinsesse som viste og ta seg god plass i min dobbel seng. Jeg der imot lå langt ut på kanten og hadde mindre enn en halv vanlige senge plass. Hadde jeg snudd meg rundt, tror jeg at jeg hadde landet på gulvet med et stort brak! Men smilet mitt kom så fort jeg åpnet øynene mine og så hvem så lå så fint og samtidig rart på siden av meg. Hun hadde ingen planer om å våkne med det første men hun er som en lys bryter. Når du først slår den på, ja da er den på helt til sikringen går. Det går ikke ann å slå den av selv når den først er slått på. 

Vi hadde en koselig morgen og Mina Adeline var overbevist om at det var olaf som hadde dekket hele kvinesdal i dag. Det var ikke bare snø, nei det var faktisk olaf snø ute. Vi klarte å være på tiden og faktisk før tiden i barnehagen i dag, så jeg kjenner jeg er veldig fornøyd med hvordan denne morgenen gikk. Humøret var på topp, og formen min hadde valgt å være på en bedre vei i dag enn i går. Noe jeg er veldig takknemlig for. Men samtidig har det vert en rolig dag så langt. Jeg har ikke fått gjort alt jeg ønsker å få gjort i dag, men etter en såpass redusert dag i går, må jeg prøve å ikke presse kroppen til den siste grensen. Da ber jeg jo faktisk om å få slag i hode om en dårlig kropp igjen. Så i dag vil nokk bli en rolig dag, og så får jeg bare huske at det kommer en dag i morgen også. Da får jeg ta meg av husvasken som egentlig skulle vert tatt i dag. Men om den blir utsatt en dag, skader ingen. Men uanset om det er en rolig dag, har jeg fått gjort litt, der iblant en ting som har ligget veldig over meg. 

Den 1.Mars er det Oslo tur som står for tur. En dagstur til oslo, og besøke selveste hovedstaden. Det er en tur som jeg ikke har valgt frivillig, men en tur som er viktig og gjennomføre. Det er noe jeg ikke har delt enda her, og som jeg ikke ønsker å utdype så mye om før jeg har vert i oslo. Men det jeg kan si så langt er at det at jeg er hjemmeværende mamma har en grunn. Jeg har ikke valgt å være under NAV og ikke være ute i arbeid. Jeg er under utredning og derfor personlig grunnlag som jeg ikke ønsker eller vil utdype så mye om enda. Jeg trenger svar og har en vei jeg må igjennom før jeg kan nå målet mitt. Målet mitt er å komme meg ut i jobb, komme meg ut av NAV systemet og være selvstendig i intekten og ikke være under et system som styrer intekten min. NAV er en hjelp i seg selv når situasjonen er slik den er pr.i dag, men en dag skal jeg klare å nå målet mitt og å komme ut i jobb. Men 1.Mars er en dag der jeg skal til spesialist og en dag der jeg håper på å få flere svar som kan være til god hjelp. Jeg ser veldig frem til det er over og til jeg hvet mer. Jeg føler at det endelig er lys i tunellen og at jeg kan se at enden begynner å komme. I mange år har jeg godt uten å ha noen svar, uten å hvite noe, og endelig skal jeg få muligheten til å få mer svar enn hva jeg hadde for alle de årene tilbake i tid. Det blir godt og samtidig merkelig å forhåpentligvis få skikkelige svar som kan være redningen til å klare å komme lengre på veien min. 

Når vi først skal til Oslo, og samtidig når jeg har time såpass tidlig. Har jeg valgt at vi skal reise med natt toget. Vi skal ha sove kupe og vi skal gjøre det til en koselig og morsom tur. Mina Adeline skal selvfølgelig være med, og hun har gledet seg lenge til å kjøre tog igjen. Det er noe jeg lofte hun for en liten stund siden, og nå får hun mange nokk timer til å kose seg på toget. Får bare håpe det ikke blir for mange timer. Hun har reist med tog for noen år siden, faktisk var hun under 6 mnd ca når hun var med til oslo for første gang. Det er en tur jeg aldri glemmer. Jeg ammet hun og ammingen ble virkelig satt på prøve. Jeg som aldri skulle amme offentlig i store folkemengder ente opp å amme i slottsparken, trikken, toget, osv. Jepp alle de plassene jeg bare ikke skulle risikere å måtte amme, ble jeg ent opp til å måtte amme. Hennes første Oslo tur og tur med tog gikk kjempe bra, så det blir spennende å se hvordan denne turen går, og hvor mye søvn vi får på toget. 

Nedtelling har vi, for Mina Adeline gleder seg så mye. Jeg har fått bestilt bilettene i dag, og samtidig bestilt en trille som er lettere å ha med seg når vi skal på toget. Den flotte og gode vognen som vi har, er så stor til å drasse med seg på toget når vi skal ha sove kupe. Samtidig som det hadde bydd på utfordringer med å ha en stor vogn med i en sove kupe. Ikke tror jeg at det er lov heller.. Så derfor venter vi i spenning på en liten og søt rosa trille ifra Jollyroom.no. Jeg har også bestilt tog bilett hjem litt ut på dagen, slik at vi kan kose oss litt når vi først er i hovedstaden. 

Siden vognen som jeg har kjøpt og som er underveis er kjøpt med tanke på denne turen, og andre turer der det er lettere å ha en mindre vogn med. Har jeg valgt å kjøpe en vogn til en rimelig pris. Hvor god vognen er, er uvist. Jeg satser på at den er okei og holder til det bruket med å være med på slep på tur. Jeg valgte ikke vognen faktisk pga fargen, men det er jo ikke til å legge skul på at jeg liker rosa. Derfor ble det jo litt kjekt at den faktisk er rosa. Jeg valgte denne vognen siden den har kalesj, noe som jeg synes er veldig greit ettersom jeg aldri vet hvordan været er. Regner det så blir enn jo dass våt med en gang uten vogn med kalesj, samt også at det ikke er noe kjekt å sitte i en vogn er regnet høljer ned rett i hode på barnet. Prisen på vognen er nå 499, og den er nedsatt med -29%, altså du sparer 200 kr på å kjøpe den nå. 


// Bildet er lånt ifra www.jollyroom.no sin nettside //
// Dere finner vognen ved å klikke HER! //  
* Dette er ikke et sponset innlegg! *

Jeg kan ikke skrive noe om hva jeg synes om den enda, siden jeg ikke har prøvd den og ikke har fått den hjem enda. Men om det er en vogn som faller i smak, skal jeg trykt la dere få beskjed om det. Jeg vet at jeg ikke kan sammenligne den med den skikkelige vogna som vi har, men noen ganger passer det seg bedre med en mindre og lettere vogn. 

Til slutt vil jeg bare ønske dere alle en flott dag, og jeg håper dere alle får en fin helg. 

– Har du reist med barn på tog før? 
– Hvor gammel var barne ditt når du reiste på tog med det, og hvordan gikk det? 
– Har du sovet på tog før med barn? 
– Har du denne vognen? 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top