JUNIORSENG I FROZEN DESIGN!

sist uke ble en stille uke, men samtidig var det mye som skjedde. Mina Adeline er hele tiden under utvikling, og det er ikke mindre som skjer nå som hun er 2,5 år. Det er bare ting som krever mer og som trengs å jobbe mer med enn hva det gjorde når hun var mindre. Nå har hun egne meninger, som tydelig kommer frem. Er det noe hun ikke vil, ja da vil hun det ikke. Hun er et menneske med egne tanker og meninger, uansett om hun er liten har hun tydelige meninger og tanker. Det er ikke bare jeg som bestemmer, vi må jobbe på lag. Det er alfa omega. 

Nå som hun har blitt så stor.. Og vil gjøre ting selv, både å kle seg selv, spise selv, ta på sko selv, osv, er det ting som blir forandret. Tiden hvor sprinkel sengen skal byttes ut til junior seng har kommet. Det er en tid som virkelig setter tolmodigheten og søvn på prøve. Før kunne det ta 5 min å legge hun, men nå kan det ta 3 timer. Dagene har godt i ett, og jeg har vert så trett og sliten når hun har sovnet, at jeg faktisk har sovnet selv også. Det å få sette seg ned å ha tid til å skrive har forduftet bort disse dagene, og derfor ble det stille her. Junior seng overgangen holder vi enda på meg, og selvfølgelig ente Mina Adeline opp småsyk oppi denne overgangen. Da skal jeg erlig si at det ente opp med å bruke sprinkel sengen de dagene, men samtidig fikk jeg oppleve en ting som var godt å se. Hun er så lei å ferdig av sprinkel seng. Hun klatrer ut av den, og sier tydelig ifra om at hun vil sove i junior sengen sin. I dag er dagen inne der hun skal få sove i den igjen, etter to dager i sprinkel seng. Jeg hvet at det kan bli en prøvelse i seg selv, og at det kan by på utfordringer. Men det er en ting som må gjøres, en tid som må jobbes igjennom. Det er en av større ting og millepæler som skal utføres nå. Ikke nokk med at det er overgangs tid ifra sprinkel seng til junior seng, men snart er tiden inne for å begyne med do trening. Hun har over lengre tid fått mulighet til å bruke doen eller påtte, men har ikke vist den store interessen for det enda. Så vi tar en ting om gangen. 

Nå som tiden var inne for å gå over til å bruke juniorseng, valgte jeg å kjøpe en Frozen juniorseng til hun. Dette for å gjøre det mer spennende og kjekt for Mina Adeline. Hun hadde en junior seng ifra før, men den var mer etter hva jeg likte og ville hun skulle ha. Det viste seg når jeg prøvde for litt siden, at hun ikke var helt klar for overgangen til ny seng og at sengen ikke var noe som fanget hennes interesse. Derfor valgte jeg å kjøpe ny til hun og kjøpte en seng som er av hennes store interesse. Sengen er kjøpt ifra lekmer.no. Det er en flott seng, som er av god kvalitet. Jeg ble skikkelig overrasket når jeg åpnet den å så hvor god den faktisk var. Det er ikke noe plastikk, og sidene er glatte og fine med flotte bilder. Sengen har også en skuffe under seg, som det kan legges noen spennende ting. En god seng å ligge i, og som virkelig har falt i smak for Mina Adeline. 


* Bilde er lånt ifra lekmer.no, men det er slik sengen ser ut. Jeg har bare ikke fått tatt så mye bilder av den selv enda. men når jeg får gjodt det kommer det bilder i eget innlegg * 

Den siste tiden har jeg også vert i litt dårlig form, og da har jeg hatt mer enn nokk med jobben om overgangen til juniorseng. Så dette er grunnlaget for at det har vert litt stille her på bloggen. Jeg har måttet ta meg tid å hente meg inn igjen. Jeg er selv i litt dårlig form, og føler at hode er tomt og motivasjonen trenger et litte dytt. Men satser på at det kommer seg raskt. Men om noen vil gi meg litt inspirason eller noe, så tar jeg det imot med åpne armer, samtidig så blir jeg også glad om noen av dere flotte lesere har lyst å dele om dere har noe spesielt dere ønsker å lese mer om. 

Håper dere alle får en flott dag videre. Og hvis dere har noen tips eller vil dele hvordan dere gjor overgangen ifra sprinkel seng til juniorseng, så blir jeg veldig glad for det 🙂 Enn lærer hele tiden, og det er ingen fastitt på noe, så innspill og ideer som andre har gjort er alltid kjekt å lese om å kanskje noe kan fungere for oss osv. 
 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top