SYKT, JEG HAR 2 ÅRING I HUS!

En strålende flott feiring av 2 års dagen til Mina Adeline, ble fullført i går. Jeg kjenner jeg er utrolig takknemlig for at de som ble invitert kom og deltok på å gjøre dagen hennes fantastisk. 

Solstrålene skinte vakkert inn i gjennom vinduet i går tidlig. Sommerstemningen inviterte oss til å delta på en av få sommerdager i år. Det som var så vakkert med at solen valgte å kommer frem i går, var at det var Mina Adeline sin store 2 års dag. Den startet med tradisjonen her i hus, nemlig å våkne til sang og pakker på sengen. Mina Adeline var virkelig trett når hun faktisk ble vekket med sang og gaver, men en gang av å til må det kunne være jeg som får gleden av å være vekkerklokken i huset og ikke bare min lille solstråle. Det tok ikke lang tid før hun var i full fart med å åpne gaver, og virkelig forsto hvilken dag det var. Hun hadde ikke tid til å nesten komme ut av sengen før hun ville åpne pakker. 

Papiret fløy rundt oss, og frem kom det vakre gaver som virkelig satte smilet hennes godt i gang. Lek og morro var det i noen timer, før trettheten tok over. Det var så godt å se at hun likte gavene hun fikk til morgenen, ettersom jeg virkelig trengte litt tid til å lage til noe glasur på kjøkkenet, pynte litt til selskapet og gjøre klar kaken. Jeg hadde virkelig ikke trodd det skulle ta så mye tid, men sannelig gjorde det de. Tiden fløy av gårde, men vi fikk komme i mål med det meste. 

Flotte gaver strømmet på igjennom hele dagen, og når klokken tikket over til at selskapet skulle starte ble det hopping og jubel ifra Mina Adeline. Hun var flink og tok imot de første gjestene, men etter kort tid ble hun fult opptatt av å pakke opp gaver og vise frem fiskene vi har i stuen. Heldigvis var det såpass flott vær og alle dørene kunne stå oppe, og de som var invitert bare kunne komme rett inn. Det var virkelig ikke lett å klare å få hjelpe med teipen på gave papiret, ta imot gjestene og lage til maten på en gang. Derfor var det så godt at ting ble gjort enkelt. Kakene var klar og sto på kakebordet, flott pyntet og klar til å spises. Maten sto på kok og tok kort tid før den var ferdig, for hvem er vel ikke glad i skikkelig lettvint pølse i pølsebrød mat i barnebursdag? Jeg kjente hvert fall at det gjorde uendelig godt med bare noe lett til mat, og det virket som den klassiker maten til barnebursdag falt i smak hos gjestene også. 

Jeg synes det gikk overraskende bra med å klare å få nokk sitteplasser til alle gjestene. Vi fikk utnyttet alle stolene vi har i huset, sofaen og det meste. Men heldigvis gikk det over all forventning. Gavebordet ble fylt opp med mange gaver, og ikke minst nydelige gaver ifra alle gjestene. Hun pakket opp gaver hele dagen, ettersom hun fant ut at hun måtte leke litt, spise og ut å kose litt med hestene, imellom tiden ved å pakke opp gaver. Derfor ble det utrolig kjekt for hun med å få pakke opp gaver hele dagen. 

Når jeg tenker tilbake på selskapet i fjord, er jeg overrasket over hvordan ting kan snu så bra. I fjord var det nesten ingen som kom i selskapet, og jeg ente gråtende i sengen uten noen gjester i 1 års dagen. Heldigvis var det noen i familien som hørte om dette og som kom en ekstra gang på besøk slik at det ble bursdagsfeiring i fjord. Der imot i år! WOW! Alle som var inviterte i går kom, samt også nesten alle som er invitert på søndag kommer også. Jeg er overveldet av takknemlighet over hvordan ting kan snu så positivt. selskapet ble over all forventning, og det varmet mitt mamma hjerte så uendelig mye av å se den store gleden som strømmet over hos Mina Adeline. Det at noen barn også kom i selskapet hennes, satte prikken over ien i selskapet. Hun fikk en flott dag med alle de uten om familien som hun virkelig bryr seg om samlet. Jeg merket at det ble overveldende for hun, fordi hun sprang ifra den ene til den andre igjennom hele kvelden, samt også sprang ut å inn av huset sammen med barna og voksne. Det er virkelig helt utrolig at hun klarte å være våken til 9 tiden, men sannelig ikke rart at hun sovnet på utrolig kort tid når hun la seg. Jeg hørte bare noen få lekelyder ifra en flott hestebamse som hun fikk, men etter kort tid var den også stille og leken var godt over til søvn. 

I år også merket jeg at tankene fløy tilbake for 2 år siden. Jeg så på klokken og mimret tilbake så å si hele dagen. Jeg kjente tydelig at det var en følelsesladet dag, som er og forblir stor for min del også. Det var tross alt den dagen jeg lå på sykehuset og var alvorlig syk, men klarte å føde mitt vakre barn til denne verden. Det var den dagen jeg fikk holde mitt barn i mine armer og kjenne den ubeskrivelige mors kjærligheten mellom mor og barn. Det var den dagen hele livet mitt ble snudd på hode, og totalt forandret. Men forandret på den beste måten noen sinne. Det var og vil for alltid være den beste og største minnerike dagen noen sinne. Jeg kjente hvor stolt jeg var over Mina Adeline som nå er 2 år. 

Når kvelden kom og gjestene var godt ble jeg stående på gulvet og se på min vakre datter som spradet rundt på gulvet. Jeg hadde aldri i min villeste fantasi klart å tenke når jeg lå på fødestuen “om 2 år springer min datter rundt i huset som jeg selv eier, snakker og er blitt en jente med sterke og flotte meninger”. Jeg hadde aldri i min villeste fantasi klart å sitt før meg den flotte dagen som skulle komme på hennes 2 års dag, når jeg lå på sykehuset med åpningsrier og skulle klare å presse ut et barn som veide 2770 og 47 cm lang. Når jeg tenker tilbake på tiden som har gått kjenner jeg på en uendelig stolthet og glede. Jeg husker hvordan jeg hele tiden har sakt til klær i str 92 og 98, oy så store de klærne er. Men plutselig nå smetter hun oppi de str i klærne og de andre klærne er jo kjempe små. Det er så spesielt å tenke på, men samtidig så magisk. 

Alt det med å være mamma er magisk, det byr på mange spennende utfordringer, lærdom og mye mer. Men mest av alt det byr på så uendelig stor kjærlighet og glede, at jeg føler meg uendelig heldig så har fått min vakre datter og har det livet jeg har sammen med hun. Jeg sier ikke at vårt liv er perfekt, men det blir aldri bedre enn hva en klarer å gjøre det til selv. Så jeg er kjempe fornøyd. 

Jeg vil til slutt bare takke alle som deltok på feiringen i går og som kommer på søndag i selskapet, dere er fantastiske og tusen takk for at dere har deltatt på å gjøre dagen og den kommende dagen hennes perfekt! Og til slutt, hipp hipp hurra for Mina Adeline som nå er 2 år. 

BTW.. SYKT, Jeg har 2 åring i hus! 

 

6 thoughts on “SYKT, JEG HAR 2 ÅRING I HUS!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top