I GOTTA FEELING

Som musikk i mine ører, idyll og glede. Barnelatter og lek. Ja dette er livet, dette er sommer!

I går hadde vi en fantastisk dag. Først med den flotte morgen turen som jeg nevnte i sist innlegg, og deretter en varm og herlig sommerdag. Vi hadde kattungene ute for første gang, noe som virkelig falt godt i smak hos Mina Adeline. Hun lekte og koste seg sammen med dem, mens jeg kunne slappe av litt i solen. Den herlige varmen hadde virkelig kommet, og endelig kunne vi få nyte en sommer dag ute, i den vakre idyllen som plassen våres har. Det er vår andre sommer her, siden vi flyttet bort sist sommer. Det er helt sprøtt å tenke på at vi snart har bodd her allerede i 1 år. Det er skremmende hvor fort tiden går. Da vi flyttet bort her, kunne ikke Mina Adeline gå. Hun kunne ikke snakke eller noe. Hun kunne si mamma, og lage noen dyrelyder, men de var det. Nå bare på dette året har det skjedd så utrolig mye. Hun kan gå, springe, hoppe, danse, snakke, osv. Hun er ikke lengre en liten baby, men en liten jente som er selvstendig og har egne meninger. Hun er en jente som viser tydelig at hun vil klare seg litt på egen hånd, med å ønske å leke litt alene ute (der jeg sitter litt i bakgrunnen og ser på/passer på), hun vil klare å gå i trapp alene, og sier nei når jeg spør om å hjelpe hun. Det er bare litt av den store forandringen som har skjedd på dette året. skoene, ja skoene! De tar hun på og av selv, ikke at det blir helt riktig med høyre og venstre for, men hun står på sitt og prøver hele tiden å få det riktig.

For bare et år siden når vi kom å så på dette flotte småbruket, glemmer jeg aldri det første møte med plassen! Vi var for sene bort hit, men vi var de eneste som hadde finansieringen i boks. Mina Adeline måtte bare rett inn i huset og skifte bleie, etter å presset bleien full! Da bleien skulle skiftes klarte det også å komme litt på gulvet, men når jeg tenker tilbake på det. Var det som hun merket huset med at det var våres. Det var som om hun viste før oss at dette ble våres plass, vårt småbruk og vårt hus. Det er litt spesielt å tenke på, og sikkert ekkelt for noen. Men som småbarns mamma er det utrolig hva som blir vanlig hverdags snakk og ting.

Den flotte dagen i går fikk meg virkelig til å komme i sommer stemningen. Sommerklærne kom på ut over dagen, etter gradene virkelig hadde overbevist meg om at de hadde kommet for å bli den dagen. Mina Adeline lekte og storkoste seg ute, og jeg fikk endelig klippet store deler av den store plenen våres. Det var som musikk i mine ører å få gå med gressklipperen, kjenne solen skinne på kroppen min, og kjenne den herlige lukten som kommer ifra ny klippet gress. Det var balsam for øynene mine og få se den store gleden Mina Adeline viste med å få springe rundt å leke og kose seg med ute lekene sine. 

Mamma og vår fantastiske nabo var snille og hjalp meg med å holde et øye til Mina Adeline, siden jeg holdt på å klippe gresset. De hadde hun også med å plantet noen planter og plukket gress til hestene. Vi alle storkoser oss når vi får tilbringe tid med den herlige naboen våres! Jeg som ønsket meg naboer, men hadde ikke i min villeste fantasi noen ideer om at vi kom til å ende opp med så flotte og fantastiske mennesker til naboer. Det er faktisk en drømme situasjon som er virkelighet, det går faktisk ann å få gode naboer som er gull verdt. 

Etter flere timer ute i solen, tikket klokken over til middags tid. Mina Adeline slappet godt av i sofaen imens jeg laget middag, men så fort middagen var spist måtte vi ut igjen. Det var nesten galskap å sitte inne i så flott vær! Så vi var raske med å komme oss ut og leke og ha det utrolig kjekt, helt til klokken tikket over til kveldingen og Mina Adeline skulle legge seg.

Det er lenge siden det har gått så fort å legge hun, der hun har sovnet med en gang. Det var herlig og en god følelse å høre at det var helt stille på max 5 min ifra soverommet hennes. Det viser bare at hun har hatt en flott dag, og fått brukt kroppen sin bra.

I dag var det tid for barnehagen igjen. Mina Adeline våknet fint og humøret var helt på topp. Hun viste tydelig at hun gledet seg til å gå i barnehagen og treffe igjen barna der. Hun snakket mye om den helt ifra hun sto opp. Vi måtte finne ferm sommerklær og koste oss med frokosten ute, før det var tid for å komme seg bort i barnehagen. Det var en herlig start på en fin dag! Nå sitter jeg bare å tripper for å komme meg ut igjen, og avsted for å kjøpe maling. Vi har planer om å få malt stuen før neste måned, så er greit å få malingen i hus, så enn kan starte. Men når været og temperaturen er på topp, blir det nokk mest tid ute.

Håper dere alle får en strålende dag, og at dere også har kommet i sommerstemning og fått hentet frem sommerklærne. Bedre at sommeren endelig kan komme nå, enn at vi ikke får noe sommer i år. 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top