NEW IN – Elegant diamant

Barnehage fotograferingen sto for tur denne uken, og da jeg begynte å høre snakk om denne fotograferingen begynte hode mitt å jobbe på spreng. “Hva skal min datter ha på seg på fotograferingen”, “hvilket anntrekk skal jeg lage til hun”, “hvordan skal det se ut”, osv.. Jeg var fast bestemt på at jeg skulle sy et antrekk til hun, det var det aldri noe tvil om. Planen hadde jeg etter kort tid klart, men da antrekket var sydd ente jeg opp med å fortsette og sy. Resultatet ente selvfølgelig opp med at jeg fikk en ny ide som jeg likte mye bedre, og et resultat med et antrekk som jeg fant ut dagen før fotograferingen at hun skulle bruke. 

Etter jeg hadde jobbet med antrekket i to dager, ble jeg klar med det i går (fotograferingen har vert i dag). Jeg ønsket å utfordre meg selv og prøve meg på noe nytt og derfor ente jeg opp å sy en t-shorte/ bluse og en seleshorts. Jeg sydde det på frihånd ettersom jeg ikke hadde noe mønster på dette. Under hele prosessen var jeg utrolig spent på om jeg klarte å få resultatet slik jeg ønsket. 

Jeg har prøvd meg frem å tatt det av å på min datter og til slutt ble det et resultat jeg er veldig fornøyd med. Jeg sydde sette i str 86 og har lagt til noen små detaljer som jeg ønsket selv og ha på seleshortsen og t-shorte/blusen. Jeg har sydd på to “diamant” hjerteknapper på hver side, for å få en mer elegant stil på seleshortsen. Samtidig laget jeg til en krave på t-shorte/blusen for å få den også i en mer elegant stil. Jeg ønsket å få sette til å være elegant men samtidig et sett som kan brukset til hverdag også. Jeg føler selv jeg har klart å skape det jeg ønsket med sy maskinen, og alt i alt er jeg godt fornøyd. 
 

Da min datter så sette ferdig var smilet stort, hun kom å sette seg i fange mitt og satt helt rolig mens jeg tok det på (hun er vanligvis både høyt og lavt hele tiden, og full av engergi). Da hun hadde fått det på gikk hun stolt frem og tilbake på gulvet og strålte som en sol. Det var så kjekt å se hvor stolt hun virket når hun gikk og viste seg ferm. Da kjente jeg at de to dagene med sy arbeid, virkelig var en glede. Mina Adeline viser alltid så stor glede når hun får noe å når jeg har laget noe nytt til hun. Det er så kjekt, så utrolig kjekt. 

Men jeg må også bare få lagt ved en litt morsom ting. Da jeg skulle hente min datter i barnehagen etter fotograferingen, viste det seg at de ikke hadde tatt bildet inne. De hadde vert ute og tatt bilde, og dermed hadde ikke antrekket til fotograferingen blitt det som var planlagt. Det var nemlig ute antrekk som hadde blitt tatt i bruk, hehe. Jeg måtte flire litt inni meg da jeg hørte det, men bilde i seg selv blir nydelig uansett fordi min datter er i mine øyner perfekt uansett. Det er ikke et antrekk som er avgjørende ang det. Pluss de andre barna som er i barnehagen også er med på bildet og det er noen vakre og herlige barn som er der. Jeg gleder meg utrolig mye til å se bildet og få det hjem, slik at jeg kan ramme det inne. 

Håper dere alle får en flott dag!

– Hva synes du om det nye antrekket jeg har sydd?
– Liker du å sy?

 

2 thoughts on “NEW IN – Elegant diamant

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top