VERDENS TØFFESTE JOBB

Er du på leting etter ny jobb eller ønsker to jobber? SE HER!

Du trenger ingen utdanning men du må være fleksibel! Du må kunne jobbe 24 timer i døgnet, 7 dager i uken. Du må kunne jobbe dag å natt og ikke minst helligdager. Dette er en jobb der du ikke får betalt, ja du jobber gratis!

Det er ingen fagbrev innen denne jobben, men det er et pluss om du kan dette: Våkne til faste tider, være rutinert, matlaging, husarbeid, servitør, lærer, sykepleier, dommer, sikkerhets vakt, fotograf, planlegger for tilstelninger, og at du kan skremme bort skumle ting!

Ønsker du denne jobben så inngår det i kontrakten at du aldri kan slutte i jobben, og jobber livet ut!

Er du klar for denne jobben og ønsker å søke denne stillingen?

Mest sannsynlig tenker du over at denne jobben er ingen reel jobb. Du tenker nokk mest sannsynlig at det er bare oppskrytt og idioti, men nei! Det er virkelighet! Denne jobben som jeg har beskrevet som en ledig stilling ovenfor er virkelig en jobb som utrolig mange har!

Vet du hvem som har denne jobben?
Din mamma! Alle mødre rundt i verden har denne jobben.

Flere mennesker og yngre folk tenker ikke over det, men mange ønsker seg et barn. Kanskje du er en av de som ønsker seg barn men ikke har tenkt over det på den måten enn virkelig burde og tenke over hva det faktisk innebærer. Kanskje du er en av de som ikke respektere din egen mor eller andre mødre på den måten du egentlig burde? Kanskje du er en av de som har lett for å si til din mor eller andre mødre ?Du er BARE en mamma?, ?Du er så urettferdig?, ?Jeg hater deg?, ?Kan du bare stikke og la meg være i ferd!?, osv. Alt du kan tenke deg av negative ord og setninger som kommer ut av en ungdom sin munn til sin mamma eller andre mødre.

Du tenker ikke over det på de måtene enn faktisk burde. Du tenker ikke over hvor mye din mor har gjort for deg i alle år og at hadde det ikke vert for din mor så hadde du ikke vert født. Du hadde ikke hatt den tryggheten å gå til, som skal godta det meste som kommer ut av din munn men som til syvende og sist holde rundt deg å være der for deg uansett. 

Det en mor gjør blir ikke satt pris på den måten det ofte burde, og en tenker ikke over hvor mye en mor og din mor faktisk gjør for deg. Hadde det ikke vert for hun, hadde du ikke vert i denne verden og du hadde ikke vert den du er!  

Har du lett for å si ?Du er BARE en mamma?! Da burde du kanskje tenke over dette litt!

Jeg er en mamma, og jeg er stolt av det! Om du vil si at jeg er BARE en mamma, så husk å tenke over det som mødre gjør, den jobben de har resten av sitt liv. De kan ikke slutte i jobben sin og de kan ikke legge seg ned en dag og si ?Jeg orker ikke mer?! Det at jeg er en mamma gjør meg blant annet til en alarm klokke, kokk, hushjelp, servitør, lærer, sykepleier, veileder, handyman, sikkerhets vakt, fotograf, rådgiver, anlednings planlegger, frisør og jeg skremmer bort skumle spøkelser. 

Jeg får ikke betalt eller fri på helligdager, når jeg er syk eller fri dager skjener elt. Jeg jobber både dag og natt og er tilgjengelig 24/7 for resten av mitt liv! 

Dette er det som er å BARE VÆRE EN MAMMA! For andre kan jeg bety lite, men jeg er alt for noen. Jeg er alt for mitt barn!


Personlig har jeg ikke noe sans for de som uttaler seg nedverdigende over for mødre, ikke respekterer mødrene eller sin egen mor. Ikke takker i slutten av dagen til sin mor over hvilken jobb hun faktisk gjør og har gjort. Ja, jeg er en mamma men jeg er også i den situasjonen med at jeg er alene mamma til min datter! Jeg er stolt av at jeg er mamma og jeg er stolt over at jeg klare det å være alene mor så bra at enn skulle trodd jeg ikke hadde gjort noe annet i mitt liv!

 

Tenk over dette før du uttaler deg nedverdigende over for din mor og andre mødre, sett pris på de og vis at du faktisk gir noe tilbake for alt de har gjort frivillig for deg. Og husk, vi mødre får ikke betalt, men betalingen er nokk med å bare få høre at barne våres er glad i oss, eller å se barne våres glad og smilende. 
 

For en liten stund siden delte mennesker på facebook rundt en film der en bedrift hadde laget til en falsk jobb stilling som søkte etter mennesker. Der de hadde i baktanke rundt hva det innebærer og være en mamma, der de ønsket å se hvor mange som faktisk kom til å søke på denne stillingen. De fikk overraskende inne søknadder og det ble et intervju over skype. Dette har blitt filmet somsakt, og filmen kan dere ser rett under her. Den har jeg funnet nå igjen på youtube, og synes den er en film så får de fleste til å tenke over hva det innebærer å være en mor. 
Ta en titt på filmen, å se hvilken tanker du får etter å ha sett den. 

– Hva tenker du etter du har lest dette og sett filmen?
– Setter du pris på din mor og viser det?
– Fikk dette deg til å tenke over dette på en litt annen måte?

2 thoughts on “VERDENS TØFFESTE JOBB

  1. Så fint innlegg. Først da jeg ble mamma selv i en alder av 29 skjønte jeg hvor utakknemlig jeg hadde vært mot min mor. Og jeg forstår nå, at jeg må vente til mine døtre får barn før de fullt ut vil verdsette den mammajobben jeg gjør for dem. Det er LIVET å være mamma. Det er det beste som fins. Men, det er nok mange som blir mamma alt for tidlig. Det er ikke idyll, men hardt arbeid og det er ikke bare en søt liten baby, men utfordrende små barn, legge om på hele livsstilen, frekke tenåringer når den tid kommer og veldig kostbart. Mange har ingen utdanning og ingen jobb før de får barn og det er ekstremt tøft å starte på den måten. Jeg er veldig glad jeg var 29, 31 og 34 da jeg fikk mine. Da hadde jeg kunnskap, økonomi, tid, kjærlighet og alle andre ting på plass slik at vi fikk en god start. Mange greier dette i ung alder, men mange greier det ikke. Når man har fått barn – gjør man det beste ut av det. Men, ingen burde ønske barn før de var rundt 24-25 eller kanskje ideelt melllom 24 og 29. Mine tanker bare klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top