KJØP DEG PERFEKT!

Er du fornøyd med kroppen din? Det er det nokk få som er. Blant annet jeg! Jeg er stolt av kroppen min som har båret frem et barn og født et barn, men ja jeg har ting jeg ønsker å fikse på. Hvorfor skal jeg gå rundt i hverdagen å være plaget av min egen kropp når jeg kan gjøre noe med det? Ikke alt kan trenes bort, og ikke alt kan du fikse helt selv. Av å til trenger du litt hjelp av noen som jobber med akkurat dette.

Kjærer kirurger, dere blir ikke arbeids ledige med det første!
Bedre sakt, kirurger er ment for å brukes! Når du ikke kan gjøre noe med det selv, spar opp penger å problemet er løst. Ja du må jo selvfølgelig kvitte deg med de pengene da, men hvem gjør vell ikke det når det er noe de virkelig ønsker å fikse på?!

 

Penger koster det, å billig er det ikke.
Det er ikke som å gå på europris å si, jeg ønsker meg større bryster, mindre lår, større rumpe, tynnere armer, større lår eller mindre mage og får en totalt pris på kr 2,50,- NEI! Dette koster, men for de som virkelig trenger å gjøre det for at hverdagen skal bli lettere betaler for dette uten å stå med en gapende munn ned i bakken, over at det ikke er noe europris eller Nille priser. Bedre sakt, du får hva du betaler for!

 

Som jeg tidligere har nevnt har jeg hatt store plager med brystene mine over lengre tid. Hvert fall godt over 1 år har jeg fått med smerter pga sår som er under brystene mine. Som jeg har skrevet og forklart i et tidligere innlegg på bloggen så skyldes dette at det ble så utrolig store forandringer på kroppen min da jeg ble gravid. De faste brystene som en gang satt på ?rett? plass, har nå blitt som om jeg skulle være 50 år! Jeg sier ikke at alle som er 50 år eller eldre har bryster som ikke står på ?rett? plass. Men når du tenker det at du har noen bryster som har en ok størrelse som plutselig blir en sprett ball som bare faller men mister spretten, ja da er det plutselig blitt en slapp vann ballong med vannet nederst!

Heisekran søkes til bruk 24/7!
Etter et utfordrende og tøft svangerskap der kroppen fikk sine tydelige forandringer som ente opp med å gi meg smerter er det for meg naturlig at jeg ønsker å gå å kjøpe meg de ønskene for min kropp som jeg føler behov for! Det vil si at ja jeg skal gå å kjøpe nye bryster for å si det på den måten. Jeg skal legge meg under kniven å la de plassere brystene mine på ?rett? plass. Vann ballongene skal bli til luft ballonger som er på rett plass, eller om du vil sammenligne de med mandariner, vannmeloner, så gjør gjerne det. Det er opp til hver enkelt hvilken sammenligning de ønsker å bruke.

INGEN DÅRLIG MOR! IKKE ET DÅRLIG FORBILDE!
Mye snakk har det vert rundt i blogg verden ang vi mødre som legger oss under kniven og passer godt på at kirurgene ikke blir arbeidsledige. Men det mange ikke tenker over er at vi er gode mennesker og like mennesker som alle andre uansett om vi velger å gjøre dette. Ettersom det er tydeligvis endel mødre som står frem og velger å gjøre forandringer med kroppen har kanskje en grunn! Vi har båret frem et barn i 9 måneder, ja noen har fått barne før termin og ikke gått i fult 9 måneder, men det spiller da ingen rolle! Vi har født barnet og kroppen har hatt en utrolig stor påkjenning der mange får store og noen får mindre forandringer. Noen får større plager enn andre med disse kropps forandringene og derfor velger å gjøre noe med det. Men vi er virkelig ikke noe dårligere forbilde eller mødre av den grunn!

 

Det er ikke hva vi gjør med kroppen våres som skal dømmes, men det er våres væremåte og personlighet som har noe å si! Andre har ikke rett til å dømme andre i det hele tatt, og ingen er feilfrie. Så synes andre mennesker burde feie for sin egen dørmatte før de prøver å feie for andre sin!

 

Jeg kommer aldri til å oppfordre min datter til å operere kroppen sin men jeg kommer heller aldri til å nekte hun når hun blir stor å kan ta valg over sin kropp. Jeg kommer til å være åpen med hun hvis hun lurer på hvorfor jeg har valgt å operere men jeg kommer også til å være like ærlig med hun om hva som er grunnen for at jeg gjorde det, alså de store forandringene etter graviditeten som ente opp med blant annet sår og smerter under brystene mine.

 

Jeg er på ingen måte noe dårlig forbilde eller noe pga dette valget og jeg står for det! Jeg ønsker ikke å gå rundt med smerter bare fordi noen mener at det er til å synke lavt å operere kroppen sin og mener at enn blir et dårlig forbilde når enn er mor og velger å operere kroppen. Jeg lever ikke etter andre og andres meninger, jeg er voksen person som tar egne valg og er like mye den samme som både før og etter enn har vert hos kirurg. Jeg er like mye en god mor og et godt forbilde. Det har noe med helheten og gjøre og ikke spesifikk en ting. 

 

Så de som ikke liker det eller har noe negativt å si om det, kan spare seg for det. Jeg står for det jeg gjør, å jeg har ikke planer om å gjøre kirurgene arbeidsledige med det første! 

Ha en strålende helg alle sammen.

8 thoughts on “KJØP DEG PERFEKT!

  1. Hei!
    Vi deler forskjellige synspunkt om dette, jeg tenker mer at ekte selvtillit bør komme fra hvordan man føler seg med seg selv innvendig, ikke forandringer av det ytre! Men jeg kan huske å ha lest eller sett en plass at om man foreksempel går til kiropraktor for å endre brystene sine, så vil man etter en stund få behov for å endre andre ting, også går det liksom aldri over. Er du ikke redd for at det skjer?

  2. Synne: Ja det er forskellige synpunkter og meninger rundt dette, noe som er veldig greit ettersom ingen er like. Ang at jeg tar denne operasjonen å har planer jeg velger å gjøre med min kropp har ikke så mye med selvtiliten min å gjøre. Det har noe med at jeg ønsker å føle meg vell i hverdagen og at jeg ikke ønsker å gå med smerter hver dag pga sår som er under brustene mine etter store krops forandringer ifra da jeg var gravid.

    Ekte selvtilitt er det ikke noe eksakt svar på hvor de brude komme ifra, ettersom alle mennesker er forskellige, men at du har den tanker rundt det er jo bra ettersom det er noe som passer for deg. Selv tenker jeg at det ikke trenger å ha så mye med selvtilitten altid om enn velger å operere eller ikke, for noen kan det virke inn på selvtiliten å for andre har det noe med å føle seg komfortabel og vell i sin egen kropp (altså selvbilde som enn har over for seg selv).

    Jeg har ikke noen bekymringer eller redsel over for det du spør om her. Jeg prøver å ikke legge noe fokus på bekymringer å redsel så langt som jeg klarer, ettersom jeg tenker at det enn frykter, det skjer. Så Jeg har mine planer ang min kropp å har et grunnlag på det og står for mine valg. Kanskje det er sånn for noe, det du nevner her. Men i mitt tilfelle legger jeg ikke noe vekt på det og jeg synes det handler om å ha selv disiplin når det kommer til det.

  3. Jeg er enig! Vurderer selv operasjon for å fikse på puppene, men tenker kanskje at det er litt dumt å gjøre det før jeg er ferdig med barn, for da risikerer jeg jo at de går tilbake slik de er nå. Likevel, det er nå jeg trenger selvtilliten, ikke om 10 år..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top