En ny uke med ny lærdom

Folk pleier å si ” ny uke, nye muligheter” men jeg vil heller si ang mine uker fram igjennom ” ny uke med ny lærdom”. 

Jeg har nå kommet i uke 29 i svangerskapet mitt. Og har nå gått en uke i det nye trimestere og skal begynne på uke nr 2 i dette siste trimesteret. Jeg har merket egnetlig ganske store forandringer på ekstremt kort tid, synes jeg! Jeg har iløpet av denne uka som har gått (uke 28) opplevd,
– ubeskrivelig sterke og smertefulle kynnere
– ikke komt meg opp av sengen, stolen osv (så min kjære mor har måttet komme og hjelpe meg.
– Begynner å bli strevsomt å få på seg sokker, sko.
– sliter mer med å klare å sette meg lett ned å sitte i flere “enkle” stillinger i stol, sofa, gulvet osv. Spesielt hvis jeg skal bøye meg ned for å ta opp noe på bakken/gulvet.

Disse tingene jeg har begynt å slite litt med å klare å gjøre er pga jeg merker hun lille i magen min ligger på forskellige måter der hun presser nede i magen min og lager det ømt for meg til å klare å bevege meg på forsjellige måter. Jeg må nokk bare bli mer vant til dette å klare å finne metoder for å klare å bevege meg bedre å klare å gjøre ting lettere forde om det begynner å bli sånn, men øvelse med hvordan jeg skal håndtere hverdags tingene uansett hvordan magen er i veien å hun lille ligger blir nokk lettere når jeg blir mer vant til det 🙂 

Nå i uke 29, som jeg har kommet til er jeg spent på å se hvordan ting utvikler seg å hvordan uka som jeg har i vente nå vil bli. Jeg føler jeg lærer noe hele tiden av dette svangerskapet og at hver uke som jeg går med jenta mi i magen min. Synes det er en spennende tid men ser også fram til å få hun i armene mine og få starte på det nye livet sammen med hun <3

Magebilder for uke 29, kommer iløpet av uka! 🙂

Uke 29
♥ Vekt: 1600 g
♥ Full Lengde: ca 36 cm
 CRL: ca 26,5 cm
♥ Termin: 21.August.2013
♥ Kjenner liv i magen: Ja, mye mer enn tidligere og sterkere
♥ Kjønn: Jente
♥ Funnet navn: Ja, men holder navne hemmelig inntil videre. 
♥ Trimester – 3.trimester
♥ Utålmodig: Ja veldig! Gleder meg så til hun kommer. 
♥ Strekkmerker: Ja! 
♥ Hevelser og vann i kroppen: Ja litt
♥ Tungt: Ja begynner å bli tungt
♥Kynnere: Ja en god del å de er veldig ubehageli å smertefulle! 
♥ Hodet festet: Nei 
♥ Plager: Bekkenløsning, til tider store smerter i magen, sterke kynnere
♥ Humør: Veldig bra
♥ Sykehusbagen: har begynt på den

 litt innformasjon om den lille jenta i magen min for uke 29

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 27 uker gammelt. Studier har vist at når mor slapper av ved å lytte til rolig musikk, blir også barnets bevegelser og hjerterytme roligere. Ettersom barnet blir vant til denne musikken, roer hjerteslag og -rytme seg raskere.

Dette er en indikasjon på at barnet har utviklet hukommelse og kan kjenne musikken igjen. Barnets hode har nå omtrent riktig størrelse i forhold til kroppen.


(Informasjon og bilde er hentet ifra mobil app fra babyverden.no)

 Hvilken svangeskaps uke er dere i?
 Hvordan var det for dere i slutten av 2.trimester og starten på 3.trimester?


Xoxo,
Xtine Michelle 


Innfo: 
– Dere kan like siden til bloggen min på facebook her om dere ønsker! 
*Dere vil lettere og raskere klare og følge med 
på den siden med nye oppdateringer på bloggen
ettersom det blir lagt ut med en gang der. 

 


Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top