Magebilde uke 21 + 2


Denne uke er jeg nå i uke 21. Bildene ble tatt i dag, alså det vil da si at i dag er jeg i uke 21 + 2 dager. Føler selv at magen har vokst litt og jeg merker den har blitt mer hard. Kjenner mye mer liv enn tidligere og hun lille jenta mi i magen har begynt å gjøre bevegelsenne (eller hva jeg skal kalle det) sterkere. Noe jeg synes er helt greit, og koser meg masse med å kjenne henne bevege seg inni der. Sliter litt med å få sove om nettene for tiden men det kan også være noe så lite som at jeg blir liggende å kjenne med hånda på magen når jeg ligger i sengen siden hun er mer aktiv da, så gjør at jeg sliter mer med å få sove. Jeg er mye trøtt for tiden ikke bare fordi jeg sover lite om natten men også sjenerelt. Jeg er ikke så mye kvalm for tiden men det kan oppstå av å til og noen dager er jeg litt mer kvalm enn andre dager. Men det er mye bedre og kan ikke sammenlignes med hvordan det var i starten av svangerskapet, ettersom jeg var ekstremt kvalm da og til tider bare ble liggende og ikke klarte noe pga kvalmen. Ble rettere sakt veldig redusert, men dette er jo somsakt ikke unormalt så vet det er mange som kjenner til det.

Jeg begynte jo veldig tidlig og slite med bekkene men heldigvis har jeg noen bedre dager enn andre dager ijen. Så de dagene jeg er bedre nyter jeg 100% men prøver å passe på at jeg ikke gjør for mye men har jo gått på de smellene også. Ikke så enkelt å finne en balansegang der når jeg ikke enda forstår alt som skjer med kroppen min. Jeg merker ikke så mye til om det er tongt eller ikke i svangerskapet med magen, fordi jeg hysker nesten ikke hvordan det var å ikke ha magen. Men merker kanskje mer til det senere i svangerskapet. Jeg gleder meg iallefall over hver dag som går å setter pris på tiden jeg har med min lille prinsesse nå når hun er i magen min, men gleder meg jo noe helt ekstremt til hun har kommet også så jeg kan ha henne i hendene mine 


Uke 21
Vekt: 450 g
Full Lengde: ca 27 cm
CRL: ca 19 cm
Termin: 21.August.2013
Kjenner liv i magen: Ja 
Kjønn: Jente
Funnet navn: Ja, men holder navne hemmelig inntil videre.

 En liten innfor om den lille jenta i magen min for uke 21
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 19 uker gammelt. Det er svært aktivt og har fremdeles god plass i livmoren. Du kjenner sannsynligvis mange av bevegelsene, men ikke alle. Nå som fosteret kan sove, vil det sakte men sikkert få rutiner rundt dette. Men ikke forvent at de passer overens med dine egne. Både fostre og små barn har en tendens til å bestemme døgnrytmen selv. Du oppdager gjerne at fosteret er aktivt når du legger deg.

Selv om fosteret har vokst mye, er det svært tynt og spinkelt ettersom fettlaget ikke er særlig tykt ennå. Fosteret fortsetter å gjøre pusteøvelser hvor det trekker fostervann inn i lungene og ?puster? det ut igjen. Fordi det er fullstendig omsluttet av fostervann, er barnets bevegelser mye mer delikate og flytende enn etter fødselen når tyngdekraften gjør enkelte bevegelser umulige fordi musklene ikke er sterke nok. Derfor kan barnet virke litt klumsete og ukoordinert den første tiden. I livmoren kan barnet derimot boltre seg fritt med både kollbøtter, boksing og harde spark. 

 
(Informasjon og bilde er hentet ifra mobil app fra babyverden.no)

Xoxo,
Xtine Michelle 

Innfo: 
– Dere kan like siden til bloggen min på facebook her om dere ønsker! 
*Dere vil lettere og raskere klare og følge med 
på den siden med nye oppdateringer på bloggen
ettersom det blir lagt ut med en gang der. 

 

2 thoughts on “Magebilde uke 21 + 2

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top