Jordmor besøk


I dag har jeg vert hos jordmor igjen. Det var en vanlig sjekk jeg skulle på, men synes det er veldig spennende uansett. Så jeg gledet meg like mye som vanlig. Jeg viste jo at jeg til å med skulle få høre den fantastiske hjertelyden til jenta mi. Hvem kan lavere å glede seg til sånn? I alle fall ikke jeg! Jeg gleder meg alltid til å få høre den nydelige hjerterytmen hennes. Det er som den vakreste musikken som blir spilt for mine ører når jeg hører det fantastiske hjerte hennes banke.

Da meg å min mamma kom der, ble vi tatt kjempe bra imot. Det er så koselig å komme til jordmor for hun tar seg så god tid til meg og har en så god forståelse for ting. Føler jeg virkelig er i trygge hender når hun gjør undersøkelsene for å sjekke at alt er som det skal å at barnet mitt har det bra. 

Hun startet i dag med å se hvordan resultatene som jeg hadde med ifra sist ultralyd så ut, å det så kjempe bra ut etter hvor langt jeg er på vei. Etterpå snakket vi litt å hu ga meg kjempe gode råd om de tingene vi snakket om. Så følte virkelig jeg ble hørt og forstått, for hun viser en bra og god forståelse hele tiden + hun lytter til meg å mine spørsmål å svarer så utfyllende som hun kan og får meg til å føle at jeg blir tatt for den jeg er å i den alderen jeg er i. Etter vi hadde snakket litt så målte hun litt og  undersøkte litt forskjellige ting ang hvordan alt var med kroppen min i svangerskapet, som også var akkurat som det skulle. Så det gledet utrolig mye og høre at alt var som det skulle. Til slutt fikk jeg høre hjerterytmen til jenta mi. Det var så godt å høre den igjen! Jeg blir virkelig aldri lei av å høre den. Det gjør så godt å høre det fantastiske hjerte hennes banke så fint som det gjør. Blir like glad hver gang! 

Så alt i alt var jeg super fornøyd med jordmor besøket denne gangen også. Er så utrolig fornøyd med hun jeg har som jordmor!


Hvordan føler dere at jordmoren deres er?
Liker dere å ta de vanlige sjekkene hos jordmor eller lege?
Hvordan føles det for dere når dere får høre hjertelyden til ungen deres?

Xoxo,
Xtine Michelle 

 

One thought on “Jordmor besøk

  1. Så heldig som har en så flink jordmor 🙂 Jeg har egentlig veldig dårlige erfaringer med min jordmor. Hun er grei nok, men jeg har vært én gang hos ei annen som var mye hyggeligere. Hun jeg går til til vanlig har jeg bare fått veldig dårlig førsteinntrykk av, så jeg har likt bedre å gå til legen min.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top