Første gang hos jordmor

Ettersom jeg har blitt veldig trøtt i det siste og sovet mye, så har jeg ikke klart å blogge sånn som ønsket. Derfor kommer det en litt sen blogg nå ifra da jeg var hos jordmor for første gang. 


I slutten av Februar var jeg hos jordmor for første gang. Jeg var utrolig spent å viste ikke helt hva det inne berte å gå til jordmor for kontroll. Men jeg ble veldig positivt overrasket og følte meg veldig trygg og at jeg endelig hadde en person av de som har kontrollene som virkelig forsto meg og min situasjon.

Timen startet med at hun begynte å fylle ut graviditets papirene mer enn det legen hadde fylt ut og stilte spørsmål. Etter litt begynte jeg også å spørre og hun svarte utfyllende og bra. Hun forklarte meg mer om svangerskapet og alt jeg har opplevd fram til nå så jeg kunne få en bedre forståelse av det. Hun tok seg kjempe god tid og jeg følte jeg kunne slappe av der. 

Etter hun hadde fylt ut papirene mer så fortalte hun at sykehuset jeg ønsket å føde på har det nå blitt sent papirene til og at jeg ikke trengte å tenke noe mer på det. 

Deretter begynte hun å måle magen og sjekket magen. Alt var helt fint men når hun sjekket/klemte på magen og kjente så begynte hun å lure på om jeg kanskje er lengre på vei enn hva jeg tror. Så det blir spennende å se hva den neste ultralyden sier som jeg skal på nå til uka. Da får vi eksakt termin. Så er veldig spent på det. 

Vi fikk også høre hjertelyden til min lille prinsesse <3 Det er noe av det mest spesielle og fantastiske jeg noen gang har hørt. Det var helt magisk. Jeg kunne sittet og hørt på det i timevis! Har aldri hørt noe mer perfekt enn den herlige hjertelyden hennes. Det banket så sterkt å fint. Det var bare så godt å høre at hjerte å det var som det skulle. Det gledet meg så mye! 

Her er link til filmen der vi fikk høre hjertelyden til den lille jenten min, så dere kan se om dere ønsker 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=tw_pueR6kyk&feature=youtu.be 

Etter alt var sjekket og ferdig så fikk jeg en ny time nå i mars etter jeg har vert på ultralyden. Så ser veldig fram til det. Jeg satte meg også opp til å gå på svangerskap kurs så er spent på om jeg får vite noe mer om det nå neste gang jeg skal til jordmoren.

Har dere vert fornøyde med jordmoren dere har hatt?
Hvordan var følelsen for dere første gang dere fikk høre hjertelyden på barnet deres?

Xoxo,
Xtine Michelle 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top