STALLKOS FOR LITEN & STOR

For en herlig helg og ikke minst været! Det å endelig våkne til skinnende sol, grader som stiger på gradestokken, gir enn virkelig masse positivitet og glede. Endelig kan jeg si go home ME, jeg tok kontrollen.. men må samtidig si, takk for den smellen etterpå! Jeg prøver hele tiden og finne en balansegang, men merker det enda er vanskelig. Trenger nokk bare litt tid for å lære mer om kroppen min, og lære meg å jobbe på lag med den. 

I går skinte solen og gradene steg hele tiden når jeg kastet blikket over for å sjekke hvor mye varme som hadde tenkt å komme. Det var en herlig glede å endelig se at varmen begynte å komme, og sannelig tok vi frokosten ute både i dag og i går. Vi hadde en heidundrende effektiv dag i går, en så effektiv dag er det lenge siden jeg har hatt. Og sannelig var det godt å føle at jeg hadde klart å gjøre endel ut av dagen i går. På formiddagen koste vi oss ute i flere timer. Meg og M.A møkket ut av boksen til hesten min, børstet han og til å med fikk trent han litt. Vi labbet litt rundt ute og kjente på hvor godt det gjorde da solen skinte og varmet opp kroppen. Frokosten tok vi ute, bedre sakt i stallen sammen med hestene. Det var mynter og glad stemning og jeg merket at det fine været, fule kvitringen, varmen og alt jekket opp humøret til oss alle. Det var helt fantastisk! 

M.A hadde ingen planer i går om å ta kvilen sin lengre, og etter bare en liten time var hun i full vigør igjen! Det er som folk sier “jula varer helt til påske”, og i dette tilfelle til å med over påsken. Jeg stelte i stand og begynte å lage ribbe middag! Som er en av mine favoritt middager. Men den sto i ovnen fikk min mamma passe på den, for meg og M.A forsvant ut på sykkel tur og kjøpte inn resten av ingrediensene som vi manglet. Jeg var fult klar over at å sykle tur var noe som kom til å ta knekken på kroppen min, men jeg trosset den delen for vi skulle ut å gjøre noe kjekt sammen! Og hva er ikke mer koselig enn en herlig sykkeltur i finværet, der både kroppen får trent seg litt, og M.A får kose seg bak i sykkel vognen og samtidig få seg en liten tur og være ute i frisk og god luft. 

Vi fikk handlet det vi trengte og samtidig fikk vi gitt oss selv en god belønning, det var jo nemlig lørdag! Is ble derfor kosen som vi spiste på vei hjem på sykkelturen våres. Og det var hele tiden en mynter klang av en herlig barnestemme som trallet og pratet bak i vognen. Skikkelig koselig og samtidig hardt for en kropp med ME. Men i går var det min tur å ta litt styring. Jeg fikk laget ferdig middagen, og kroppen lyste stert opp med varsel trekant. Men ikke minst, tiden fløy og plutselig var det kveld. Jeg tror kroppen min var veldig glad for at kvelden var kommet, men jeg trosset den igjen og M.A fikk leke og kose seg masse i badekaret før det var leggetid. 

Når kvelden hadde senket seg og jeg lå strekk ut på sofaen, var det herlig å tenke igjennom hvordan dagen hadde vert. Jeg hadde klart å fått gjort så mye på en dag, og var kjempe glad for det. M.A hadde storkost seg hele dagen og kroppen min fikk bare vandre sin egen vei, for alt i alt var jeg kjempe glad. Jeg følte meg totalt mørbanket, men det fikk nå være. Jeg klarte å utføre masse på en dag, og jeg var stolt. 

I dag merker jeg at nivået er mindre, og jeg har fått min straff ifra ME.. Men solen skinner og vi tok sannelig frokosten ute i dag også, bedre sakt i stallen. Jeg fikk møkket ut boksene, med go hjelp av M.A, og nå ligger hun å hviler og lader opp til mer kjekke ting. Jeg prøver så godt jeg kan å holde kroppen i gang i dag, men merker det krever utrolig mye energi og styrke for å klare det. Men får nyte finværet mens det er her, for så varierende som det er kan det plutselig være drittvær igjen.. 

Jeg har fått filmet litt ifra da M.A var så fink å hjalp meg å møkke ut av boksene, og ønsker å dele dette med dere. Jeg håper dere har hatt en flott helg, og at dere liker filmen. Beklager også for at skrivingen min nokk ikke er helt på topp i dag, men jeg har en liten kamp inni kroppen min, og derfor er ikke hode helt med. Skrivingen kommer sterkere tilbake på bedre måter så fort hode klarer å fokusere bedre. 
 

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top