TANKE KJØR I DAFFE SØNDAG

Ja, så var denne helgen også på vei over. Tenk det, allerede har 2 helger fløyet forbi, og en ny uke står for tur. Dagene flyr forbi, og snart er vi halveis i januar. Jeg synes det er sprøtt og litt synn at tiden går så fort. Jeg skulle ønske dagene var litt lengre, å at vi hadde flere timer i døgnet. Slik at jeg kunne fått kost meg enda mer med hver dag og fått gjort enda mer iløpet av en dag. Ikke minst å få skape flere minner og opplevelser som skapes hele tiden. 

Denne helgen har vi hatt koselig besøk og fått noen spennende pakker i posten. Det har vert en flott helg og herlig å ha besøg av en sprudlende og glad vennine. Det å ha litt andre rundt seg av å til og få en liten forandring i hverdagen, gjør utrolig godt til tider. Enn får plutselig litt andre inntrykk og omgivelser, med å ha noen andre også litt rundt seg. 

Nå som søndag går mot slytten, skal jeg ikke legge skul på at jeg har hatt en dåven søndag. Jeg har ikke klart å yte og gjøre så mye som jeg hadde ønsket og planlagt, men det å klare å gjøre litt av planene enn hadde er bedre enn å ikke klare å gjøre noen. Jeg har også hatt en dag der hode har ver tlitt overfult. Det har vert en typisk dag i hode mitt der ADHDén min har kikket inn. Tankekjør og baluba i hode, som ikke har hatt noen planer om å ta hensyn til meg er det jeg har gått med i dag. Jeg har nokk ikke vert det største selskapet for de få som har vert rundt meg, men selskap har det hvertfall vert i meg når Mina Adeline har vert våken. Men når en liten og søt prinsesse sprader rundt og leker, snakker, danser, smiler og ler, blir det selskap i alle å en hver. Da går det ikke ann å være noe dårlig selskap. Men når hun la seg for kvelden har jeg kjent, jeg egnetlig like så godt kunne gravd meg dypt ned i sengen.

Tankene tok over i hode, og ikke kan jeg si spesifikt “ja det er det å det å de, jeg tenker på og som plager meg”, nei… Slik funker det ikke. Sier noen “Bø” til meg i slike situasjoner der tankekjøret er til stede, kan jeg raskt ende opp i tårer pga følelsenne mine er så langt ute på tur. Jeg blir aldri sinna når jeg har tankekjør, jeg blir mer “inni meg selv” for å si det på en merkelig måte, som mest sansynligvis veldig få av dere skjønner. Det er på slike stunder det er godt å ha noen rundt seg som bare kan gi deg en god klem, eller dra deg med ut å tvinge deg til å gjøre noe. Det er som hode til tider kødder med meg, og finner på masse ting å tenke på men samtidig klarer jeg ikke gripe fatt i det og samtidig så er det som det blir så mye følelser inni meg at jeg bare blir nedfor av mye. Samtidig så noe inni meg innbiller seg at det er mye som er galt rundt seg og at enn bare føler seg totalt forlatt og alene. Sannheten i slike stunder er den, jeg er ikke forlatt og alene. Jeg har gode venner rundt meg, ikke den største mengden av mennesker som er gode venner for meg, men samtidig er det få og fantastisk gode venner som jeg er heldig og har rundt meg. Sannheten er også den i slike stunder at det er aldri noe som egentlig er galt, det er bare hode og følelsenne mine som kødde der til, fordi jeg mest sansynlig er sliten. Men alle blir slitne iblant, og da er det utrolig hvilken måter kroppen kan gi beskjed om at enn er sliten på. 

Nokk mas og fjas ang tanke kjør, alle har det iblant og de fleste der ute kjenner til det. Ingen dager er like, men alle dager kan enn gjøre til en flott dag. Det handler bare om å gripe fast i det som er positivt og som enn har fått glede ut ifra iløpet av den dagen, så har enn skapet en flott dag. 

Somsakt har det vert en daffe søndag, vi har ikke gjort det største. Men siden jeg har ent opp med både bihule betenelse og brannkopper, og har fått et evig apotek med medisiner for dette som jeg må ta.. Så er det nokk en påkjenning i seg selv for kroppen min. Heldigvis går det over, å allerede er jeg på bedringens vei. Så nå har jeg bare nedtelling til penselin kuren er over, slik at jeg kan få være oppe å gå igjen å slippe det evige medisin apoteket som jeg har måttet innta hele 4 ganger til dagen. 

Jepp, det er spørtt hvor mye tull enn må stappe i seg til tider, bare for å bli frisk ifra unødvendige baselusker som herjer i kroppen. Heldigvis blir de snart kastet ut for godt, ettersom min kropp ikke er en ledig leilighet for baselusker.

Jeg håper dere alle har hatt en flott helg, og får en fantastisk uke som nå står for tur!
Og at dere andre er heldige å er friske og ikke har noen uønskede innflyttere av baselusker som har overtatt kroppen for en kort periode. 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top