Perfect weekend


Helgen gikk i et! Timene fløy av gårde og savnet etter flere timer i et døgn og flere dager i en helg, ble godt lagt merke til! 

Som tidligere nevnt har jeg og Mina Adeline vert bortreist denne helgen, som nylig er over. Vi tok toget alene på fredag, og det gikk kjempe bra! Jeg merket fort at min datter var full av energi, ettersom hun både var høyt og lavt etter kort tid imellom. Alt skulles ta på og helst smakest på. Snakke og sitte selv i eget sete, var også tingen. Søvn var virkelig oppskrutt, men heldivis inntraff søvnen øynene hennes og hun ble rolig helt på slutten av tog turen. Rolig var hun jo egentlig, med tanke på at hun bare hadde det veldig kjekt og ikke gren noe! Så det gikk mye bedre enn forventet! 

Da vi kom til egersund ble vi hentet av min pappa. Han hadde fått lånt barnesette og fikset en bil så vi hadde plass til vognen og bagasjen. Han har egentlig bare en to seter, så derfor måtte han få låne en bil. Jeg var utrolig glad for at han også hadde fikset et barnesete, så jeg slapp å ha med eget barnesete. Bagasje var det nokk av ettersom det er ikke lite som trengs å ha med når en reiser med et lite barn. Men dette gikk bra å vi fikk plass til alt! 🙂 

Før vi kjørte hjem var vi innom en butikk å kjøpe madrass til Adeline, så hun kunne ha i Hello Kitty reisesengen sin, etterfølgt av at vi var å handlet mat til oss alle. Det var utrolig koselig å starte helgen med å gjøre dette før vi kjørte hjem til Sokndal. 

Da vi kom hjem til Sokndal ble jeg tatt godt i mot av min snille vennine som også er min 3 menning. Dette var utrolig koselig, og hun var der med en gang jeg kom hjem til barndomshjemme mitt. En koseligere velkomst med å se at jeg hadde noen igjen på hjemplassen min, gledet meg utrolig mye. Selvfølgelig har jeg alltid familien min der men venner, er noe annet igjen. Det er ikke alle som alltid er der lenger, men ekte venner er der. Noe jeg ble veldig glad for å se. 

Videre ut over kvelden var det til å sette igang med kvelds stellet for Adeline og kveld mat, før det var tid for hun å legge seg. Jeg fikk kjempe koselig besøk videre ut over kvelder og hadde en herlig kveld sammen med to gode venniner.

Da lørdagen sto for tur, var det den dagen vi skulle reise bort å bli sminket og tatt bilde av. Spent var jeg og jeg gledet meg veldig til å slippe å sminke meg selv! Det var noe som mange nokk kjenner til, det heter Model lab. Det var utrolig kjekt å få være med på å til å kunne få noen bilder av meg, adeline og pappa sammen og til å få noen enkelt bilder og to å to bilder av oss. Forskellige bakgrunner og gode resultater som jeg bare ikke kunne gå ifra ble resultatet. Så en stort smil rundt munnen min var det da vi gikk der ifra å hadde med oss alle bildene.

Mina Adeline var jeg utrolig stolt over! Hun hadde vert super flink og ikke minst hatt en fantastisk tolmodighet til å holde humøret oppe å være med på dette.

Dagen videre på lørdag, ble til å gå på middag til mine fantastiske besteforeldre og slappe av der før det var kveld. Vi alle storkoste oss! Adeline fikk bade, smake gele og vanilje saus for første gang, leke masse og fikk kvelds maten der også før vi måtte hjem. Det var fantastisk å være på middag hos de igjen å få tilbringe noen timer sammen med de igjen.

Lørdagskveld ble der imot litt annerledes. Mina Adeline ønsket ikke å legge seg som vanlig. Trøtt var hun men urolig også etter lite og opphakket søvn på dagen. Dette ga resultat i en litt mer hektisk kveld som ble tilbrakt hjemme i barndoms hjemme mitt hos pappa. Adeline sov av å på å våknet ofte ut over hele natten. Lite søvn ble det, men humøret var uansett på topp hele tiden hos meg.

Søndagen kom overraskende for raskt! Timene hadde fløyet og dagene fant jeg fort ut var for korte og for få dager i en helg. Jeg hadde storkost meg sammen med alle, og dagene hadde vert helt perfekte! Jeg kjente på den at jeg hadde lyst til å være mye lengre å få tilbrakt enda mer tid sammen med de rundt meg der borte.

Før vi reiste ifra sokndal, ettersom min fantastiske pappa hadde valgt å ville kjøre oss hjem ijen (så jeg slapp å ta toget). Tok vi først en tur ut til noen venner av han så også har en datter som er bare noen få måneder større enn Mina Adeline. Sovnede var de begge små da vi kom der, men da di våknet ble det lek, latter og morro. Adeline syntes dette var litt uvanlig og ble reservert for høye lyder og felte noen tårer ettersom dette var veldig uvant. Hun er en jente som ikke er glad i høye og sterke lyder, hun liker at det er rolig rundt henne. Men det kom seg etter kort tid, å de to herlige små prinsessene ble sittende på gulvet og leke sammen med lekene til hun andre jenta som vi var på besøk hos. De var flinke til å dele på lekene og det ble ikke noe grining eller noe med tanke på at de byttet på leken de lekte med. De delte fint på dem og det ble en utrolig koselig og morsom tid før vi skulle reise.

Mina Adeline hadde det utrolig kjekt og det hadde vi andre også. Det var så koselig og se hun leke med en annen jente som var rundt hennes alder. Uansett om hun er noen måneder eldre enn Mina Adeline så spiller det ingen rolle, de koste seg kjempe mye å hadde en egen måte å snakke og komunisere på. Både jeg og foreldrene til den andre lille prinsessa var på gulvet og koste oss like mye sammen med de to små, som de gjor mens de lekte. Det var første gang de traff hverandre så blir veldig spennende neste gang de treffest igjen å skal leke sammen. 

Hjemreisen gikk utrolig bra! Mina Adeline sov store deler av turen hjem og jeg og min fantastiske pappa fikk snakket og hadde en veldig koselig kjøretur hjem til Birkeland. Jeg er veldig glad for at han valgte å ville kjøre oss hjem så vi slapp å ta toget, ettersom vi hadde fått utrolig masse klær og leker, ja mye mer! Det var rene julaften å mere til med tanke på alt Mina Adeline hadde fått og etter en så koselig og fantastisk helg kunne det ikke bli annet enn helt perfekt! 

Min pappa har venner som har valgt å gi klær, leker og mye mer til Mina Adeline. Dette er noe jeg er evig takknemlig for. Det er jo ingen billig ting å ha et barn. Barnetøy, leker, og alt koster. Det er høye priser på store deler av tingene så jeg er veldig glad for alt jeg har fått til hun. Siden hun vokser så fort å klærne forsvinner i fleng siden hun vokser ut av de, så var det helt perfekt å få 4 kasser og en pose med klær! Det var påde ute og inneklær. En større pose med masse leker, sko, leketeppe, gå leke (sånn som hun holder seg i å kan gå med, hvet ikke hva det heter. men det var uansett noe Mina Adeline elsket!) og sykkel. Ja det var utrolig masse hun fikk. Så nå er kleskapet hennes fylt opp med masse gode og nye klær. Det er nye klær for meg, uansett om de er pent brukt tidligere av andre barn. Noen av klærne hadde enda prislapp på seg, så jeg ble helt sjokert. Hun trenger jo alltid flere klær, men alt hjelper så er så utrolig takknemlig for at det finnes så snille og herlige mennesker som ønsker å gi andre klær på den måten. Det hjelper både meg og min datter, ettersom hun vokser så mye og snart må over i et større barnesete som ikke er noe billig og kjøpe! Så ble utrolig glad når Mina Adeline fikk alt dette, så jeg kan spare litt penger å heller legge de pengene i det barnesete som hun snart på over i (der et et barnesete som er større en det første som de har når de er nyfødte og babyer, hvet ikke hva de kaller de barnesetene som er etter de minste barnesete, men håper dere skjønner hva jeg mener). 

Helgen var helt fantastisk! Det er en helg jeg aldri kommer til å glemme og det var utrolig godt å reise hjem til hjemplassen min å tilbringe noen dager sammen med familien og vennene mine. Jeg gleder meg allerede til nestegang vi reiser bort, å håper det blir veldig kort tid til neste gang. Ble veldig glad for alt som skjedde i helgen, velkomsten av venner og familien, tingene Mina Adeline fikk, tiden og de herlige omgivelsenne rundt min familie, besøket der Mina Adeline fikk leke med en liten prinsesse på rundt sin egen alder, fotograferingen, bedre sakt alt! Det var helt perfekt. Det var også utrolig kjekt å tilbringen en helg sammen med min pappa igjen å se hvor stolt han er av meg som klarer tilværelsen som alene mor så bra. Han skrøydet så mye av meg, å viste tydelig at han var kjempe stolt av meg. Noe som gledet meg masse og som jeg ble litt sjokert over å høre, ettersom hverdagne min som alene mor en en selvfølge for meg med alt jeg gjør. Jeg så det ikke var en hverdag som er vanlig og en selvfølge for andre, så satt stor pris på å høre at han la merke til alt ifra de små tinge – til de større tinge som jeg gjor i hverdagen med Mina Adeline. Han viste at han og skrøydet av meg med alt jeg gjor og smilet mitt ble stort og var på rundt munnen min hele tiden. For meg er det min hverdag og naturlig, men for han så la han merke til dette og kommenterte det med positive tilbakemeldinger og gledet meg med dette. 

Alt ifra måltidene, matlaging, blei skifte, lek, oppmerksomhet, lærdom, kjærligheten til barne sitt, kvelds stellet, sikkerheten i bil, ja alt! Jeg merket at jeg satte stor pris på å høre at det jeg gjor som er min vanlige hverdag var bra og at det ble lagt merke til der jeg fikk positiv tilbakemeldinger, var noe jeg satte stor pris på. Alene mor tilværelsen er tøff men samtidi fantastisk, så at pappa la merke til alt jeg gjor på en så positiv måte, fikk meg til å føle at jeg klarer dette utrolig bra å at det jeg gjør og valgene med hvordan hverdagen til min datter er og lære måten jeg har til henne/oppdragelsen, er et valg som jeg har tatt meg hvordan den skal være for hun er et valg som har vert rett å som andre legger positivt merke til. 

Dette var en helg jeg kjente gjor godt for meg og min datter. Det var godt å komme rundt andre omgivelser og tenke på andre ting og få en liten fri helg ifra alt. Jeg gleder meg somsakt utrolig mye til neste tur vi skal ha bort igjen til sokndal! 

Jeg hadde jo tenkt å blogge å oppdatere dere her mens jeg var der borte, men tiden gikk i et og det var for lite timer i døgnet og ja rett å slett for lite dager i en helg. Så tiden fløy av gårde så derfor kom det nå en oppdatering på helgen. Ikke den lengste oppdateringen men dere får hvertfall et innblikk i hvordan helgen min har vert. Jeg legger ved en liten smakebit av noen av bildene ifra fotograferingen på lørdag, flere kommer i eget innlegg 🙂

Håper dere alle har hatt en flott helg!

Hvordan har fin helg vert?
Har du vert å blitt fotografert hos model lab?
Har du fått barneklær og leker av andre til barne ditt?

 

4 thoughts on “Perfect weekend

  1. femmephotography: Tusen takk 🙂 Så kjekt at du fotograferer selv 🙂 det gjør jeg også, men synes det er kjekt å gå i studio hos andre også å få en lettere mulighet til å få bilder av meg med familien og datteren min, ettersom jeg synes det er litt vanskelig å få til når jeg fotograferer selv 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top