Min datter har fått sitt første dyr

I helgen skrev jeg at vi hadde fått et nytt familie medlem her på gården. Dette var utrolig kjekt å få et nytt dyr på gården. Bedre sakt det er faktisk to nye familie medlemmer som kom til gården i helgen. Vi hadde gledet oss veldig til å få de hjem, og det med all grunn. Både jeg å min mor er utrolig glad i dyr å derfor har vi nå kjøpt to søte små kaniner. Den ene hadde jeg bestemt meg for skulle være min datter sin kanin og den andre er meg å min mamma sin kanin. Det er min datter sitt første dyr, og tro meg gleden hennes var ubeskrivelig stor! 

Om enn tror at et lite barn ikke kan vise glede over for ting, så tar enn virkelig feil! For det kan de. Om de ikke kan utrykke seg med ord, så har de et krops språk som snakker mye mer enn hva ord noen gang kan ha som betydning. Krops språket vil jeg egnetlig si er det sterkeste språket vi mennesker har til å kunne bruke til å utrykke oss og fortelle det vi ønsker. Det er noe alle har i seg og kan. Om enn er barn, voksene, døve eller til å med blinde så har vi et krops språk som taler for seg selv og utrykker alt. Det er nokk delte meninger rundt det, å det er jo egentlig bare bra. 

Da min datter fikk møte kaninene for første gang og se sin egne kanin ble hun helt i hundre. Hun ledde og var kjempe glad. Det var det virkelig ingen tvil om! Jeg fikk det heldigvis på film å har tenkt å legge ut film av det så fort jeg har fått reddigert den. Er utrolig sliten å har brukt de siste dagene til å slappe av å faktisk sove når min datter har sovet. Merker kroppen ikke er helt på topp men det kommer seg jo fort når jeg klarer nå å få slappe av litt når min datter sover. Jeg har også en nakke skade som jeg fikk da jeg var 16 år, da ble utsatt for en kolisjon med mopeden min i en bil. Så har hatt noen tøffe morgener der ryggen og nakken har vert veldig dårlig, men det har blitt lettere når jeg har kommet igang med morgen rutinene. Da har dagen blitt mye lettere 🙂 Dagene blir jo lettere og helt herlige når jeg har en så glad og fantastisk datter som får smilet og latteren min frem hver eneste dag, og opp til flere ganger iløpet av dagen. Hun er virkelig det som betyr mest for meg! 

Hver dag etter vi fikk kaniner har min datter vert med å gitt de mat og kost med de. Hun ler å koser med de selv også når vi er ute hos de. Det er virkelig ingen tvil om at hun er utrolig glad i dyr. Hun er også veldig fasinert av go bitene som vi har til kaninene og ønsker mest å spise de selv, noe hun ikke får lov til! Hun tar over hele god bit posen å skal holde den å vil helst ha posen opp med hunnen, men alt skal jo opp imot munnen nå som tennene har kommet tydelig ferm og andre tenner er godt på vei frem også. 

Jeg har fått tatt noen herlige bilder også av hun når vi har vert ute hos kaninene som jeg tenkte å vise dere. Flere bilder vil også bli lagt ut senere når filmen er klar til å bli vist for dere. Men her kommer noen få bilder som jeg tenkte å vise dere nå. 

Disse bildene er tatt ifra første gang hun fikk se og treffe kaninen sin og andre gangen hun traff og så kaninen sin. Bildene sier mye selv, men som dere kan se er hun utrolig glad i kaninen sin allerede og stor trives med å være ute hos de. Vi har de i stallen i en egen stor gare der vi kan gå og sitte inni. Så de har stor og god plass til å bevege seg på. Vi er alle super fornøyde og kjempe gla i kaninene allerede. de er lett å raske og bli glad i, for de er jo bare så fantastiske <3 

 

Er du glad i dyr?
Liker barne ditt dyr?
Har du dyr?

 

 

11 thoughts on “Min datter har fått sitt første dyr

  1. Hei. Jeg har aldri vært på bloggen din før, så lurer på hva grunnen til at ungen din ble født prematur var? Jeg venter selv et barn snart 🙂
    Kjempe kjempe søt kanin, heldige <3

  2. .: Hei. Koselig at du var innom bloggen min og at du la igjen en kommentar 🙂 Håper du likte bloggen min! 🙂 Grunnen for at min datter be født som prematur var fordi jeg ble langt inn på sykehuset med en alvårlig infeksjon i kroppen. Jeg ble behandlet som om det var blod forgiftning, men de fant ikke ut hva det var som var årsaken til denne alvårlige infeksjonen. Siden jeg var gravid å fikk så sterk behandling + de ble bekymret for min datter så valgte de å sette igang fødselen ettersom de var usikre om det kunne ha noe med graviditeten å gjøre. Hun ble derfor født 5 uker for tidlig og ble født som prematur. De fant ut etterpå når hun var født at den alvårlige infeksjonen ikke hadde noe med graviditeten å gjøre, men de fant ikke ut eksakt hva som var årsaken til dette. Jeg ble frisk igjen å ble liggende over litt lengre tid på sykehuset siden min datter måtte ha litt hjelp der inne. Mer om dette kan du lese om i arkivene her om du ønsker –> http://xtinemichelle.blogg.no/livet_som_mamma_til_mina_adeline.html

    Så kjekt at du venter barn 🙂 Hvet du om det blir gutt eller jente?

    Tusen takk 😀

    Håper du får en flott dag videre!

  3. Hei igjen 😀 Ja, jeg likte (og liker fortsatt) bloggen din 🙂 Å uff, så leit å høre. Håper det går bra med dere nå. Så dumt at legene ikke fant ut hva årsaken til infeksjonen var. Vet du om denne infeksjonen hadde et navn?
    Jeg får ei jente 🙂 Gleder meg.
    Ha en fin dag <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top