Realiteten som alene mor

Det er ingen drømme situasjon, men det er en realitet. Det er flere som opplever å sitte i en sånn situasjon. Men det er mye tøffere og utfordrene enn hva mange av dere tror!

Nå over lengre tid har det blitt mer å mer vanlig å være alene mor, oppdra et barn alene å forsørge det alene. Det har også blitt flere alene fedre med et barn men det er ikke mange vi hører om. I noen situasjoner har den ene parten en tildens med å ikke se alvoret i det å få et barn å deretter ikke stille opp for barnet sitt uansett og ta del i barnet sitt liv ifra starten av. Det er ingen lek å få et barn, det er mye og et stort ansvar!

Det å være alene mor er ikke en lett situasjon å være i, det er en utfordrende og til tider tøff situasjon. Det er ingen drømme situasjon for noen, men samtidig er det viktig og gjøre det beste ut av det. Det er aldri barnet som gjør at det er en utfordrende situasjon men det er somregel situasjonen som oppstår mellom de to som er foreldre til barnet. Å det er det som gjør det vanskelig. Det er flere ting som kan skje og oppstå som er vanskelige i en situasjon der du er alene med et barn. Men samtidig er det enda flere gode ting som oppstår å det er gleden og godheten som du får i hverdagen sammen med barnet. Et barn er bare godheten selv og den store lykken i livet og hverdagen. Jeg sier ikke at det er vert å prøve å bli alene, for det er de ikke! Alt skjer jo med en mening tror jeg, å ut ifra forskjellige situasjoner og hendelser er det som oftest da en større bakgrunn som er forklaringen til at enn er alene med et barn.

Jeg er klar over at noen av dere lesere tror at mitt liv som alene mor er helt topp å er et super lett liv og situasjon. Men tro om igjen, da har du virkelig ikke vert alene med et barn å vet hva du snakker om. Jeg skriver å legger vekt på det som er positivt mye av tiden, grunnen for det er fordi jeg oppnår ikke noe med å sette meg ned å fokusere på det som er negativt. Enn må finne det som er positivt i hverdagen å livs situasjonen som enn er i å holde fast på det.

Er barn har aldri bedd om å komme til verden, det er vi mennesker som gjør at barn kommer til verden! Jeg trenger ikke å ta ?blomsten å bien? historien her nå, den kan dere alle. Men når et barn kommer til verden er det utrolig trist at den andre parten av å til velger bort sitt eget barn, prioritere hva enn selv ønsker enn å tenke på å prioritere sitt eget barn. Det å gi et barn kjærlighet vil jeg si er det viktigste i livet. Det er selvfølgelig mye mer som er viktig men kjærlighet er nøkkelen til alt ettersom kjærlighet bare er godhet.

Selv har jeg et barn og er alene mor til barnet mitt. Det er en 24/7 jobb. Det er en jobb som ikke varer ifra 9 ? 3 på dagen og deretter kan gå hjem å spise middag å gjøre det jeg vil resten av dagen. Det er en jobb som varer livet ut, det er en jobb der jeg gjør alt alene hver dag. Jeg har det helt flott i hverdagen å livet mitt sammen med min datter å jeg ville aldri ha forandret livet mitt og hverdagen min på noe som helst måte. Jeg er uendelig stolt over hun å hun er et fantastisk barn som jeg elsker mer enn noe annet. Selv hadde jeg gått i døden for mitt barn om det sto om det. Det er aldri tvil i min kjærlighet for min datter ettersom den er så uendelig stor.

Mange ser ofte ned på de som er alene mor og mange snakker negativt om dem. De har ikke de beste tankene å meningene rundt de som er alene med et barn. Det de ikke vet somregel er hvordan livs situasjon de som er alene mødre av å til er i, de vet ikke hva som skjuler seg bak smilet å oppi hode til ei som er alene med et barn. De vet ikke hvor mye press å utfordrende situasjoner de ofte blir satt i og hvilken kamp de til tider kjemper for sitt eget barn. Det er mange som går rundt med mye tanker å bekymringer omkring sin livs situasjon som er oppstått pga det er to parter det angår som regel uansett om enn er alene. Enn prøver hele tiden å gjøre det som enn føler er rett for barnet og enn prøver hele tide å beskytte barnet sitt.

 

Ettersom jeg blogger mye om hverdagen å livet mitt som alene mor å legger ofte vekt på det som er positivt i hverdagen er det ikke en oppfordring for andre til å bli alene med et barn. Det er helle ingen oppfordring for andre med å bli en ung mor. Det er en stor oppgave med å få et barn å en har et uendelig stort ansvar hele tiden. Grunnen for at jeg skriver mye om det som er positivt er fordi hverdagen min sammen med barnet mitt er positivt, det er situasjoner som oppstår uten om som ikke jenta mi er grunnen til som er tøft. Selvfølgelig jeg er et menneske å blir sliten jeg også, men jeg er heldig og har et barn som er en fryd å ikke noe vanskelig å være alene med. Når hun sover om dagene har jeg muligheten til å sove, slappe av om jeg ønsker eller om jeg ønsker å brukte tiden min på å gjøre hus arbeid så kan jeg det. Det er hva jeg selv ønsker å bruke den tiden på.


Men en ting er viktig og huske på, barnet er aldri skylden i noe, det er foreldrene til barnet! Og om enn er alene mor/mamma, alene far/pappa eller er i et forhold så er en like mye verdt, like gode som alle andre foreldre å kan gi et barn like god, stabil og trygg oppvekst. Situasjonene som oppstår rundt det å være alene er aldri barnet sin feil, det er de som skal være di voksne i situasjonene som har skylden i at ting blir tøft.

Så vær så snill å ikke se på det jeg skriver om i hverdagen min med hvor fint alt ting er som om det er en oppfordring til andre med at det er lett å være alene med et barn, for det er de ikke. Selv er jeg 22 år, så vet jeg at jeg er heller ikke helt voksen enda. 

Ops! Denne bloggen er skrevet ut ifra mine personlige synspunkter å meninger. Den omhandler ingen på noe vis. Rene meninger å tanker ifra meg som mamma og hva jeg ønsker over for mitt barn, som kanskje andre også ønsker over for sitt barn!

 

2 thoughts on “Realiteten som alene mor

  1. Sykt fin blogg! Hvis du vil kan du jo skjekke ut min blogg og kanskje legge igjen en kommentar hvis du vil 🙂 det hadde vært snilt! 🙂 (smygengullet.blogg.no)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top