10 fakta om fødselen til Mina Adeline

Har blitt litt inspirert av andre mammabloggere med bloggene der de skriver 10 fakta om fødselen. Så her kommer, 10 fakta om fødselen til Mina Adeline

 

obsession-black-heart-love Mina Adeline ble født som prematur 5 uker før termin
obsession-black-heart-love Fødselen ble satt igang pga jeg hadde en alvorlig infeksjon i kroppen
obsession-black-heart-love Fødselen tok 6 timer og 45 min og  jeg hadde 3 press rier på 8 min så var hun ute
obsession-black-heart-love Vi var 4 generasjoner på fødestuen da Mina Adeline ble født
obsession-black-heart-love De vurderete hele tiden under fødselen om jeg måtte ta hastekeisersnitt
obsession-black-heart-love  Jeg Ble behandlet som om jeg hadde blod forgiftning før og etter fødselen
obsession-black-heart-love Mina Adeline sin momma (min mamma) klippet navlestrengen
obsession-black-heart-love Fikk ha Mina Adeline bare kort tid på brystet før hun ble trillet avgårde pga de var redde for at lungene hennes skulle kolapse 
obsession-black-heart-love Mina Adeline lå på nyfødt intensiv for premature flere dager før jeg fikk ha hun på rommemitt ettersom hun trengte hjelp å overvåking i starten av
obsession-black-heart-love Vi var ca 3 uker på sykehuset før vi fikk reise hjem

 

 

7 thoughts on “10 fakta om fødselen til Mina Adeline

  1. Vil bare si en ting og det er at jeg også er for tidig født husker ikke hvor mange uker men,det var i hvertfall det jeg skulle si.

  2. MalinogLucas: Tusen takk, det var kjekt å høre 🙂 Så spennende å høre om flere som har fått så mange uker før termin 🙂 Måtte han ha noe hjelp eller klarte han seg bra selv etter fødselen? 🙂

  3. Han klarte seg veldig fint 🙂 Cpap i ett døgn, sonde i en uke, behandling for gulsott 2 ganger- 24 timer hver gang og overåknng i 9 dager. Han var også 2197g når han ble født, så ikke kjempeliten heller 🙂 Vi reiste hjem fra sykehuset etter 9 dager og det har gått veldig fint siden. Nå er han en stor gutt på 17 mnd og 10 kg! 🙂
    Hvordan gikk det med dere? Hvor stor var hun når hun ble født? 🙂

  4. MalinogLucas: Det var godt å høre 🙂 Så bra at han har blitt så stor nå å veier hele 10 kg 😀 Det gikk kjempe bra, hun var 47 cm når hun ble født å veide 2770g 🙂 Så hun var egentlig stor synes de på sykehuset til å bli født 5 uker for tidlig. Hun hadde også Cpap og sonde. Sonden hadde hun lengst å Cpap hadde hun 2 døgn. Hun ble også behandlet for gulsott 3 ganger å lå på overvåking en stund (klarer ikke å ta igjen hvor lenge, for dagene gikk i et). Hun gikk veldig ned i vekt etter fødselen så vi måtte være inne på sykehuset i ca 3 uker. Hun ble også fraktet raskt bort ifra føde stuen etter fødselen pga de var redde lungene skulle kolapse. Men alt gikk bra å hun har lagt kjempe fint på seg nå å vektturven ser ut til å ha blitt gjevn nå 🙂 Det er så godt å høre om andre som har fått premature barn å som kjenner til sånn situasjoner å som det har gått så bra med 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top