LYS I ENDEN AV TUNELLEN


Du er helt unik og jeg elsker deg over alt på denne jord. Du er mitt liv, du er mitt alt, du er mitt lys i enden av tunellen. 

Kjære Mina Adeline. Min vakre datter, min styrke – motivasjon – mitt alt! 
Du kom som en gave sent ifra himmelen. Du vokste opp i min mage, og jeg bar deg frem. Du lot meg få kjenne hva det ville si og ha det mest dyrebare noen sinne i min mage, og du fikk meg til å se at kroppen min er unik. Du kom til verden tidligere enn forventet, men en gledes dag var det da jeg endelig fikk holde deg tett inntil meg. Det var hjerteskjærende da du i en rask fart ble trillet bort for hjelp trengte du, som prematur. Du viste en styrke og en kampvilje du viste at det er lys i enden av tunellen og at sammen klarer vi alt. 

Du var en sterk og flink jente, som sto på! Du ble ifra dag en av min store motivasjon, for det å se deg kjempe deg igjennom de første dagene og ukene, og vise hvordan du fikk fremgang hele tiden, motiverte meg. Du viste meg så mye uten at du kunne prate, og du ble mitt forbilde. Du fikk meg til å tenke å nye baner som jeg aldri hadde tenkt før, du fikk meg til å se at det å leve i nuet er en bra ting. Det å se positivt på ting, og snu alt over til det positive er en styrke og en bra ting. Jeg husker enda ditt første smil, og det fikk meg til å bli rørt til tårer. Samt også din første latter. Hele din fremgang og utvikling fikk meg til å boble over av stolthet i høyere nivåer enn jeg hadde trodd kunne gå. 

Vi har vokst sammen, utviklet oss sammen, og lært sammen. Det er ingen fasit, bruksanvisning eller noe ved å være en mamma – men sannelig har vi vært et perfekt team som klarer det utrolige. Eple faller ikke langt ifra stammen, og du er som å se meg selv da jeg var liten. Du bringer frem latter og smil, uansett hva. Du er en solstråle og min skinnende sol. 

Du er snart 3 år, og tiden den flyr. Du har lært så mye, utviklet deg, og hver dag lærer du meg og utvikler deg mer. Samtidig har du lært meg så uendelig mye som du ikke er klar over. Jeg som er din mamma skal ha svar på alt, skal være den tøffe og den modige, jeg skal være ditt forbilde, og din styrke. Jeg prøver så godt jeg kan å være alt, men det du ikke vet er at du er den som også former meg. Du lærer meg så uendelig mye og det er du som gjør meg sterk, modig og motiverer meg til å klare å hoppe i mine frykter og komme meg igjennom dem, for å vise deg at det ikke er farlig. Bare noe så lite som maur, jeg er liv redd maur, men jeg er med deg og ser på maurene, snakker om dem, og viser deg at det ikke er farlig. Jeg er redd for deg hele tiden, og bare nå når du øver på å sykle er jeg redd du skal falle og slå deg. Jeg ønsker hele tiden å beskytte deg for alt, men samtidig kan jeg ikke gjøre det. Jeg kan veilede deg og motivere deg til å klare ting og nå nye høyder med utviklingen og lærdom, men jeg kan ikke pakke deg inn med puter over hele deg for å passe på at du ikke faller når du springer rundt og øver på å sykle. Jeg som skal ha svar på alle de smarte spørsmålene som du kommer på, sitter ofte å tenker på dine spørsmål i ettertid og til tider må søke opp for å finne riktige og gode svar, slik at jeg kan lære deg det som er riktig. Jeg har alltid likt å lage mat, men aldri har jeg prøvd meg på å så mye ny mat som det jeg har gjort etter jeg fikk deg. Aldri har jeg klart å lage grøt f.eks uten at gryta har sett grusom ut i bunnen etterpå, men sannelig klarer jeg det nå. 

Det er så mye du har lært meg, samtidig som du ikke er klar over det. Men når du blir stor skal du få vite hvor mye du har gjort for meg, og du skal få vite hvilken solstråle og styrke du er for alle oss rundt deg. Du er så omtenksom, godhjertet, passer på andre rundt deg, du elsker å være rundt dyrene og du viser alltid en stor glede og lykke for alt. Små ting blir store ting, for ingenting blir tatt forgitt. Du har en slik positiv holdning og utstråling, som smelter alle sine hjerter. Du viser takknemlighet og høflighet, selv om du bare snart er 3 år. Du er helt unik og jeg elsker deg over alt på denne jord. Du er mitt liv, du er mitt alt, du er mitt lys i enden av tunellen. 

Kjære Mina Adeline, du er unik <3 


 

2 thoughts on “LYS I ENDEN AV TUNELLEN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top