NÅR ER DET PÅ TIDE MED FILTER?

Det er ingen hemmelighet at jeg lett kan bli revet med under samtaler, engasjere meg kanskje en liten dråpe for mye og samtidig har sterke å klare meninger. Det har blitt vist både her på bloggen og i hverdagen der de som er rundt meg av både venner, familie og kjente nokk har lagt merke til dette. Det kan være både en positiv ting og en ulempe, for når filteret ikke kommer frem alltid når det trengs kan det utvikle seg til samtaler som ikke alltid er like kjekke.

Jeg har fått dele mange tanker å meninger her med dere, og delte meninger er det alltid. Som igjen er bra det også. Det er bra vi er forskjellige å mener forskjellige ting, for det hadde vert veldig kjedelig om alle mente det samme. Vi er alle hvert individ med tanker å meninger, samtidig som noen viser den tydeligere enn andre. Det jeg har lagt merke til er at de som ikke mener det samme er raske med å skrive negative å til tider veldig usaklige kommentarer, mens de som mener det samme ofte ikke sier noe. Men slik er det bare.

Jeg har i alle år hatt sterke meninger å tanker, og jeg har tydelig vist dem. Jeg har ADHD, men samtidig er ikke det noe unnskyldning. Alle som både har ADHD og ikke har det kan ha like sterke meninger, og til tide glemme filteret.

Selv er jeg glad for at jeg er slik som jeg er å jeg har fått brukt det til noe positivt, nemlig å blant annet kunne hjelpe andre rundt meg. Det å kunne hjelpe andre er helt fantastisk å det gir en så god følelse. Jeg merker også at min datter har sterke meninger å en sterk vilje, som jeg synes er kjempe bra. Det er så viktig å ta det med seg videre i livet, men samtidig bruke det på rett måte og ikke bruke det som en negativ ting.

Jeg merker at filteret ofte blir glemt på bloggen, men filteret kommer frem når det trengs. Bare kanskje jeg noen ganger må huske å heller bli stille når jeg har talt mitt å ikke forsette å prate, for enn må til tider velge sine kamper om når det er nødvendig å kjempe for det som er riktig og når det er nødvendig å bare delta på å si sine meninger å la andre mene noe annet.

Jeg kunne skrevet så mye mer om dette, men kjenner jeg trenger å hvile hode.

Men hvordan er du? Har du sterke meninger og husker du på å finne frem filteret når det trengs?

One thought on “NÅR ER DET PÅ TIDE MED FILTER?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top