AVIS INTERVJU – MER PERSONLIG ENN NOEN GANG!

Påsken er nå over, og en vanlig hverdag var det vi våknet opp til igjen i dag. Barnehage dag, butikker som er åpne, og selvfølgelig rein! Det har vert en koselig påske, som virkelig har godt skremmende raskt! Først når påsken startet var jeg usikker på hva vi skulle gjøre de forskjellige dagene, slik at de ikke skulle føles så lange for M.A, men før jeg viste ord av det – var dagene fylt opp! Som dere har sett har vi hatt påskeverksted, vert ute og kost oss, vert på familie besøk, osv. Men mer om det kommer – litt sent men når tiden ikke har strukket helt til, blir det litt senere enn planlagt. 

Som flere av dere nokk har lagt merke til, dukket kjente fjes opp i avisen agder i påsken. Både på fremsiden og hele to sider inni avisen. Jeg merket flere la merke til dette, og jeg ble positivt overrasket av mange bilder ifra mennesker rundt som så oss i avisen, og som sente bilder når de satt med avisen med oss fremme. Det var kjempe koselig å få slike bilder og få så flotte å koselige meldinger ifra andre rundt. Det overrasket meg veldig! Jeg er ikke vant til slikt, men sannelig gjorde det godt og få slike koselige bilder og tilbakemeldinger. Det er ikke til ungå å legge merke til at dette faktisk er et intervju der jeg har valgt å være veldig personlig. Jeg har lagt filteret til sides, og svarer åpent og erlig på alle spr. Jeg legger faktisk ikke skul på noe, som for min del setter meg i en veldig sårbar situasjon! Jeg tenkte godt igjennom det før jeg valgte å være så personlig å åpen under intervjuet for både radio og avisen. Hadde jeg ikke følt at jeg hadde kommet så langt og bearbeidet alt og så på det som fortid og som at jeg har fått en styrke ut av det, så hadde jeg nokk aldri vert klar for å være så åpen som jeg var. 

Jeg ble kjempe fornøyd med intervjuet, og jeg syntes det ble et kjempe fint og åpent intervju som fikk frem mye og som satte ord på det som ble snakket om på en god måte ut ifra det jeg fortalte. Jeg håper intervjuet var en tankevekker for andre, en motivasjon til andre med å finne sin indre styrke når livet ikke er på topp, og til å se at vi kan alle klare å få ting til å bli positivt og bra uansett hvor mye negativt og vanskelig bagasje som enn bærer med ifra fortiden. Fortid er fortid, men vi har alle et valg om hva vi ønsker å snu den rundt til i fremtiden og nå tiden. 

Jeg har for en stund tilbake delt mange personlige hendelser ifra min barndom, og ifra tiden som mobbeoffer, men jeg tror noe av det som kom frem i intervjuet kom litt overraskende på noen. Det kom frem noe detaljer som jeg kanskje ikke har delt så mye om enda her på bloggen, men som jeg kanskje legge frem litt mer om etterhvert! 

// FIKK DU IKKE MED DEG INTERVJUET I AVISEN? – KLIKK HER FOR Å LESE HELE INVERVJUET NÅ! //

Mange vil nokk tro at de personlige hendelsenne og opplevelsenne som jeg har delt og som jeg deler til tider, blir skrevet som om jeg ønsker sympati og at jeg prøver å få andre til å synes synt på meg. Det vil jeg en gang for alle få bort på, fordi jeg har en helt annen baktanke og ønske med det! Først og fremt er jeg ikke en person som ønsker at andre skal synes synt på meg. Så de som tror det, kan nå legge den tanken tilsides. Jeg har faktisk godt uendelig mange ganger rundt meg selv og tenkt å tenkt, før jeg valgte å sette meg ned å skrive og dele så personlige hendelser ifra mitt liv. Jeg har jobbet masse med fortiden, og kommet meg videre, gjort det om til noe som har blitt til en styrke og som jeg i dag er takknemlig for. Jeg hadde jo aldri vert den personen som jeg den dag i dag er, om jeg ikke hadde hatt de opplevelsenne og den fortiden som jeg har. (mer om det kan dere lese om i intervjuet, enn at jeg skal gjenta meg selv). Etter mange runder med meg selv, valgte jeg å være såpass personlig å åpen på bloggen min om dette, i håp om at det kunne hjelpe andre. At mine opplevelser og erfaringer, kunne være en motivasjon, gi styrke, og pågangsmot og ståpå vilje når ting blir vanskelig. Jeg håpte og ønsket, samt også enda ønsker, at det kan være til hjelp for vertfall en person. Om det bare er for en person, så er jeg mer en glad for det. Da har jeg klart å være til hjelp, og gjøre noe bra med å dele så personlig opplevelse og tid ifra mitt liv. Jeg vet det er så mange som opplever mye av det samme som jeg gjorde da jeg var yngre. MANGE opplever dessverre mobbing, og det er en umensklig tøff kamp å klare å komme seg igjennom det. Derfor ønsker jeg og har ønsket hele tiden å kunne være til hjelp for dem, med å dele noen av mine personlige hendelser, og livet som jeg hadde som mobbe offer. Jeg kunne selvfølgelig gått enda mer i detaljer, men da hadde det blitt en hel bok å skrive! 

Det er ikke bare mobbingen som er i fokus under intervjuet og radio intervjuet! Bloggen er selvfølgelig hoved fokuset! Det er den som er grunnlaget for at jeg var på både radio og avisen. Jeg vant som mange av dere allerede vet, 2.plass i saleduck sin mom & dad blogger awards – igjen tusen hjertelig mange takk til dere alle som stemte, dere er gull vert! Jeg var den første ifra området her til å vinne en slik nominasjon i en mom & dad blogger awards. Som igjen er utrolig stort for meg å først bli nominert, og deretter stikke av med 2.plassen, ja jeg er mål løs! 

Invervjuet får også frem hvorfor bloggen ble startet, hva som motiverte meg, hva som gir meg motivasjon, og det forklarer og viser også litt mer om mitt liv og hverdagen. Det er et intervju som jeg synes er vert å lese, ikke fordi det handler om oss, men fordi jeg synes intervjuet ble såpass bra. Det er ikke for å virke selvgod eller noe! Det er bare slik at selve intervjuet er det første invervjuet jeg noen gang har vert så åpen og personlig under. Det gir en flott helhet og viser realiteten på et ekte vis. 

Somsakt vet jeg at mange av dere allerede har lest intervjuet og koste dere med litt lesing i påsken. Det var en tykk avis som kom ut onsadg, før påske! – masse lesestoff for alle både til og kose seg med ute i solen, de få dagene den var fremme, og inne når regnværet stod på. 

Til slutt håper jeg dere alle har hatt en flott påske, og tusen takk til dere alle som har sent flotte bilder og positive ord ifra å lest intervjuet. Det har gledet og enda gleder stort. For husk, bloggverden er ikke rosenrød og bare flott. Det er mørke perler som dukker opp med nett troll på slep. Så når det kommer positve tilbakemeldinger og kommentarer, blir jeg faktisk veldig glad og setter stor pris på dem alle. De private meldingene og mailene som også har kommet, blir jeg også veldig glad for å jeg leser dem alle samme. Prøver å svare, men er ikke alltid like godt å klare å svare med en gang hvis tiden ikke strekker helt til – noe den ikke gjør hver dag. 

Ha en flott dag alle sammen, og en flott uke! 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top