1 ÅR – 3 DAGER – 24 SIDER

// REKLAME // 

Minner kan bli lagret på mange måter! Noen av oss og sikkert det mest vanlige er å bevare minenne i hode og knipse et bilde av å til i hendelser som skaper minner. Nå som teknologien har utviklet seg så mye som den har ifra da jeg var liten, merker jeg at det å fremkalle bilder og bevare minenne på en måte som foreviger dem, er noe jeg er dårlig på.

Jeg husker enda tilbake ifra når jeg gikk gravid og alle de planene jeg hadde om at alt skulle dokumenteres og minner ifra hver tid skulle foreviges med å lage en bok som jeg fremkalte bilder å limte inn i. Det å sitte å skrive for hånd som dyslektiker og adhd person, samt også når enn er lane mor er ikke så lett som jeg hadde sett for meg. Jeg kjøpte en bok som jeg skulle bruke, startet med å fremkalle flere hundre bilder og dette ble gjort da jeg enda lå på sykehuset etter jeg hadde født M.A. Jeg hadde tid der jeg fikk komme meg ut litt og fikk litt frisk luft, og det var da jeg benyttet tiden på å fremkalle allerede bare på noen dager over flere hundre bilder. 

Jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle være flink og ta bilder, fremkalle dem, sette dem inn i denne boken og skrive til hvert bilde for hånd. Da jeg for snart 3 år siden skulle starte, sa det stopp! Jeg var ikke fornøyd med kvaliteten og fargene i bildene. Jeg hadde vert dom og lagt på at fremkallings maskinen skulle få fikse på fargenen selv, og ente opp med et resultat av at flere hundre bilder ble direkte søppel material. Nå sitter jeg her og ikke har fått fremkalt de bildene på ny, jeg har fremkalt andre bilder, men jeg har ikke den dag i dag klart å fått satt meg ned å starte på boken. 

Etter flere tusen bilder ifra snart 3 år med heidundrende opplevelser, minner, forandringer, kjærlighet, opp å nedturer, osv, sitter jeg her og bare har en liten brøkdel av det i papir form og enn bare på pc og ekstren hardisk. Det er direkte tragisk og virkelig til å skjemmest over. Jeg som hadde de store planene og har sett på barne bilder og baby bilder ifra når jeg selv var liten, har ikke klart å få tid til å lage til det samme til M.A. Bare en så liten ting får meg til å føle meg som et vrak. Minner ifra henenes første år, er minner som skal bevares og som vil bli kjempe kjekt for hun å se tilbake på, men heldigvis er det ikke for sent. 

Jeg har nå klart å funnet det som har passet meg perfekt for å bevare disse minenne, skrive til bildene og gjøre det personlig på en flott måte. Jeg er en person som liker å lage ting, jeg liker å ta bilder og få bildenen i en bok, samtidig som jeg ønsker at det skal være personlig preg og vakkert. Jeg fikk derfor en mail med tilbud i starten av året og blant annet var det en mail med tilbuds kode med rabatter til kunder hos Photobox. Dette var en mail som alle kunder hos Photobox får, og ikke noe mail pga jeg er blogger. Så kast bort de tankene. Dette innlegget er ikke sponset på noe sett å vis. De er betalt med flere hundre kroner av min egen lommebok, eller det var ikke helt sant. De er betalt med visa korte mitt som ikke ligger i en lommebok, men i mobil dekselet mitt! Der kom ble sannheten rettet opp i, så dere slipper å spekulere. Men tilbake til poenget. 

Jeg klikket meg fort inn og kom over disse flotte år bokene med årstatt på fermsiden. Der ente jeg først opp med å lage til en årbok for året som nettopp hadde fløyet forbi, året 2015. Etter ca 3 dager med arbeid med denne boken, fant jeg ut at jeg måtte jo ha en bok ifra året 2014 også. Når de først hadde slike år bok med både 2014 og 2015 på fremme på framsiden, måtte jeg kline til med å få laget begge deler, slik at det passet sammen. På bok nr 2 brukte jeg litt mindre tid, ca 2 dager tror jeg. Jeg hadde allerede fått satt meg litt inn i det, og fått funnet ut litt hvordan jeg ønsket å ha bøkene. Så etter ca 5 dager var bøkene ferdig og klikket hjem. 

Jeg følte jeg ventet i en evighet på disse bøkene men slik er det når enn venter på noe enn gleder seg til. Jeg tror ikke det i realiteten tok så lang tid før jeg fikk bøkene, det klarer jeg faktisk ikke å ta igjen i farten. Men da bøkene kom hjem var jeg i ekstrase. Det var to fantastiske foto bøker som jeg hadde klart å samle alle de store og mindre opplevelsenne og minenne ifra årene som hadde godt på bare 24 sider pr.bok. Jeg kunne velge å ha flere sider, men jeg klarte meg på de sidene. Jeg fikk skrive personlige ting til hver side og hadde alle mulighetene og ønskene som jeg trengte på å lage denne boken til en minnerik og flott bok som varer i alle år. Det å bevare minner på pc eller på ekstern hardisk, kan være risikabelt ettersom enn ikke vet hvor mange år det vil holde eller om pc en kresjer osv. Så det var en lettelse å få lage disse bøkene, og se at jeg hadde tid og alt som måtte til for å klare å endelig lage år bøker med minner ifra M.A sine første år. Det å sitte å lime inn et å et bilde, skrive til, osv, det er noe jeg har sett at jeg ikke har tid til å klare nå. Dermed ble redningen for meg disse fotobøkene ifra Photobox. De var lette bøker å lage, det krevde tid ettersom jeg er veldig prefeksjonist med hvordan jeg ønsker å ha ting, men samtidig fikk jeg alle mulighetene som jeg ønsket ved å lage en slik bok. Bildene kan ikke få riper i seg, og de er godt bevart på en flott måte. Kvaliteten og fargene på bildene er helt fantastiske! Endelig har jeg bilder som jeg er fornøyd med når de har kommet på ark, og ikke missfornøyd. Jeg valgte å gjøre alt selv, og ikke legge på noe som helst med fargejusteringer, osv. Jeg tok ikke sjangsen, men kan godt være det hadde blitt nydelig om jeg hadde tatt de valgene å benyttet meg av det også. 

Nå som jeg har for året 2014 og året 2015, sier det seg jo selv at jeg mangler ifra året hun ble født, nemlig året 2013. Den boken har jeg allerde planlagt hvordan skal være, men det er fremdeles bare i hode mitt. Så jeg må derfor snart sette meg ned å få lagt den siste boken. 

Det å lage slike bøker har jeg lagt merke til at andre også setter pris på. Det er flotte gaver til venner og familie, og det viser at enn har brukt tid på å lage noe til dem. Vell er det digitalt men det er en fasinerende fotobok som andre ser er personlig laget. Selv liker jeg dem veldig godt og er glad jeg har begynt å bruke denne metoden på å bevare bilder på. Jeg fremkaller enda bilder og setter inn i fotoalbum, men det blir så mange hundre bilder så det er godt å ha en bok der jeg samler utvalgte bilder ifra hele året ned til 24 sider. 


 

Er du også som meg og ikke har tid eller at hode blit tomt når enn prøver å sette seg ned å lage fotobøker med å lime inn egne bilder, skrive tekst til hvert bilde for hånd, osv, da vil jeg anbefale deg å prøve ut slike fotobøker. Enn kan lage fotobøker som dette på mange forskjellige nettsteder som har med foto og gjøre, men selv har jeg ikke prøvd ut selve fotoboken på så mange steder, og derfor kan jeg bare gå god for Photobox sin fotobok, ettersom det er den jeg har prøvd og er strålende fornøyd med. 
 


Klikk HER (Direkte link), Hvis du vil også vil lage en slik bok, eller ønsker å se på de andre tøffe foto produktene som de også har. 

Jeg vil også informere om at de har nå flotte tilbuder som enn kan benytte seg av, samt også er de flinke med å legge ut tilbuder som vi kunder kan bruke. Jeg er hvertfall overlykkelig for tilbud, det er noe jeg virkelig elsker! 


 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top