2 ÅR MEN ALLEREDE EN EKTE HESTEJENTE!

Ja hun er liten, bare 2 år! Men hun er virkelig en ekte hestejente!

Mange vil nokk si “det er jo ikke rart hun er så glad i hester. Hun fikk det jo inn med morsmelken!”.. Og vell kan jeg flire av den kommentaren som jeg har hørt mange ganger. Jeg tok graviditets bilder sammen med hesten til min mamma. jeg var i stallen og rundt hester igjennom hele graviditeten min. Jeg var med å reiste rundt på distanse ritt helt frem til bare noen dager før jeg havnet inn på sykehuset (der fødselen ble satt igang pga jeg var alvorlig syk!). 

Det sies at barn hører lyder, stemmer, sanger, osv, når de ligger i magen. Så hestelyder var jo noe Mina Adeline støtt og stadig hørte når hun lå godt inni magen min. Jeg hadde et utfordrende svangerskap, så det å være i stallen var den tiden av døgnet jeg klarte å være på bena. Det var takket være hesten min så gjorde at jeg klarte å holde meg på bena. 

Etter flere uker på sykehuset, fikk vi endelig komme hjem. Mina Adeline ble født for tidlig, som mange av dere allerede kjenner til. Men når vi kom hjem ifra sykehuset kunne ikke mine plikter som hestejente og stall jente stoppe. Mina Adeline var derfor tidlig med i stallen, sov i bæreselen på magen min da jeg gjorde rent i boksen, og gjorde andre plikter som enn har når enn har hest. Det var som lukten ifra stallen og hestene fikk hun til å roe seg, fordi hun sovnet så godt å sov veldig tungt når vi var i stallen og rundt hestene. Det var som en beroligende plass for hun å være. Jeg merket tidlig at stallen og hestene var noe hun virkelig likte. Hun var bare en liten baby første gang hun fikk sitte på en hest, og da var det allerede gjort. Hesteinteressen er som en interesse som hun er født med. Hun brenner virkelig for den interessen og nyter å få være rundt hestene og i stallen. 

Det er nesten skremmende å se hvordan en liten jente på 2 år klarer å gjøre alt hun allerede gjør med hestene. Hun er med å forer dem, både høy og kraftfor. Hun er med å møkker i boksene, steller hestene, rir og leier tur på dem. Hun gjør alt med dem uansett om hun er liten og bare 2 år. Hestene har også en enorm stor respekt for hun, noe som er spøtt å se. Allerede som 2 år har hun vert med på 1,5 times lang ridetur, der hun både skritter, traver og galoperer. Det skulle nesten ikke kunne gå ann, men det er realitet. Min lille prinsesse er en ekte hestejente. Og hun har et stort hjerte av gull som virkelig viser hvor mye hun fanger opp av hvilken plikter enn må gjøre når enn har hest, og hun gjør det av seg selv. 

Jeg har aldri opplevd en jente i så ung alder ha en så stor og brennende interesse for noe, sånn som hun har. Alt er hest! Hun snakker til å med i søvne om hest. Så tiden ferm igjennom er jeg veldig spent på å se hvordan blir. Men ut ifra hvordan den er nå, vil det nokk forbli en stor heste interesse hos hun. Jeg er veldig glad for at hun har en så stor interesse for det, fordi jeg synes det er en super flott interesse og ha. Så jeg er evig stolt mamma av Mina Adeline! 🙂
 

 


Jeg ønsker også å opplyse om at nominasjonen til årets vixen blog awards er igang. Jeg hadde blitt kjempe glad om dere flotte lesere hadde ønsket å ta dere noen få minutter, og nominert bloggen min! Dere må selvfølgelig se hvilken tittel dere føler passer best til min blogg, men selv føler jeg at disse passer: Årets livsstilblogg, årets gullpenn, årets blogger, eller den store æren av å bli nominert til folkets favuritt. Uansett hvilken kategori som dere føler passer best, blir jeg evig takknemlig!

For å nominere meg kan dere klikk her! 

2 thoughts on “2 ÅR MEN ALLEREDE EN EKTE HESTEJENTE!

  1. Så herlig. I går leide jeg rundt på en 3 år gammel jente på verdens største dressurhest.. mini er så flink å ri. Hun er jenten til en i stallen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top