PRETTY LITTLE PINEPEAK, LET ME RUN WITH YOU

// SPONSET INNLEGG/ TEST BLOGGER //

Et gledes hyl som nesten får taket til å løfte seg. En stor pakke er kommet! spenningen stiger til topp, hos både store og små. 

To års dagen sniker seg innpå oss med stormskritt. Adeline utvikler seg hele tiden, og jeg merker at hun er en jente som elsker å få være ute. Når jeg henter hun i barnehagen så har jeg lagt merke til at de har noen små søte sykler der, og Adeline har snakt om dem flere ganger når hun har vert hjemme. Jeg har virkelig fått kjenne på at min datter har ønsket seg en sykkel over en periode, men anledningen for å få det i hus, har vert noe annet. 

For kort tid siden, fikk jeg en mail som forandret alt. Jeg og min datter var blitt plukket ut (med bloggen min), til å få teste ut en Pinepeak Springsykkel ifra jollyroom.no. Gleden min steg til topps, da jeg leste denne mailen og jeg fikk sommerfugler i magen til den dagen kom, der Adeline også skulle få se hva som kom i hus. Den etterlengtede sykkelen som Adeline har ønsket å leke med, skulle endelig få komme i hus.

Pinepeak Springsykkel, er en sykkel uten trøer. Det er en sykkel der barna springer og bruker bena sine, men de har også bak bremse. De får en følelse av å meste det å sykle, men de får også bruke bena som farts motoren på sykkelen på en annen men god måte. Jeg føler de får ha en bakkekontakt videre, samtidig som de lærer seg å få nokk balanse til å klare å meste det å sykle. Det er en utrolig god balansetrening, samtidig som det er kjekt. Siden Adeline er 2 år om veldig kort tid, følte jeg denne sykkelen var helt super for hun. Jeg synes det er bra at hun får lære å meste det å sykle første gangen med å få fortsette å ha bakkekontakt, få bruke bena sine (med å springe for å bestemme farten), samtidig som hun får kjenne på å ha kontroll med å senke farten med bremse, hun får også trene balansen kjempe bra.

I sist uke kom dagen der pakken ankom. Jeg lurte meg avgårde for å hente pakken i mens Adeline sov, og min mamma satt barnevakt. Da hun våknet satte jeg på film kamera og hentet pakken. Etter få sekunder forsto hun hva det var jeg kom med, en pakke! Et gledes hyl som nesten fikk aket til å løfte seg, kom ut ifra den lille barne munnen hennes. Hun stormet bort til meg, og var helt i hundre mens vi pakket opp pakken sammen. Jeg tror hun ble veldig overrasket da hun til slutt så at vi hadde fått hjem en sykkel til hun, og ikke en hvilken som helst sykkel. En Rosa Pinepeak Springsykkel.
 

Jeg med min ADHD er ikke den flinkeste til starte med å lese bruksanvisning. Jeg sjekker fort over om det er bilde forklaring, og deretter setter det i hop uten forklaring. Det var for meg min første gang, der jeg satte i sammen en sykkel. Jeg sjekket selvfølgelig bruksanvisningen, men ente med å legge den til sides. Etter en god stund, fant jeg ut at bruksanvisningen måtte til. Det å sette i sammen en sykkel sier seg mye selv, men når det er et barn som skal bruke det, er det viktig å få det helt rett. Derfor vil jeg råde dere alle til å bruke bruksanvisning. Det er jo faktisk en grunn for at det følger med slike ting, om vi ønsker å innrømme det for oss selv eller ikke. 

Etter lengre tid og prøve sitting av den underveis, siden det virket som det var en liten jente som ble utålmodig underveis, ble sykkel klar til slutt. Så fort Adeline så det ferdige resultatet var det ingen tvil. Vi måtte raskt få på oss både sko, jakke og hjelm. Vi måtte ut på sykkeltur! Vår aller første sykkeltur.

Siden dette er helt nytt for Adeline, måtte jeg støtte hun og hjelpe hun. Men om kort tid, tror jeg hun springer rundt alene med den flotte springsykkelen sin. 

Frem til nå er jeg strålende fornøyd med Pinepeak Springsykkel. Den er i en nydelig og behagelig rosa farge, men de har den også i en flott og behagelig blå farge. Den har et sete og styre som enn kan justere i flere høyder, slik at det passer over lengre tid til barnet. Jeg er positivt overrasket over hvilken kvalitet det viser seg å ha, materialet virker solid og godt. Springsykkelen er lett og bære med seg, og lett til å få frem over for barnet. Det er i en tyngde som gjør at barnet også klarer å meste den. Rammen på springsykkelen er en stålramme. Den har håndtak som er av gummi, og dekkene er EVA-dekk. Samt også at det er håndbremse på den. Som gjør det praktisk for barna til å kunne senke farten med å benytte seg av bakbremsen. 

Pine peak springsykkel er somsakt både i Rosa og i blå, samt også de er i to forskjellige størrelser. Både 10″ (anbefalt alder: fra 2 år) og 12″ (anbefalt alder: fra 3 år). 

Vi har vert ute hver dag og øvd på å sykle med den flotte Pinepeak springsykkelen, og Adeline elsker å få på seg den flotte rosa hjelmen sin og få sette seg på sykkelen og øve på å få nokk balanse og teknikken, slik at hun klarer å sykle selv. Jeg synes det er en helt super førstegangs sykkel, som jeg allerede trykt vil anbefale videre!

Dere får kjøpt de flotte Pinepeak Springsykkel på jollyroom.no (.se .dk, om noen av dere flotte lesere bor i sverige eller i danmark) sin nettside.
Om dere ønsker Pinepeak Springsykkel 10″ i Rosa, slik som vi har, Så kan dere trykke * HER (DIREKTELINK) *

Ønsker noen av dere enten større slike sykler eller blå, kan dere benytte dere av direkte linkene under:
* DIREKTELINK TIL ROSA PINEPEAK SPRINGSYKKEL 12″ *
* DIREKTELINK TIL BLÅ PINEPEAK SPRINGSYKKEL 10″ *
* DIREKTELINK TIL BLÅ PINEPEAK SPRINGSYKKEL 12″ *

Dere finner også mange flotte hjelmer til barna på jollyroom.no, samt også mange andre flotte produkter. Men når enn kjøper seg en slik flott springsykkel til barna, så er det ingenting som er bedre enn å anskaffe seg en hjelm med på kjøpet. Da er plutselig alt klart til bruk, når pakken ankommer 🙂 
OPS! Pinepeak springsykkel er nå satt ned, så benytt dere av sjangsen til å spare noen penger på å kjøre en fantastisk sykkel til barne ditt nå! 

*Ønsker å opplyse om at dette innlegget er skrevet i sammarbeid med jollyroom.no (DIREKTELINK), men innlegget er skrevet med egne tanker og meninger. Alt er ærlig skrevet, ettersom ingenting får igjen av å ikke snakke sant.*

Håper dere alle får en strålende dag. 

 

2 thoughts on “PRETTY LITTLE PINEPEAK, LET ME RUN WITH YOU

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top