DROPPET SKIENE VED FØDSEL

// SPONSET // 
” Det sies at vi i norge blir født med ski på bena, men denne jenta blir nokk desverre ikke født med det! Hun blir nokk født med en hesteinteresse langt inn i hjerte sitt <3 Akkuratt som sin mamma & momma! ” 

Det var noe av det jeg presterte å skrive som en kommentar til en bilde som jeg la ut på facebook, mens jeg gikk gravid. Under hele graviditeten min, tilbrakte jeg så mye tid som jeg var i stand til å klare i stallen. For resten av tiden var jeg sengeliggende med kvalme, bekken plager, smerter både her å der, små blødninger til tider, osv. Ja det meste av graviditets plagene var jeg så heldig og fikk. Men vell førte det til et fantastisk under som min kropp skapte og som jeg bar frem og fødte til denne flotte verden. Et under i seg selv synes jeg det er, og den største gaven enn noen gang kan få.

I alle år har jeg hatt en brennende stor interesse for hester. Vell har jeg vokst opp med både hester og dyr siden jeg kom til denne verden selv. Jeg var med min mor i stallen og skapte både liv og til å med noen tårere i min tid som lite barn/baby. Jeg fikk fort et møte når jeg var liten med hvordan det var å få de små fingrene inn i munnen til en hest, og jeg skal love dere at det førte til både tårere hos meg og min mor. Morsomt er det å tenke tilbake på, og se hvordan min tid ifra når jeg var liten allerede lyse en brennende stor heste interesse. 

Jeg har alltid vert omringet av dyr og som jeg tidligerer har skrevet på bloggen, var jeg bare 8 år når jeg fikk min første hest. Jeg har alltid sett på dyr og hestene mine som mine beste og trofaste venner. Og da jeg ble gravid og hadde nylig fått meg en ny hest, var det ikke noe grunnlag for at graviditeten skulle hindre meg i mine interesser. Jeg var i stallen så mye som jeg klarte og graviditets bildene ble selvfølgelig sammen med hest og dyr. Det var som min datter ble preget og var rundt dyr igjennom hele graviditeten. 

Jeg var hele tiden veldig sikker på at min datter kom til å bli glad i dyr og ha en heste interesse, men samtidig var det ingen sikkerhet at hun kom til å få dette. Men kort tid etter vi kom hjem ifra sykehuset var vi allerede i stallen. Jeg merket fort hvilken ro og trygghet hun følte når hun var rundt hestene, samtidig som jeg merket hvordan hestene også ble helt avslappet og rolige som jeg aldri har sett dem før.

Tiden gikk og stallen ble en plass som min datter elsket å tilbringe tiden sin i. Hun var i bæreselen på magen min når jeg møkket i boksene (og der sovnet hun fort), hun var med å fikk tur med hestene, hun viste sin oppmerksomhet til hest i en tidlig alder, foring stelling og ridning var hun raskt med på. Og grining, nei det var det nesten aldri når vi var i stallen. Dunket hun seg eller hadde fått vondt på noen måter, der hun ikke klarte å roe seg når vi var inne i huset. Ja da var jeg rask med å komme meg ut til hestene med hun, for der stoppet hun å grine med en gang. Smilet kom somregel alltid rundt munnen hennes, og alt var helt topp.

Nå som hun har blitt hele 15 måneder og har en så tydelig heste interesse og er med i stallen så mye, fant jeg ut at hun nå fortjente å få sin første skikkelige ridebukse. Jeg tenkte mye på hvor jeg kunne finne så små ridebukser som var etter de ønske som jeg hadde. Men letingen fåregikk ikke lenge. Jeg har over en tid beundret de flotte ridebuksenen som en dame i sverige lager. De er håndsydd og enn kan få dem etter de ønskene som enn selv har. Hun syr ridebukser til alle, å da mener jeg alle også. Hun syr ridebukser til å med til små barn og til de som er gravide. Det er så fantastisk at det endelig er noe som gjør dette, og gir alle en mulighet til å få ha en ridebukse uansett alder og uansett om enn er gravid eller ikke. For selv hadde jeg ingen ridebukse og heller ikke fant noe ridebukse som kunne passe meg, da jeg gikk gravid. 

Da jeg oppdaget at hun sydde ridebukser til barn også, gikk det ikke lang tid før min datter endelig skulle få sin første skikkelige ridebukse. Jeg kunne velge deisgnet og fargene på buksen selv. Og siden jeg selv også trengte ridebukse, bestemte jeg meg for at meg og min datter skulle få ha helt like ridebukser. Fantastiske eller hva? 

Kort tid gikk det før pakken kom i posten. Jubelen var stor hos oss begge, og synet av de vakre boksene var perfekt. Min datter sin ridebukse er sponset og min ridebukse kjøpte jeg selv, ettersom jeg hadde utrolig lyst at min datter og jeg skulle få ha like ridebukser.

Da vi fikk på opp ridebuksene var vi raske ut og salte på hesten av min mamma, for vi skulle ut å ri! Vi måtte jo få testet disse vakre buksene med en gang. Stoffet som de var laget i var fantastisk og ha på seg! Sømmene kunne jeg ikke merke, og jeg har selv veldig sensitiv hud og reagerer fort hvis jeg kjenner sømmer i ridebukser. De var så behagelige å ha på seg at verken jeg og min datter ville ha de av oss.

Vi storkoste oss ute når vi ridde en liten tur langs veien her som vi bor, og ridebuksene var virkelig helt perfekte. Aldri har jeg vert så fornøyd med en ridebukse før, som det jeg er med disse to. Fargene er så vakre og passer perfekt til det utstyret som jeg skal ha til distanseløypene med min hest. For dere som ikke kjenner til distanse sporten, så er det mye bruk av farget hesteutstyr, slik at enn er lett og finne igjen hvis noe skulle skje. 



Jeg hvet det er flere som har slike ridebukser, og de er virkelig til å annbefale. Jeg er overrasket over den fantastiske kvaliteten som de har! Samtidig som de ikke ser ut som at de er håndsydd. Jeg beundrer hun som lager disse buksene utrolig mye for det flotte arbeidet som hun gjør med disse buksene. Hun har en egen facebook side, der enn kan se noen av alle de flotte ridebuksene som hun lager. Enn får også se noen av de forskjellige designene som hun har laget på noen av buksenen og forskjellige farger. Siden på facebook heter Ridtights og du kommer direkte inn på siden hennes –>HER! 


Jeg kan med handen på hjerte virkelig annbefale disse flotte og helt fantastiske ridebuksene videre till alle hesteglade mennesker. Ridebukser pleier å koste endel, spesielt distanseridebuksenen. Men disse ridebuksene koster mindre enn de masse produserte ridebuksenen som enn får kjøpt i forskjellige butikker/nettbutikker. Samtidig som de har en super kvalitet og enn har den flotte muligheten til å få akuratt de fargene og designet som enn selv ønsker! Kan det bli mer fantastisk? 

Håper dere alle får en flott dag og ta gjerne en tur innom å se på de flotte ridebuksene som Ridtights har.
// RIDTIGHTS FACEBOOKSIDE KOMMER DU DIREKTE INN PÅ VED Å TRYKKE HER! // 

 

 

3 thoughts on “DROPPET SKIENE VED FØDSEL

  1. utrolig kjekt å se deg gjøre ting som det! det varmer en heste elskers hjerte, og jeg er sikker på at det kommer til og bety utrolig mye for din datter i fremtiden!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top