THE SECRET


// Det du føler til enhver tid, er viktigere enn noe annet, for det du føler akkuratt nå, skaper ditt liv! //
– Skriv fra “The secret – Kraften”

Positiv tenkning er noe små barn er utrolig flinke til, men noe som vi voksne ofte må bli litt mer påminte om. Noen er flinkere enn andre, og noen er mer opptatt av det enn andre. Alle er forskjellige men en ting vi har til felles, ingen liker når andre er negative eller i dårlig humør.

Når vi ser på små barn som kommer til verden, glade og fornøyde. De har ingen negative tanker, de vet hva de vil og de smiler og er takknemlige for alt og ingenting. Når de griner er det deres måte og gi beskjed på at det er noe som de ønsker, osv. Ja vi alle kjenner til hvordan små barn er.

Over lengre tid har jeg vert veldig opptatt av positiv tenking, jeg har lest og jobbet mye med meg selv for å bli enda mer positiv. Jeg har blitt helt oppslukt i The Secret, som har film og bøker. Dette er noe som virkelig har hjulpet meg og fått meg til å klare å oppnå utrolig ting i min hverdag og mitt liv. Og dette bare med positiv tenkning. Umulig vil nokk mange si, men ikke døm det før du selv har prøvd. For det skader ikke å prøve, positivitet kan aldri skade, de kan bare gjør godt.


// 
Hvis det har skjedd noe negativt i livet ditt, kan du forandre det. Det er aldri for sent, for du kan alltid forandre måten du føler på! //  
– Skriv fra “The secret – Kraften” 
 

Etter jeg ble mamma begynte jeg og tenke enda mer igjennom det. Jeg så hvor glad og fornøyd min datter var, og jeg så hvor positiv hun var. Ikke vet hun hva negativitet er, fordi hun kjenner ikke til følelses spekteret slik som vi andre som er eldre gjør. Dette utgjør faktisk at vi voksne er de som lærer og former barna våres som igjen gir resultat av hvordan barnet våres kommer til å bli når det blir litt eldre.

Du får som du gir!
Det er noe som vi alle burde tenke meg igjennom. Gir vi masse kjærlighet, positivitet osv til barna våres, ja da får vi det tilbake. Dette gjelder også uansett hvilken situasjon og mennesker som enn er rundt. Er vi positive får vi noe positivt tilbake. Men det mange tror er at om enn føler seg i dårlig humør og går på butikken og smiler og sier hei til h*n i kassen, så får enn alltid et stort smil og hyggelig hei tilbake. Men når enn ikke får det så blir en irritert og påstår at det er dårlig kundebehandling. Men er det egentlig det? Spør deg selv heller, hvordan føler du deg inni deg, er du glad og fornøyd inni deg når du smiler til den personen som sitter i kassen eller føler du deg nedfor å bare tar på deg et smil og hyggelig hei? For det er hvordan du føler deg inni deg som er resultatet med om du er positiv eller ikke, og som igjen gir resultat med hva du får igjen.

Dette gjelder også barna våres! Som jeg nevnte litt ovenfor så former vi barna våres ut ifra hvordan vi selv er. Og hvem ønsker å være negativ og forme barnet sitt til å være negativ, uansett om det mest sannsynlig er ubevist handling og forming. Det er jo på ingen måte noe godt for verken deg selv eller for barnet ditt å bli formet og ha et resultat som utgir negativitet senere i livet.


// Alle gode følelser kommer fra kjærlighet! Alle negative følelser kommer fra mangel på kjærlighet. //

– Skriv fra “The secret – Kraften” 


Positivitet er nøkkelen til alt!

Er du positiv og jobber med deg selv til å være positiv, får du masse godt igjen for det. Du får en god fremtid og barnet ditt får en god fremtid, enn skaper mye godt fordi enn er positiv. Ikke nokk med det, men omstendighetene rundt deg og barnet ditt blir også positivt og godt når enn velger å jobbe med positiv tenkning. Så holder du barnet ditt positivt?

Ingen ønsker å være negative, ingen ønsker dritt i livet sitt, og alle ønsker barnet sitt det beste. Men samtidig hvor mye enn jobber med positiv tenkning hjemme er det også en veden ute. Den verdenen som vi har utenfor døren og uten for huset, det sosiale rundt oss er fult av både positivitet og negativitet. Det påvirker både oss selv og barna våres. Vi plaserer barna våres i barnehage, skole og de ytre sosiale omstendighetene, dette vil i senere tid også ha en innflytelse og påvirkning på barna, og det er da det store skjer. Negativiteten kommer fort inn i livet!


// Du er nødt til først å gi gode følelser. For å kunne motta det som er godt, er du nødt til å først å være lykkelig og gi lykke! Uansett hva du ønsker å motta i livet, må du først gi! // 

– Skriv fra “The secret – Kraften” 
 

Så hva velger du, og hvordan vil du velge å forme ditt barn? Vil du la det negative som enn til tider møte på påvirke deg og barne ditt, eller vil du være positiv og forme barne ditt etter positivitet og positive omstendigheter? Valget er ditt, men husk på! Det er også snakk om et liv som ligger i dine hender, og som du selv har skapt til denne gjorden.

 

 

2 thoughts on “THE SECRET

  1. Fint innlegg og veldig sant!
    Selvutvikling er viktig, spesielt når man er foreldre. Vi alle har vært der i det tunge, og dit ønsker vi ikke våre små. Jeg er opptatt av positiv tenkning, og videre fører det til mine. Det ble så klart ennå sterkere etter jeg så The Secret for aller første gang, for en del år tilbake. Men absolutt verdt det, å vende tankemønsteret over til positivitet. Alt endres jo ikke på 123, men med selvutvikling blir det bedre og bedre for hver dag som går, når man først øver seg på å vende om tankene sine :). Jeg heier for positiv tenkning så absolutt!:). Det har ihvertfall hjulpet meg og mine opp igjennom livet, så anbefaler flere å ta det i bruk. Og for å få en kick start, er jo feks The Secret filmen og eller bøkene noe man kan lese/se 🙂

  2. Utrolig bra innlegg, med flotte bilder<3 utrolig fine..
    Er en konkurranse på bloggen min om du vil være med..
    Har også skrevet et innlegg 'min historie' som du gjerne kan lese, nederst i innlegget ligger en link om enda en stygg sak i helsevesenet som har med organdonasjon å gjøre..en mor som har en sønn som har fått nytt hjerte.
    Bli utrolig glad for kommentarer og tilbakemeldinger på innlegge, både mitt eget å det som er linket til..
    Ha en flott helg med det fine barnet ditt 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top