BARE TA EN ABORT!


For mange er sex bare sex. Det å gå ut å feste og finne seg en av det motsatte kjønn for å få seg en nytelse der og da. Om en bruker noe slags prevensjon er ikke et spørsmål når enn kommer opp i en slik situasjon og alkoholen har kikket inn. Ikke nokk med det, men det trenger ikke å være alkohol inblandet en gang. Vi mennesker har et behov for en slik nytelse og mange blir nysjerrige på dette i tidlig alder av livet.

Det mange ikke tenker over er konsekvensene og alt som innebærer det store med å ha sex, hva som kan skje er ikke lengre et spørsmål. Vi blir egoistiske og kjører en ego tripp! Enveis kjørt for en spennende nytelse. One nigth stand, er nokk noe som mange kjenner til. Hvorfor være opptatt av en livs partner og en som enn har et stabilt og bra forhold til, der det er ekte kjærlighet inni bildet. Nei vi mennesker er faktisk utrolig egenfokusert til tider, og ønsker vi en nytelse så hender det ofte at vi kjører på med hva vi vil.

 

Mange i ung alder gjør faktisk dette som jeg nevner her. Jeg sier ikke at jeg ikke har vert kalv selv, gjort mine hendelser som jeg angrer på osv. Men en ting er sikkert, jeg har aldri tatt en eneste angrepille etter sex, jeg har ikke tatt en eneste abort! Og det er nemlig det jeg vil frem til. Konsekvensene mange av oss ikke tenker over. Dette gjelder ikke bare jenter, men gutter også. Hver gang en gutt/mann utfører en sexsuell handling med en jente/dame er det alltid en risiko. Hun kan faktisk bli gravid!

 

I mange tilfeller hender det at kvinner tar abort eller tar en angrepille. Men er dette virkelig rett? Skal vi mennesker gå hen og ta liv at en uskyldig liv som vi selv har ansvaret for har blitt til? Skal vi gå hen å ta en angrepille fordi vi har hatt sex uten og bruke prevensjon og fordi vi har hatt sex uten at det har hatt noe betydning?!

Den norske abort statistikken sjokkerer, og tall fra Folkehelseinstituttet viser at det blir gjennomført ca hele 15 000 aborter i Norge. Dette er faktisk hvert år! Ikke nokk med det men en tredjedel av disse gjør det flere ganger også! Hvert år er det ca hele 15 000 små kommende barn som har blitt laget uten at vi mennesker tenker over konsekvensene av sex og deretter går hen og tar abort. I år 1978 fikk vi kvinner først vedtatt på stortinget, rett til selvbestemt abort. Dette har gjort at abort tallet er så høyt som det er. Mange tenker nokk at det er mindreårige jenter som tar dette valget etter en omgang uten å tenker seg om konsekvenser, men faktisk så er det kvinner i aldergruppen mellom 20-24 år som er størst representert. Alle kvinner og jenter har hver sin ulike historier, men uansett hvilken historie som er synes jeg ikke det er en rett grunn til å ta en abort. 

Ingen barn har bedt om å komme til verden, det er vi mennesker som er her nå som bringer et nytt liv til verden!

Selv har jeg et utrolig trangt syn og sterke meninger ang abort, og mine meninger holder jeg fast på! Andre har sine meninger og det må jeg respektere eller stille meg nøytral til, men jeg trenger ikke å være enig i andre sine meninger ang abort. Slik er det med andre som kanskje ikke mener det samme som meg ang abort. Enten respekter det eller still deg nøytral!

 

Som tidligere nevnt synes jeg ikke det er noen historier som er gode nokk til å ta enn abort. Nå snakker jeg ikke ang abort ved en voldtekt episode, men jeg snakker sjenerelt om uaktsom handlinger der enn ikke har tenkt igjennom å tatt forhånds regler før enn har sex. Jeg er helt imot abort. Alle har sine valg og før en sprer bena eller utfører sex, bør enn være klar over konsekvensene som kan skje etter enn har hatt sex. Ønsker enn ikke å risikere å få barn å ikke bruker noe prevensjon, ja da går enn ikke hen og har sex og legger heller bena i kryss. Har enn sex må mann kunne være klar for å stå for konsekvensene som kan skje, og ta vare på det kommende barnet hvis enn skulle bli gravid. Dette gjelder både jenter/damer og gutter/menn, vell går jentene gravide og bærer frem et barn men det er to mennesker som må til for å skape et barn. Det er to mennesker sitt ansvar å ta vare på det kommende barnet og livet som har blitt til pga vi mennesker. Om det uaktsom handling eller et liv som ikke var planlagt skal det være like mye elsket uansett, det handler om å ta konsekvensene av det vi mennesker gjør. Har vi sex skal abort og angrepiller ikke være en lettvint løsning for å fikse opp i en handling der et barn kanskje har blitt til fordi vi mennesker har vert såpass egoistiske og ikke tenkt over å vert klar for konsekvensene som kan komme. Vi skal ta ansvar og stå for handlingene våres, vi skal stå for det som kan være konsekvensen og vi skal ta vare på det livet som blir skapt, om det er ønsket og planlagt eller om det ikke er det.


 

 

Det finnes mange prevensjons midler nå i det århundre vi lever i! P-piller, spiral, P-sprøyte, PFC Computer, kondomer, OSV! Om enn er usikker på noen slags prevensjon så undersøk det, og ta forhåndsregler. Pass på deg selv, og pass på det livet som kan bli skapt hvis du ikke tenker over konsekvensene som kan oppstå. Er du/dere klar for å bli foreldre? Er du i et stabilt og godt forhold? Har du en livssituasjon som er stabil og god for å skape et liv til verden? Er bare noen av de viktige spørsmålene som enn burde tenke over.

 Mange av dere har kanskje ikke hørt om noen av de prevensjons midlene som jeg har remset opp her. P-piller, spiral, P-sprøyte og kondom, er jo det som enn hører mest om. Eller bedre sakt, P-piller og kondom er vell egentlig det vi hører mest om. Men forskjellig er det jo etter hvilken pevensjon vi alle har hørt om. Noen som kanskje ikke så mange av dere har hørt om er PFC, som også er et prevensjonsmiddel. Det er faktisk et prevensjonsmiddel som ikke har noen bivirkninger, og som nokk vil være et godt alternativ hvis enn har lett for å reagere på bivirkninger i noen av prevensjonsmidlene. Det er jo selvfølgelig veldig forskjellig ifra person til person. Men PFC Computer registrerer syklusen og gir enn svar på hvilken dager enn kan bli gravid på og hvilken dager enn ikke kan bli gravid på. For å lese mer om dette prevensjonsmiddelet kan dere se àHer!

Vell liker vi mennesker ikke å spise sjokoladen med papir, eller å dusje med klærne på. Men hadde det vert store konsekvenser som kunne oppstå ved å enten spise sjokoladen med papir eller å dusje med klærne på så hadde vi tenkt igjennom det en gang til før vi eventuelt valgte å spise sjokoladen uten papir å dusje uten klær. Akkurat det samme er det å ha sex uten noe prevensjon, det kan følge store konsekvenser som rammer et nytt liv til denne verden. Er du klar for å ta det store ansvaret og ta vare på et liv som er avhengig av deg resten av ditt liv?

 Tenk igjennom handlingene og konsekvensene for hva du velger å gjøre, for skal du være en av 15 000 som tar abort eller tar en angrepille? Skal du være en av de 15 000 som velger å fjerne et fantastisk kommende barn til denne verden? Skal du være den som skal gå med det på din samvittighet resten av ditt liv, fordi du valgte å være egoistisk i en handling som du ikke kunne stå for eventuelle konsekvenser som kan oppstå? For dette er den sanne og harde realiteten! 

Tenk over handlingene og konsekvensene før du har sex! Sex er ikke bare sex, det er noe av det største to mennesker kan gjøre i sammen, det er noe av det mest fantastiske to mennesker skal kunne ha i sammen for å skape nye liv til denne verden. Det skal ikke bare være noe enn gjør fordi enn føler et behov der å da, du skal være klar for eventuelle konsekvenser! Det er ikke til å bare ta en abort, det er ikke til å bare ta en angrepille. Hvis noen påstår at det virkelig er bare til å gjøre det, er det virkelig bare da til å gå å ta livet av den som kommer gående tilfeldig på gaten? Nei det er faktisk ikke det, det er konsekvenser ut av slike handlinger også akkurat som det er konsekvenser ut av hvilken som helst handling enn velger å gjøre.

 

Bruk prevensjon, og vær klar for eventuelle konsekvenser ikke bare ta en abort!

– Hva mener du om abort? 
– Hva synes du om at statistikken er såpass høy i norge? 

 

– TRYKK LIKER PÅ DEN BLÅ LIKERKNAPPEN UNDER HVIS DU ER IMOT ABORT!

// DEL GJERNE DETTE INNLEGGET VIDERE //

 


 

8 thoughts on “BARE TA EN ABORT!

  1. Veldig bra skrevet. Jeg liker at du tar opp temaet med hvor viktig det er å bruke prevensjon. Da slipper man å havne opp i uønskede situasjoner. Jeg ser synspunktene dine, men jeg tenker også på det det barnet som kommer til verden hvor foreldrene ikke klarer å ta vare på det, eller det ikke er ønsket. For slikt skjer nemlig overalt hvor man ikke har rett til abort eller råd til prevensjon. Det kan også ødelegge barnets liv om man ikke kan ta vare på det om man først havner i situasjonen og ikke har valget å utføre en abort. Det er nok ikke lett å ta en abort både fysisk og psykisk, men av og til så kan det være for det beste. Og da syns jeg at en skal kunne ha rett til å bestemme om man er klar for dette ansvaret. For ansvaret for et barn er stort.

  2. Om sex betyr noe for meg kommer an på hvem jeg har sex med. Sex kan faktisk bare være sex. Selv skal jeg ikke skryte på meg at jeg har brukt prevansjon i alle år, men jeg har heller ikke blitt gravid uten å væte klar for komsekvensen.
    Abort er jeg i moy når det blir brukt som prevamsjon. Greit hvis en går på pilla eller bruker kondom og en likevel blir gravid, hbis em da helsemessig eller økonomisk absolutt ikke kan gi barnet en fremtid, da er det ok i mine øyne å vurdere abort. Eller ved voldtekt som du skriver.
    Beklager skrive feil, tlf tastene er så innmari små

  3. Bra skreve! Er enig i de du skriver! Unntatt at en person som blir voldtatt ufrivillig så syns e at de e bedre at den personen får ta abort istede for å se på barne lik sin barnefaren resten av livet!
    Ja du forstår poenge mitt

  4. Hei
    Takker for et bra innlegg. Vil gjerne tipse deg om et hormonfritt prevensjonsmiddel som du kanskje kan inkludere i oversikten din. Det er en PFC Computer som registerer syklus og gir deg svar paa hvilke dager du kan bli gravid og ikke. Jeg bruker selv denne etter a ha slitt med bivirkninger fra P-piller. Kanskje dette kan bli et godt alternativ for mange andre og. http://www.pfc.no
    Takk igjen for et godt innlegg 🙂

  5. Bra at du står for dine egne meninger, og jeg er i bunn og grunn enig. Men nå må jeg vel krype til korset og si at ja -jeg har tatt en abort. Det var i bunn og grunn ikke mitt valg, og jeg tenker på det hver eneste dag. Jeg gråter for barnet mitt, for det var jo det! Om jeg angrer? Ja, av og til. Men jeg ser også at jeg ikke hadde noen ting å tilby et barn, utenom kjærlighet, og et barn blir hverken varm eller mett av kjærlighet. (Nå hater du sikkert meg for valget jeg tok, og tro meg, det gjør jeg også av og til)
    Men at folk bruker abort som prevensjon – det er motbydelig, og jeg kan ikke fatte og forstå at noen kan ha hjerte til det! I grunn er det altfor enkelt å ta abort!
    Håper du har en fin søndagskveld 🙂

  6. Takker for en kjempefin artikkel. Den var veldig godt skrevet. Tenkte jeg skulle tipse deg om en side som tar for seg hormonfri prevensjon. http://www.hormonfritt.no Der finner man info om alle hormonfrie prevensjonsmidler.
    Ha en god helg
    Silje

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top