DRØMMEN BLE OPPFYLT – SMÅBRUK I BOKS


Mye har skjedd på kort tid, som har gitt et resultat i en utrolig spennende tid som nå er igang. Mye har skjedd og fylt opp dagene mine og jeg har flere innlegger jeg har tenkt på at jeg må få skrive, der iblant dette. Noen er allerede skrevet men har ikke enda fått publisert dem. Så det er virkelig endel som fyller våres dager og mye spennende som vi har i vente. Det har vert en travel men samtidig avslappende og herlig tid etter operasjonen som jeg har hatt for å komme meg på. Men å sitte stille er en vanlig ting for meg å gjøre. Så hode har jobbet på spreng når jeg ikke har sovet, ligge på sofaen har ikke fungert (uten om når ubehaget etter operasjonen og kroppen har sakt “stopp, nå må du slappe av” siden jeg ikke er helt på topp enda etter operasjonen pga sår ikke har fått lukket seg helt enda). Men på de ukene som nå har rast avgårde i det siste er det spesielt en stor ting som har skjedd.

Over lengre tid når jeg har flyttet og bosatt meg noen plass, har jeg aldri kjøpt mitt eget men bare leiet plass å bo. Drømmen min har hele tiden vert å få kjøpe meg et småbruk der jeg kan ha dyrene og der jeg kan få ha min lille familie. Nå når jeg har fått min lille familie er det mye som har forandret seg i hode mitt. Jeg har fått et enda større behov (følelses messig), med å få kjøpe mitt eget småbruk å få gjort dette til en realitet. Dette fordi jeg ønsker å sikre fremtiden våres med å ha en fast plass å bo. Jeg ønsker å ha en kommende arv til min nydelige datter og til å faktisk få bosette meg en plass og eie mitt eget. Sparet har jeg gjort for å en dag få muligheten til å realisere denne store drømmen, men den perfekte anledningen og muligheten har ikke meldt sin rette tid før plutselig nå! 

FØRSTEGANGS KJØP! JEG HAR KJØPT MEG SMÅBRUK! 

Ja dere leste rett, endelig meldte denne store drømmen sin rette anledning og drømmen min har nå blitt oppfylt. Jeg er stolt førstegangs eier av mitt første bolig kjøp som er ikke en leilighet! Nei, her satser jeg stort og får for å realisere drømmen min med mitt første boligkjøp. Jeg har derfor fått den store muligheten og den flotte gleden av å nå være stolt eier av mitt nydelige småbruk som vi snart skal flytte inn i. Det er helt uvirkelig for meg å helt fantastisk. Tenk jeg er bare 22 år gammel og nå eier et småbruk. Jeg har fått sikret min og min fantastiske datter sin fremtid, jeg har en arv å gi til hun når jeg blir gammel og jeg har sikret oss en fermtid på en plass. Nå er det virkelig slutt på å leie og det er virkelig slutt på å betale til andre mennesker for å ha en plass å bo. Nå har mitt eget. 

Jeg er helt i hundre å føler jeg lever i en drøm. Jeg har vert så heldig å få bli mamma til den mest fantastiske datteren jeg noen gang kunne fått, jeg er blitt en sterkere person etter jeg ble mamma for første gang (som snart er 1 år siden, skremmende hvor fort tiden flyt), jeg har fått lært mye dette året og under graviditeten jeg gikk igjennom, jeg har fått blitt en sterkere og mer kreativ person som alene mamma, jeg har fått sett at det å være alene mamma går kjempe bra, ja faktisk synes jeg at min livssituasjon er fantastisk. Det er noe jeg har låv til å synes og føle, for hvis jeg hadde gått å vert missfornøyd med min livs situasjon, hadde det jo virkelig vert noe galt. Jeg har også oplevd så utrolig mye flott dette året og er så takknemlig for alt og alle de flotte menneskenne som er rundt meg og ikke minst familien min. Jeg føler jeg lever i en drøm som bare er fantastisk. Selvfølgelig har det sine opp å nedturer, men alt i alt er det mest fantastisk. Av alt jeg har opplevd dette året er det uvirkelig og nå være stolt førstegangs eier av et nydelig småbruk. Det topper virkelig alt, og alt på min store ønskeliste som jeg har drømt om over lenge tid. Dette er virkelig det beste som kunne skje for oss <3 Jeg er strålende fornøyd og ubeskrivelig glad. 

Jeg kommer ikke til å gå ut med hvor jeg har kjøpt småbruk henn, ettersom det ikke er noe som faller naturlig for meg og eventuelt gå ut med det enda. Jeg kommer nokk til å avsølre det etterhvert, så lenge det faller naturlig for meg å gå ut med det. Vi skal flytte om kort tid, så allerede har vi begynt å pakke å gjøre oss klar til å flytte. Det blir utrolig kjekt og veldig spesiel følelse når vi har kommet oss inn og begynt å fikse til i huset våres og fikset til i stallen og rundt på plassen våres til dyrene som vi har. Det er oppussing som står nå på listen frem igjennom, så det kommer nokk til å komme litt bilder igjennom den prosessen også av å til, men oppussing er ikke noe som er gjort på 1,2,3 så det er en prosess og kjekt prosjekt som blir tatt litt etter litt. Men spenneingen er stor og gleden er ubeskrivelig.

Det å flytte ifra Birkeland er faktisk tyngre enn jeg hadde trodd. Vi har truffet venner for livet, som jeg faktisk tar meg den friheten til å nesten kunne kalle familie. de har satt dype spor i oss og det er noen flotte og fantastiske mennesker som vi alltid kommer til å hålde kontakten med. Plassen har jeg også blitt utrolig glad i. Det er mange gode minner her ifra og det har vert et spesielt og flott år, ja rett å slett et magisk år. Jeg er veldig sikker på at jeg en dag kommer til å kjøpe meg hytte på birkeland, fordi jeg har blitt så glad i birkeland. Det er en flott komune, flotte mennsker og herlige omgivelser. Men når jeg nå fikk mulighet til å kjøpe mitt eget, var det ingen tvil om at jeg måtte gripe denne store muligheten. Venner for livet vil altid være der, uansett hvor enn bor. Men usikkerheten rundt det å leie noe blir herlig og nå være ferdig med. Tenk vi skal pusse opp, vi kan fikse og male og gjøre hva vi enn vil. Gjøre hvert et rom til akuratt sånn som vi ønsker osv. Dette er bare ubeskrivelig og fantastisk. Jeg gleder meg og er enda overlykkelig. 


 

6 thoughts on “DRØMMEN BLE OPPFYLT – SMÅBRUK I BOKS

  1. Gratulerer med småbruket!! Deilig å få sitt eige. Vi driv å pussar opp no og det er så deilig å kunne gjere akkurat som ein vill utan å spørje nokon andre først!
    Gledar meg til å sjå korleis de får det =)

  2. anneting: Tusen mange takk 😀 Ja det er helt sant. Så kjekt at dere pusser opp nå! Kan tenkte meg det er fantastisk å kunne gjøre akkuratt hva dere ønsker, der dere slipper å spørre noen først 🙂

    Det var kjekt å høre, gleder meg veldig til å sette igang og til å legge ut bilder å oppdatering om det her på bloggen 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top