Påske kaos er ingen kaos

Solen skinner og varmen er kommet! Langfredag er dagen men håpet om at den skal være så lang, er vel noe for seg selv. Lengre dager kunne jeg godt tenke meg, men om en dag i året har det navnet så gjør uheldigvis ikke det dagen noe lengre. Tiden flyr av gårde uansett! Dagen starter tidlig her i hus, eller jeg synes ikke det er så tidlig lengre og kvelden kommer like fort som når jeg ligger å sover om natten og det er en ny dag. 

Nå er påsken godt i gang! Mange har pyntet hjemme med koselig påske punt og egget er fylt med masse godt snop. Flere har reist på hytta å koser seg og mange er samlet med familien sin. Det er virkelig en skikkelig kose tid for mange og for oss, er det jammen meg også en herlig tid. Vi trenger ikke å pakke bilen å reise på hytta, vi kan bare se ut vinduenne så er det akuratt som om vi allerede er på en hytte med de omgivelsenne vi har. Det er fredfult og rett å slett deilig! Ingen bilen, bare ro og naturen sin vakre musikk som en hører. Trær og skog rundt oss og der er rene terapien i skogens beste omgivelser med dyr og min fantastiske datter og mamma. Ikke nokk me det, vi får nemlig besøk! 

Denne påsken skal vi nå tilbringe med min beste vennine og hennes mamma. Min beste vennine er også min barndoms vennine, og vi har holt i sammen hele tiden. Selvfølgelig har det jo hatt sine opp å nedturer, men vennskapet er det jeg vil si er uendelig sterkt og godt vennskap som aldri tar slutt! Krangling gjor vi når vi var små, men nå diskuterer vi å ler av hverandre sine merkelige påstander og oppfunn. Det er vell egnetlig jeg som er den litt mindre smarte av oss, men jeg har mine øyeblikk og min beste vennine/barndoms vennine som er den mest smarte av oss (vis vi skal sette oss i noen grad). Ikke at det har noe å bety! Sammen får vi det morsom og kjekt! Aldri en kjedelig tid sammen med hun. 

Siden vi har vert barndoms venniner og har et veldig spesielt og godt vennskap var det en selvfølge for meg og spørre hun om å være fadder til min datter. Noe jeg var veldig heldig med at hun ønsket. Min datter har 3 faddere og jeg er evig takknemlig og glad for de som jeg valgte til faddere med at de sa ja til det. Det er mennesker som står meg nert og som jeg stoler på over alt! 

Min bestevennine/barndoms vennine sin mamma er en utrolig god vennine av mamma, ja rett å slett hennes beste vennine. så her blir det dåbbelt opp med besvenniner! fantastisk, ja det vil nå jeg si 🙂  De var veldig mye med hverandre når jeg og bestevennina mi var små. Så vi vokste egentlig på en måte opp i sammen en liten stund. Hennes mamma er mer sånn som min mamma vil jeg si, hun er ikke en typisk mamma som til tider kan være kjedelig (mammaer rundt i norge, ikke ta det bokstavelig!) men hun er en sprudlende og fantastisk person som er med på så å si alt. Hun har masse positiv energi og er både høyt og lavt med et stort smil rundt munnen hele tiden. Hun er en fantastisk person og den gleden og postive utstrålingen hennes smitter over på oss alle. Hun er også sånn så min mamma at hun engasjerer seg i det som meg å min bestevennine liker, det er sånn at vi alle kan gjøre noe sammen og ikke bare at de setter seg på en benk ute der vi to gjør alt alene. Vi er som en samlet god vennine flokk ute i den vakre naturen som vi er omgitt av. 

Det at de kommer på besøk til oss er noe jeg ser veldig ferm til. Jeg har vist om det en liten stund, og helt sidne vi avtalte dette har jeg hatt nedtelling. Så langveis kommer de, eller ikke så veldig langveis men litt. De annkommer litt sent i kveld eller det blir jo egnetlig natt siden min beste vennine skulle på jobb i dag. Men spreke som de er velger de å kjøre turen bort til oss etter hun er ferdig på jobb. Så nå teller jeg ned på timer og minutter, og gleder meg som en liten onge på min datter sitt nivå til de kommer. Hadde jeg kunnet gjøre det like bra så hadde jeg lagt meg ned på gulvet å sparket vilt med armer å ben i vill glede for å vise hvor mye jeg gleder meg, men siden jeg ikke er så liten og kort i armer og ben så hadde jeg nokk smelt til litt inventar i forsøket. Så tror jeg bare dropper det å lar min datter ta seg av den jobben. Vell, jeg er ikke den høyeste personen men heller ikke den minste så en god blanding mitt i mellom vil nå jeg si, men for høy og lang i armer og ben til å prøve ut dette.. 

Jeg kommer til å prøve å ta litt bilder å legge ut litt av de bildene på bloggen og facebook siden til bloggen min, sånn at dere kan få muligheten til å se våres påske i helgen 🙂 oppdateringer kommer det også! 🙂 

Dette er den første påsken til min datter, så er veldig kjekt å få feire påsken sammen med min og mamma sine bestevenner og at de får delta på hennes første påske. Jeg er nokk en person som gjør litt ekstra ut av ting når det er Mina Adeline sin første opplevelse, men sånn er jeg og jeg trivest med det 🙂 Ikke alle kan være like, heldigvis! 🙂

Ha en strålende flott påske alle sammen og husk å sjekk om deres langfredag blir noe lengre enn en vanlig ferdag. 

 

 

3 thoughts on “Påske kaos er ingen kaos

  1. Oda Helene Hjørnevik: Tusen takk, tror det blir en kjempe kjekk påske 🙂 kan selvfølgelig ta en titt innom bloggen din også 🙂 Ha en flott påske, og håper den blir som du ønsker! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top