DIY – Så lett syr du baby-badehåndkle selv

Hekta på å sy? Det er i hvertfall jeg. Den siste tiden har jeg blitt helt hekta på å sy og lage mitt eget til min lille prinsesse. Jeg er veldig opptatt av gjenbruk. Jeg finner ting hjemme og som er brukt til andre ting tidligere og lager det om til noe annet. Jeg har i den siste tiden forandret på gardiner, badehåndkle, tepper, dyner, sengetøy, osv. Selvfølgelig kjøper jeg også litt stoff også å bruker av å til, men jeg liker å gjøre alt på den billige måten. Jeg synes det er utrolig kjekt å legge sitt eget preg på ting. Jeg har ikke hålt på å sy lenge så er egnetlig nybegynner på det enda, men øvelse gjør enn til mester (sies det), så får bare vente å se hvordan sy gleden utviler seg med hva som blir laget. I dag har jeg sygg baby badehåndkle. Jeg gjor det lettvint og billig! Alt jeg har brukt har jeg hatt hjemme og det jeg manglet som hadde vert greit å hatt byttet jeg ut til noe annet. Her er DIY for dere om hvordan enn syr baby badehåndkle på 123. 

1. Du trenger : Et stort håndkle og et mindre håndkle, saks, nåler, kantebånd eller det du ønsker å ha rundt kanten og strykemerke eller det du ønsker å ha på hetta (trenger ikke ha noe på hetta heller).
2. Ta det minste håndle og brett en trekant på den, etter hvor stor du ønsker og klipp den ut så du har to like. 
3. Klipp bort de harde kantene rundt det store håndkle (ikke nødvendig men jeg gjor det).
4. fest de to trekantene sammen med nåler og ha den lengste enden åpen der du legger på kanten/kantebåndet. 
5. Fest den delen av trekanten som du har åpen på mitten av langsiden av det store håndkle med nåler.
6. Fest kanten/kantebåndet rundt kantene på det store håndkle og resten av trekanten (som er hetta). 
7. Sy det så sammen.
8. Fest på eventuel punt som du ønsker på hetta.
9. Ferdig! 🙂

Kankje ikke den beste forklaringen men håper dere forstår den 🙂 Det er somsakt utrolig lett å lage, og det er faktisk billigere å lage det selv enn å kjøpe sånn badehåndkle på butikken (kommer jo ann på hvilken butikk enn går på). Jeg ble utrolig fornøyd å det gjor Adeline også. Synes det var kjekt å kunne lage det selv og kunne lage et sånn som jeg hadde lyst at det skulle være. Jeg hadde tenkt å ha kantebånd rundt men hadde bare en type kantebånd hjemme og det var for smalt til å bruke til dette, så da ble det fleece som ble klippet opp i remser etter hvilken bredde jeg ønsket og sydde på. rett å slett en 1 2 3 løsning på det. om enn bare har små håndkler og ønsker å lage det større så er det bare å sy sammen flere håndkler etter hvor stort enn ønsker 🙂

Håper dere liker DIY en og at den faller i smak. Gjerne send meg bilde eller link til din blogg med ditt resultat hvis du har prøvd ut DIY en min. Ha en flott kveld/natt videre.

Hva synes du om  baby-badehåndkle?
Likte du DIY en? 

 

 

One thought on “DIY – Så lett syr du baby-badehåndkle selv

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top